וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא אוכלים בבוקר? הגדלתם את הסיכון למחלות לב ב-87 אחוזים

הימנעות קבועה מאכילה מסודרת בבוקר לאורך זמן מגדילה את הסיכון לפתח בעיות לב בקרוב ל-90 אחוזים - כך מצא מחקר חדש. שיעור המדלגים על ארוחת בוקר עולה בקביעות ב-50 השנים האחרונות

Gjusta. מיה א-דור, מערכת וואלה!
מסייעת בוויסות רמות הסוכר ולחץ הדם. ארוחת בוקר/מערכת וואלה!, מיה א-דור

דילוג על ארוחת בוקר באופן קבוע לטווח ארוך עלול להגדיל את הסיכון לחלות במחלות לב ב-87 אחוזים, כך קובע מחקר חדש. חוקרים מאוניברסיטת איווה ניתחו נתונים שנאספו לאורך 18 שנים מ-6,550 אנשים מעל גיל 40, ללא היסטוריה של מחלות לב. המשתתפים ענו על שאלונים שכללו את השאלה: 'באיזו תדירות את/ה אוכל/ת ארוחת בוקר?.

רובם (59%) השיבו שהם נוהגים לאכול ארוחת בוקר מדי יום, אבל קצת יותר מחמישה אחוזים (5.1 אחוזים) אמרו שהם לעולם לא אוכלים בבוקר. החוקרים מצאו קשר ברור בין הרגלי אכילה בבוקר ובין הסיכון למחלות לב.

עוד בנושא:
מועדון ארוחת הבוקר: לא בטוח שהיא תעזור לכם לרדת במשקל
הסיכון לחלות במחלות לב נקבע כבר ברחם. האם ניתן לשנות אותו?
זה מה שהכי טוב לנשנש אם לא הספקתם לאכול בבוקר

מי שלא אכלו בבוקר היו בסיכון מוגבר בעד 87 אחוזים לפתח בעיות לב. "ארוחת הבוקר היא ארוחה חשובה מאוד ביום, אולם ב-50 השנים האחרונות חלה עלייה במספרם של האנשים הבוחרים לוותר עליה ולא לכלול אותה בשגרת יומם. קרוב ל-24 אחוזים מהצעירים בארה"ב מדלגים על ארוחת הבוקר באופן קבוע ומספרם של המחקרים העוסקים בהשלכות הבריאותיות של הימנעות מארוחות בוקר אינו גבוה", כתבו החוקרים בסיכום סקירתם.

גבר מחזיק את החזה שלו בשתי ידיים. ShutterStock
הרגלי האכילה שלכם משפיעים על סיכויי התמותה וההישרדות שלכם. התקף לב/ShutterStock

החוקרים אמרו עוד כי למיטב ידיעתם זוהי הסקירה הרטרוספקטיבית הראשונה שבוחנת את ההשפעה של הרגלי האכילה בבוקר על שיעור התמותה ממחלות לב. הם הצביעו על מספר גורמים שעשויים לעמוד בבסיסו של הקשר הזה:

ראשית, מי שאינם נוהגים לאכול ארוחה מסודרת בבוקר עלולים בסבירות גבוהה יותר למצוא עצמם מנשנשים בצורה לא בריאה בהמשך היום. שנית, ארוחת בוקר בריאה מסייעת בוויסות רמות הסוכר ולחץ הדם במהלך היום.

הממצאים שפורסמו השבוע על ידי הקולג' האמריקאי לקרדיולוגיה, נחשפו ימים ספורים בלבד לאחר פרסומם של ממצאי מחקר דומה, שמצא ששיעור ההישרדות מהתקפי לב של אנשים שנוהגים לוותר על ארוחת בוקר ולאכול ארוחת ערב מאוחרת הוא נמוך יותר.

עוד באותו נושא

מה דיאטניות אוכלות לארוחת בוקר?

לכתבה המלאה

טריק דיאטות שעולה ביוקר

ויתור על ארוחת הבוקר הוא 'טריק' דיאטות ותיק שנועד לקצץ בקלות בצריכה הקלורית היומית, ולכן הוא קורץ לקהל רחב של אנשים שמעוניינים לרדת במשקל בלי הרבה מאמץ. אולם, מחקרים כמו אלה שהתפרסמו השבוע מסייעים לנווט את השיח על הרגלי אכילה והאופן שבו הם עשויים להועיל או להזיק לבריאותנו, לאפיקים רציניים ומבוססים יותר.

עם זאת, גם למחקר הנוכחי יש מגבלות וסייגים. אף שהוא מסמן קשר ברור בין הרגלי אכילה בבוקר והסיכון למחלות לב, הוא אינו בהכרח מראה סיבתיות. מהשאלונים שעליהם השיבו המשתתפים במחקר עולה עוד כי מי שאינם אוכלים ארוחות בוקר נוטים בסבירות גבוהה יותר גם להרגלים מזיקים נוספים כמו עישון, שתיית אלכוהול ורמת פעילות גופנית נמוכה מהמומלץ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully