פיקוד העורף הגל השקט

הגדרת ישובים להתרעה
      הגדרת צליל התרעה

      נושאים חמים

      איזו ארוחת בוקר בריאה יותר - פיצה או דגני בוקר?

      חדשות טובות לגברים שחיים לבד קצת יותר מדי זמן - משולש פיצה הוא ארוחת בוקר בריאה. עם זאת, חולצת סוף מסלול היא עדיין לא לבוש לגיטימי מחוץ לבית. זה לא קשור למחקר, אבל היה לנו חשוב להגיד את זה

      פיצה עם פפרוני ופטריות (ShutterStock)
      סך הכל, זו ארוחה די מאוזנת. פיצה (אילוסטרציה: shutterstock)

      בחוגים מסויימים פיצה מהמקרר יכולה לעבור כארוחת בוקר, אבל האם ייתכן שמדובר בארוחת בוקר לגיטימית ובריאה, אפילו יותר מדגני בוקר? ובכן, בהחלט ייתכן.

      מומחי בריאות ותזונה מסכימים שפיצה יכולה להיות ארוחת בוקר מזינה ובריאה יותר מרוב דגני הבוקר. במקרה של דגני בוקר המיועדים לילדים במיוחד, המנה עשויה להכיל כמויות גדולות של סוכר ומעט מאוד חלבונים ושומנים בריאים, אם בכלל.

      למעשה, משולש פיצה וקערת דגני בוקר עם חלב מלא עשויים בנסיבות מסויימות להכיל אותה כמות קלוריות פחות או יותר, אולם הפיצה תכיל יותר חלבון ותשביע אתכם לאורך זמן רב יותר. בנוסף, בפיצה יש הרבה פחות סוכר, ויותר שומן. הפיצה מכילה סידן (הודות לגבינה), ליקופנים שנלחמים במחלות וברדיקלים חופשיים (מרוטב העגבניות) ודגנים וסיבים תזונתיים (מבצק החיטה). בשורה התחתונה, משולש פיצה יהיה לרוב ארוחה מאוזנת ומגוונת יותר מקערה של דגני בוקר בחלב.

      עוד בנושא:
      מועדון ארוחת הבוקר: לא בטוח שהיא תעזור לכם לרדת במשקל
      זו הסיבה שאתם לא יכולים להגיד "לא" לפיצה
      מדענים ושפים איטלקים המציאו פיצה שלטענתם מאריכה חיים

      דגני בוקר עתירי סוכר (ShutterStock)
      פצצת סוכר. דגני בוקר (אילוסטרציה: shutterstock)

      עם זאת, פיצה היא לא תמיד ארוחה בריאה, וזה מאוד תלוי במה שאתם שמים עליה. תוספות כמו פפרוני, בייקון או אקסטרה צ'יז יוסיפו למנה עוד שומן רווי, נתרן וקלוריות, בעוד שמשולשים מבצק דק עם תוספות של ירקות יהיו בעלי ערכי קלוריות, נתרן ושומן רווי נמוכים וסבירים יותר. עוד סייג שחשוב להתייחס אליו הוא טריות הפיצה - פיצה קפואה נחשבת למזון מעובד, שלרוב מוסיפים לו חומרים משמרים ומייצבים שלא תמצאו בפיצה טרייה, והן גם נוטות להכיל רכיבים איכותיים פחות.

      ובאותה מידה, לא כל דגני הבוקר הם פצצות סוכר. הסוגים שאינם מכילים תוספת סוכר ועשויים מדגנים מלאים בתוספת אגוזים, זרעים ופירות יבשים, יכולים להוות ארוחה בריאה בשילוב חלב על בסיס צמחי או חלב אורגני.

      כך או כך, רוב המחקרים מסכימים שכדאי לאכול משהו בבוקר. רוב הסיכויים שאתם יכולים למצוא חלופות יותר בריאות מפיצה או מדגני בוקר, אבל אם אלה שתי האפשרויות היחידות שעומדות בפניכם, לפחות הקלנו עליכם קצת את הבחירה.