וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התופעה הזו מתגברת בגלל הקורונה, והיא מדאיגה מומחים

אם הקורונה לא הייתה מספיקה עבורכם, כעת מדווחים בארה"ב על עליה דרמטית במספר ההרעלות שמתרחשות בבתים מחומרי חיטוי וניקוי. בימים שהילדים שלנו, ואנחנו, נמצאים בבית כל היום, יש כמה חוקים שחייבים לשמור עליהם

צילום: רויטרס, עריכה: ניר חן

בווידאו: אחרי למעלה מחודש של סגר בספרד נותנים לילדים לצאת קצת מהבית

למגיפת הקורונה יהיו הרבה מאוד השלכות, חלקן בריאותיות, אחרות כלכליות, אבל יהיו גם כאלה שפחות מספרים עליהן. אחת מהן היא העלייה בכמות מקרי ההרעלות הביתיות שנובעת מעלייה בשימוש במוצרי היגיינה וחיטוי ומהעובדה שאנחנו וילדנו מבלים יותר זמן בבתים. על פי דוח שפורסם לאחרונה במרכז לבקרת מחלות ומניעתן בארה"ב (CDC) הקרוי Morbidity and Mortality Weekly Report ישנה עליה בדיווחים על הרעלות ביתיות בארה"ב.

צוות חוקרים של המרכז לבקרת מחלות ומניעתן, שהשתמש בנתוני המרכז בנוסף לנתונים ממערכת נתוני הרעלות הלאומית (NPDS) והאיגוד האמריקני למרכזי בקרת הרעלים, השווה דיווחים על הרעלות מחומרי חיטוי, כמו גם מחומרי ניקוי ידיים או חומרי ניקוי כמו אקונומיקה. ההשוואה נערכה על פני שלושה חודשים: מינואר עד מרץ 2020, לאותה תקופה בשנת 2019 ו-2018. התוצאות היו מדהימות.

בסך הכל קיבלו מרכזי הרעל 45,550 שיחות באותו חלון זמנים בשנת 2020 - עלייה של 20.4 אחוזים בתקופה המקבילה בשנת 2019 ועלייה של 16.4 אחוזים בהשוואה לשנת 2018. בדומה לשנת 2018 ו-2019, חלקן הגדול של ההרעלות בשנת 2020 התרחש בקרב ילדים בני חמש ומטה שהיוו כמעט מחצית מהמקרים. מכל אמצעי החשיפה לרעלים, שאיפת אדים היוותה את העלייה הגדולה ביותר וקפצה בכ-35.3 אחוזים.

עוד בוואלה!

שימוש קבוע באקונומיקה עלול לגרום למחלת ריאות

לכתבה המלאה
מכירת בקבוקי אלכוג'ל בירושלים עקב נגיף הקורונה ב-17 במרץ 2020. רוני כנפו
אל תשאירו אותם ללא השגחה. אלכוג'ל יכול להיות גם מסוכן/רוני כנפו

הדו"ח כלל שני מקרים המראים שני תרחישי הרעלה אופייניים. בתרחיש הראשון הייתה מעורבת באישה שהאזינה לדיווחי החדשות שהמליצו על ניוקי יסודי של מצרכי המזון לפני שמכניסים אותם הביתה מהסופר או אוכלים אותם. היא מילאה את הכיור שלה במים חמים, תמיסת אקונומיקה וחומץ, והשאירה את הירקות והפירות לספוג בה. תוך כדי פריקת שאר המצרכים היא כנראה שאפה אדי כלור ופיתחה קשיי נשימה, החלה להשתעל והתקשרה לעזרה. היא נלקחה לחדר מיון והתאוששה באמצעות מתן חמצן.

המקרה השני כלל ילדה בגיל הרך ששתתה כמות גדולה של חומר חיטוי ידיים מבקבוק שהושאר בחוץ על שולחן מטבח. היא קיבלה סחרחורת, נפלה וחטפה מכה בראש. היא נלקחה לחדר מיון שם התגלה כי רמת אלכוהול בדם שלה היא כמעט פי 3.5 מהגבול החוקי לנהיגה תחת השפעת אלכוהול. הילדה שהתה שני לילות בבית החולים - אחד מהם במחלקת טיפול נמרץ ילדים - ואז שוחררה הביתה.

רק לפני חודש גבר מאריזונה מת ואשתו אושפזה במצב אנוש לאחר ששניהם נטלו כלורוקין פוספט, תוסף המשמש לניקוי אקווריומים שנמצא גם בתרופה נגד מלריה - הידרוקסיכלורוקווין - אליה התייחס הנשיא טראמפ כטיפול אפשרי ב-COVID -19, למרות הכחשה של ה-FDA.

ה-CDC ממליץ על חמישה שלבים למזעור הסיכון להרעלה בבית: עקבו אחר ההוראות שעל מדבקות המוצר, אל תערבבו כימיקלים, לבשו ציוד מגן כמו כפפות, השתמשו בכל המוצרים באזור מאוורר היטב, וכמובן, אחסנו כימיקלים רחוק מהישג ידם של ילדים. נגיף הקורונה מסוכן מספיק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully