וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם אתם צריכים לחטא את השקיות מהסופרמרקט?

יש לא מעט אנשים שמנקים את שקיות הסופר או נמנעים להזמין משלוחים מרשתות מזון ומסעדות רק משום שהם חוששים מהידבקות בנגיף. מנהל המזון והתרופות האמריקני מחדד את ההנחיות, ובעיקר מרגיע את החוששים

צילום: רויטרס, משטרת שראל עריכה: ירדנה עבודי-פוקס

אחת השאלות הבוערות של תקופת הקורונה, מלבד החיסון כמובן ומתי חוזרים לשגרה, היא האם צריך לנקות את השקיות מהסופרמרקט או את שקיות המשלוחים? מסמך חדש של מנהל המזון והתרופות האמריקני (FDA) מחדד את ההנחיות לגבי קניות של מזון מבחוץ והדרך לשמור על היגיינה בתקופה הנוכחית.

בהנחיות החדשות של ה-FDA מבטיחים לקונים כי הסיכון להעברת נגיף הקורונה דרך מצרכים או פריטים מבחוץ הוא נמוך, זאת מכיוון שעדיין לא היו דיווחים או הוכחות שהנגיף עובר מאריזות מזון או מזון קנוי. החשש של מרבית הצרכנים מגיע ממחקר קודם שפורסם בנושא בכתב העת הרפואי New England Journal of Medicine, שמצא שנגיף הקורונה יכול לשרוד עד 3 ימים על משטחי פלסטיק ומתכת, אם כי בחלוף הזמן רמות הנגיף יורדות משמעותית, ועל קרטון עד 24 שעות.

בהודעת ה-FDA נמסר כי "אנו רוצים להרגיע את הצרכנים כי אין שום עדות לכך שאריזות מזון לבני אדם או בעלי חיים קשורות להעברת נגיף הקורונה הגורם ל- COVID-19". הם הוסיפו כי "נגיף ספציפי זה גורם למחלות נשימה ומתפשט מאדם לאדם, בשונה מוירוסים במערכת העיכול, כמו נורובירוס והפטיטיס A, שלעתים קרובות אנשים חולים בהם בעקבות צריכת מזון מזוהם".

במקום זאת, ה-FDA הסביר כי הסיכוי להידבק במחלת ה-COVID-19 הוא ככל הנראה כאשר אדם הולך למכולת ונוגע בעגלת הסופר או ידית הדלת ואז נוגע בפרצופו. ולמרות שאתם אמורים להיות רגועים עכשיו ממשלוחי מזון או קניות, עדיין כדאי שתנקטו בכמה אמצעים כדי לעזור לכם להגן על עצמכם, על עובדי הסופר והמכולת ועל קונים אחרים:

1. כשאתם יוצאים לסופרמרקט קחו איתכם כפפות ואפילו מגבוני חיטוי לדלתות, לידיות המקררים ולניקוי עגלת הסופר. יש לשמור על ריחוק חברתי של שני מטרים מהלקוחות האחרים וגם מהעובדים, והקפידו שלא לגעת בפנים תוך כדי.

תושבי ירושלים עורכים קניות בצל נגיף הקורונה בסניף רמי לוי בעיר 18 במרץ 2020. אוליביה פיטוסי, פלש 90, פלאש 90
הקפידו לא לגעת בפנים תוך כדי קניות. גבר עושה קניות בסופר/פלאש 90, אוליביה פיטוסי, פלש 90

2. כשאתם חוזרים מהסופרמרקט שטפו את הידיים במים חמים וסבון למשך 20 שניות לפחות. עשו זאת שוב אחרי שפרקתם את המצרכים.

3. שוב, אין שום עדות לכך שאריזות מזון קשורות להעברת COVID-19, אבל אם אתם ממש מתעקשים אתם יכולים לנקות את השקיות עם מגבונים לחים ולתת להן להתייבש.

כמו תמיד, חשוב להקפיד על נהלי בטיחות מזון כדי למנוע מחלות המועברות במזון:

1. לפני האכילה, יש לשטוף פירות וירקות טריים תחת מי ברז זורמים, כולל אלה בעלי קליפה עבה. אפשר לקרצף אותם בעזרת מברשת. כשמדובר בשימורים, זכרו לנקות את המכסים לפני הפתיחה.

2. כשאתם פורקים את המצרכים, במיוחד את אלה הדורשים קירור והקפאה כמו בשר, עופות, ביצים ואפילו חסה, עשבי תיבול ופטריות - הקפידו לעשות זאת תוך שעתיים מרגע הרכישה.

3. יש לנקות ולחטא באופן קבוע את דלפקי המטבח באמצעות מוצר חיטוי, אך אין להשתמש במוצרי החיטוי הללו על מזון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully