וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תעמיסו: ארוחת בוקר גדולה תעזור לכם לרדת במשקל

מוותרים על ארוחת בוקר כדי לחסוך בקלוריות? אתם עושים טעות. לפי מחקר חדש, את הארוחה הקלילה של היום אתם צריכים להשאיר לערב, ודווקא בבוקר להתפנק עם ארוחה עתירת קלוריות

חמישה דברים שלא ידעתם על ארוחות בוקר/מערכת "אסור לפספס"

בסרטון: 5 עובדות על ארוחות בוקר

בשנים האחרונות יש המון מחקרים על ארוחות בוקר, כאלה שטוענים שהיא הארוחה החשובה ביום, וגם כאלה שאומרים שעדיף לוותר עליה כדי לחסוך בקלוריות. אבל מכל המחקרים שפרסמנו על ארוחות בוקר, זה ללא ספק החביב עלינו ביותר. מסתבר שאכילת ארוחת בוקר גדולה מסייעת לגוף לשרוף כפול קלוריות במהלך היום, ביחס לאכילת ארוחה גדולה בשעות הערב.

המחקר המשמח הזה נערך באוניברסיטת לובק בגרמניה, ולדברי החוקרים התגלית שלהם יכולה להיות "המפתח לירידה במשקל תוך שמירה על רמות הסוכר בדם". החוקרים ממליצים "לאנשים עם השמנת יתר וגם לאנשים בריאים" לאכול ארוחת בוקר גדולה ולא ארוחת ערב גדולה, כדי להפחית את משקל הגוף ולמנוע מחלות מטבוליות". ממצאי המחקר פורסמו ב-Journal of Clinical Endocrinology and Metabolism.

עוד בוואלה!

איזו ארוחת בוקר בריאה יותר - פיצה או דגני בוקר?

לכתבה המלאה

ועכשיו לפרטים: החוקרים גילו כי אכילת ארוחה גדולה, ממש עד שובע, בבוקר, מגבירה את תהליך חילוף החומרים המכונה תרמוגנזה (ובאנגלית - diet-induced thermogenesis, או DIT). תרמוגנזה היא תהליך מטבולי שמתרחש אחרי כל ארוחה ויחד עם תהליך העיכול ממשיך לשרוף קלוריות שעות לאחר שהארוחה נאכלה.

DIT מתייחס למספר הקלוריות שהגוף מוציא לחימום הגוף ולעיכול המזון, ובמחקר הזה הוכח שהוא גבוה כפליים אצל אנשים שאכלו יותר בארוחת הבוקר מאשר בארוחת הערב. וזה לא הכל - החוקרים אף טוענים כי ארוחת בוקר דלת קלוריות מגבירה את התיאבון במהלך היום, במיוחד למתוקים.

גיף ביצים בנדיקט. Giphy
נעשה מה שצריך. ביצי בנדיקט/Giphy

החוקרים בחנו את השפעת ארוחות הבוקר על הירידה במשקל על קבוצה של 16 גברים. משתתפי הניסוי אכלו במשך תקופה ארוחת בוקר דלה בקלוריות ביום אחד, וביום שאחרי ארוחה עשירה בקלוריות. החוקרים גילו כי ה-DIT היה גבוה פי 2.5 כאשר הארוחה הייתה עשירה בקלוריות. אחת ממחברות המחקר, ד"ר ג'וליאן ריצ'ר, הסבירה כי "התוצאות שלנו מראות כי מזון שנאכל בבוקר - ללא קשר לכמות הקלוריות שהוא מכיל - יוצר תרמוגנזה גבוהה פי שניים, ביחס לאותו מזון שנצרך לארוחת ערב. ממצא זה משמעותי עבור כל האנשים מכיוון שהוא מדגיש את הערך של אכילה מספקת בבוקר".

עוגת שוקולד לארוחת בוקר?

אף שהמחקר המדובר קטן במיוחד - רק 16 משתתפים - זו לא העדות הראשונה לכך שארוחת בוקר עשירה מסייעת לדיאטה. כך לדוגמה, מחקר שבוצע באוניברסיטת תל אביב ב-2017 הגיע למסקנה כי כדאי לבחור בפינוקים עתירי סוכר, עוגת שוקולד לדוגמה, דווקא בארוחת הבוקר. פרופ' דניאלה יעקובוביץ', רופאה בכירה ביחידת הסוכרת בבית החולים וולפסון, הסבירה אז כי "אכילת שוקולד או עוגה בבוקר למי שאינו סובל מסוכרת, לצד חלבונים כמו טונה, חלב וגבינה, גורמת להפרשה מוגברת של ההורמון סרטונין, שגורם לירידה בתשוקה לפחמימות שבדרך כלל מורגשת בשעות אחר הצהריים". כך, עם תכנון נכון של הארוחות לאורך היום, ניתן להביס בקלות רבה יותר את ההתמכרות לסוכרים שגורמת להתקפי הרעב בסוף היום.

פרנץ' טוסט. דרור עינב
תזמינו לנו אחד כזה. פרנצ' טוסט/דרור עינב

מחקר אחר שבוצע באוניברסיטאות ייל וקונטיקט גילה כי אכילת שתי ארוחות בבוקר ביום (!) מפחיתה את הצורך לנשנש בשעות מאוחרות יותר ביום, בהן קשה יותר לשרוף את האנרגיות. החוקרים הסבירו אז כי השליש הראשון של היום הוא גם הפעיל ביותר, ולכן, הקלוריות שנצרוך במהלכו "יישרפו" בקלות רבה יותר וגם יספקו לנו ערך משמעותי בהרבה מצריכתן בשעות מאוחרות יותר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully