וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם הדבר הזה יכול למנוע הידבקות בנגיף הקורונה?

מחקר צרפתי בוחן בימים אלה שימוש במדבקות ניקוטין, לא פחות, ככלי הגנה מפני נגיף הקורונה. החוקרים שבחנו את הנתונים של אלפי מאושפזים בצרפת גילו כי כמות המעשנים החולים פחותה מיחסם באוכלוסיה. אז לאן ממשיכים מכאן?

צילום: רויטרס, עריכה: שאול אדם

בווידאו: ובינתיים, הנשיא טראמפ מציע להזריק חומרי חיטוי לחולים

המוני חוקרים ברחבי העולם מחפשים תרופה או חיסון לנגיף הקורונה, והם בוחנים גם תרופות שאושרו למחלות ומצבים רפואיים אחרים, כמו איידס ומלריה. כעת, חוקרים צרפתים מתכננים לבדוק אם שימוש במדבקות ניקוטין בחולים ועובדי בריאות בקו החזית יכולה להקטין את הסיכון להדבק בנגיף, לאחר שמחקר העלה כי מעשנים עשויים להיות בסיכון נמוך יותר להידבק בנגיף.

המחקר שנערך בבית חולים מרכזי בפריז מציע כי חומר בטבק - אולי ניקוטין - עשוי להגן על מעשנים מלחלות ב-COVID-19. ניסויים קליניים של מדבקות ניקוטין ממתינים לאישור רשויות הבריאות במדינה.

עם זאת, החוקרים מבהירים כי הם לא מעודדים את האוכלוסייה להמשיך לעשן, מפני שעישון גורם לסיכונים בריאותיים אחרים שעלולים להיות קטלניים יותר מהנגיף. בעוד שניקוטין עשוי להגן על המעשנים מפני הנגיף, לטענתם מעשנים שנדבקו בו דווקא פיתחו לעתים קרובות תסמינים חמורים יותר בגלל ההשפעה הרעילה של עשן הטבק על הריאות.

עוד בוואלה!

זו הסיבה שנגיף הקורונה מסוכן יותר למעשנים

לכתבה המלאה

הצוות בבית החולים האוניברסיטאי פיטייה-סלפטרייר (Pitié-Salpêtrière ) חקר 480 מטופלים שנמצאו חיוביים לנגיף, 350 מהם אושפזו והשאר שהיו עם תסמינים פחות חמורים הורשו לשוב לביתם להמשך בידוד. נמצא כי מבין האשפוזים, שגילם החציוני היה 65, רק 4.4 אחוזים היו מעשנים קבועים. מבין המשוחררים לביתם, שגילם החציוני עמד על 44, 5.3 אחוזים עישנו.

כשלקחו בחשבון את גילם ומינם של החולים, החוקרים גילו כי מספר המעשנים היה נמוך בהרבה מזה שבאוכלוסייה הכללית, שמוערכת על ידי רשות הבריאות הצרפתית ב-40 אחוזים בקרב בני 44-53 ובין 8.8 ו-11.3 אחוזים לבני 65-75.

מדבקת ניקוטין. shuterstock, ShutterStock
האם זה ימנע הדבקה בנגיף הקורונה? מדבקת ניקוטין/ShutterStock, shuterstock

הנוירוביולוג הצרפתי ז'אן-פייר צ'אנג'ו, שסקר את המחקר, הציע כי הניקוטין עשוי לעצור את הנגיף להגיע לתאים בגוף שמונעים את התפשטותו. הניקוטין עשוי גם להפחית את תגובת היתר של מערכת החיסון של הגוף שנמצאה במקרים החמורים ביותר של זיהום COVID-19.

כעת יש לאמת את הממצאים במחקר קליני בו יקבלו עובדי בריאות בחזית, וחולים שנמצאים בטיפול נמרץ, מדבקות ניקוטין. עם זאת, התוצאות בינתיים מתאימות למחקר סיני שפורסם בסוף מרץ בכתב העת הרפואי New England Journal of Medicine, שהציע כי רק 12.6 אחוזים מאלף האנשים שנדבקו בנגיף ונבדקו, היו מעשנים, בעוד שמספר המעשנים באוכלוסיה בסין עומד כל כ-28 אחוזים.

בצרפת, נתונים מבתי החולים בפריז הראו כי מבין 11,000 מטופלים שהתאשפזו עם COVID-19, רק 8.5
אחוזים היו מעשנים. מספרם של המעשנים בצרפת מוערך בכ- 25.4 אחוזים מהאוכלוסייה הכללית. "מחקר החתך שלנו מעיד כי אנשים המעשנים כל יום נוטים פחות לפתח זיהום סימפטומטי או חמור ב- Sars-CoV-2 בהשוואה לאוכלוסייה הכללית", כתבו החוקרים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully