וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אפקט הקורונה: חשש לפגיעה קשה ב-47 מיליון נשים

ההשלכות של מגיפת הקורונה ואמצעי הסגר שננקטים ברחבי העולם צפויים לפגוע אנושות בבריאותן של נשים ברחבי העולם, שיסבלו מאלימות, מילת נשים והריונות לא רצויים. איך מתמודדים עם זה?

צילום: יותם רונן, דן סיני, תיעוד מבצעי מד"א

בסרטון: הסכנה קיימת גם אצלנו - אישה נרצחה אמש בבת ים על ידי בעלה

נגיף הקורונה אולי מסוכן לגברים יותר מאשר לנשים, אבל על ההשלכות החברתיות של המגיפה המשתוללת נשים עלולות לשלם מחיר כבד. האו"ם הזהיר בשבוע שעבר מפני פגיעה בבריאותן וברווחתן של מיליוני נשים בכל העולם, כתוצאה מהתמשכות מגיפת הקורונה והסגר שמופעל במדינות רבות בעולם.

דוח מיוחד של קרן האוכלוסין של האו"ם (UNFPA) קבע כי מספרן של הנשים שתימנע מהן גישה לאמצעי מניעה, שייכנסו להיריונות בלתי רצויים ויהיו חשופות לאלימות מגדרית צפוי להרקיע שחקים בשל התמשכות מגיפת הקורונה בחודשים הקרובים. "הנתונים העדכניים הללו מצביעים על פגיעה קטסטרופלית צפויה בנשים ובנערות ברחבי העולם בגלל מגיפת הקורונה", אמרה בשבוע שעבר ד"ר נטליה קאנם, העומדת בראש קרן האוכלוסין של האו"ם, "המגיפה מעמיקה עוד יותר את פערי השוויון ומיליוני נערות ונשים נמצאות כעת בסיכון שיאבדו את היכולת לתכנן את הרבייה שלהן ולהגן על גופן ובריאותן", אמרה.

הנתונים שהוצגו על ידי קרן האוכלוסין של האו"ם, שהיא הגוף שעוסק בבריאות מינית ורבייה בארגון הבינלאומי, חוזים שיותר מ-47 מיליון נשים עלולות לאבד את הגישה שלהן לאמצעי מניעה, דבר שיוביל לכ-7 מיליון הריונות לא מתוכננים, אם הסגר יימשך עוד 6 חודשים.

עוד בוואלה!

מדענים בדקו ומצאו: אלה הבדים הכי יעילים למסיכה ביתית

לכתבה המלאה
נשים מהגרות עבודה בקולומביה. רויטרס
7 מיליון הריונות לא מתוכננים צפויים בעקבות פגיעה בגישה לאמצעי מניעה במדינות עניות. מהגרות עבודה בקולומביה מתגוננות עם מסיכות/רויטרס

כתוצאה ממגיפת הקורונה העולמית, מרכזי רפואה מוצפים בחולים בנגיף ומשאבים רבים מופנים לצורך התמודדות עם הווירוס, והתוצאה היא הרבה פחות זמן ומשאבים שמוקדשים לבריאותן של נשים שזקוקות לטיפול או ייעוץ בענייני פריון או בריאות מינית. בנוסף, שיבושים בשרשראות האספקה ברחבי העולם הובילו למחסור באמצעי מניעה, במיוחד במדינות עניות, כך עולה מן הדוח.

שתי נשים עטויות מסיכות באקרה בירת גאנה. רויטרס
הדוח צופה תוספת של 2 מיליון מקרים של מילת נשים ו-13 מיליון מקרים של נישואי קטינות בעשור הקרוב. נשים עוטות מסיכות ברחובות אקרה, בירת גאנה/רויטרס

עוד מסקנה עגומה מן הדוח היא עלייה צפויה של 31 מיליון מקרי אלימות מגדרית נוספים נגד נשים בחודשים הקרובים. זאת, משום שקורבנות של אלימות במשפחה סגורות בבתיהן יחד עם התוקפים שלהן במשך שבועות ארוכים וחודשים. כבר כעת ניכר מנתונים שנאספים ברחבי העולם, שאמצעי הסגר שננקטו במסגרת ההתמודדות עם המגיפה הגדילו משמעותית את מספר מקרי האלימות במשפחה.

בריאותן של נשים במדינות שבהן ההכנסה הממוצעת היא בינונית ומטה צפויה להיפגע יותר בעקבות השלכות מגיפת הקורונה, כך נכתב בדוח. הפסקת פעילותן של תכניות מניעתיות שונות עלולה להוביל לתוספת של 2 מיליון מקרים של מילת נשים ו-13 מיליון מקרים של נישואי קטינות בעשור הקרוב - מקרים שעשויים היו להימנע לולא המגיפה הסיטה את הדברים ממסלולם.

"יש להגן על בריאותן וזכויותיהן של נשים בכל מחיר. על כל השירותים להימשך, אספקת התרופות חייבת להגיע וחייבים להגן ולתמוך בקורבנות", אמרה ד"ר קאנם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully