וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עדיף לדעת: 5 סימנים שיש לכם תולעת טפילית בבטן

מדי כמה חודשים מתפרסם (גם אצלנו) סיפור האימה התורן על טפיל שהתגלה במפתיע בגוף של איש או אישה לאחר שגרם למיחושים משונים וקשים, אבל נוכחות של תולעת טפילית היא למעשה די שכיחה ושגרתית. כך אפשר לזהות אותה

מערכת וואלה!

בסרטון: למה הצעיר הזה בלע תולעת טפילית?

נוח לחשוב שטפילים בגוף זה עניין שרלוונטי למדינות עולם שלישי בלבד ולא לנו, מקסימום יסבלו מזה בעלי החיים שלנו, אבל כמו שאנחנו כבר יודעים היטב, העולם הגלובלי הוא קטן וצפוף ואף אחד לא מחוסן מכלום. בעיות בריאותיות כתוצאה מתולעת טפילית מסוג taeniasis (סוג של תולעת סרט) הן אכן נפוצות יותר במדינות מתפתחות, בהן הגישה קלה במיוחד לביצים שלהן, שנמצאות בדרך כלל במים מזוהמים, בשר, פירות או ירקות נגועים. אבל זה לא קורה רק שם.

את ההשפעה של התולעים מרגישים בעיקר במעיים, ולעתים נדירות הן מתמקמות גם באזורים אחרים בגוף. באופן מפתיע, זיהומים מתולעת טפילית לא תמיד גורמים לתסמינים בולטים. כשזה כן קורה, זה עלול להיות חמור. בדרך כלל מדובר בבחילות, שלשול, כאבי בטן, קשיי הירדמות ועוד, אך זה עלול להגיע אפילו למצבים מסכני חיים - כמו אצל הגבר האמריקאי שסבל מכאבי ראש איומים והסתבר שהוא סובל מזיהום מוחי נדיר הקרוי נוירוציסטיקראוזיס בגלל תולעת טפילית באורך 4 ס"מ שהתמקמה במוחו, או כמו בסיפור המדהים הזה.

עוד בוואלה!

הבטן כאבה לה במשך 10 שנים. זה מה שהרופאים גילו

לכתבה המלאה

הנה הסימנים שיעזרו לכם לזהות אם גם בגוף שלכם מסתתר טפיל:

בעיות עיכול:

תסמין מוכר ובולט במיוחד לתולעת טפילת בגוף הוא בעיות עיכול, בדרך כלל בחילה ושלשול. בזכות צורתן השטוחה והארוכה של תולעי הסרט (tapeworms) הן מסוגלות לחיות כטפילות במערכת העיכול של בעלי חיים ושל בני האדם. הביצים שלהן חודרות לגוף דרך ציסטות בתוך בשר נא ומזוהם של בקר, חזיר ודגים, וכאשר הן בוקעות התולעים החדשות נצמדות לדופן המעי בגוף כאספקת אנרגיה.

שינויים בתנועות המעי ובצואה:

בדרך כלל התולעים הטפיליות מתות בתוך המעיים ומופרשות החוצה בצואה, אך לעתים הן יכולות להישאר בגוף במשך חודשים ואף שנים, וכתוצאה מכך נגרמים שינויים בטווח הרחוק בתנועת המעיים.
לחיטוי יעיל של המעיים מטפילים, מומלץ לעבור שטיפת מעי פעמיים עד שלוש בשבוע, בנוסף לנטילת תוספים נגד טפילים כמו תמצית זרעי אשכוליות, שמן אורגנו ואגוז שחור.

תולעי סרט. ShutterStock
לאחר שהן בוקעות הן נצמדות לדופן המעי לאספקת אנרגיה. תולעים סרט טפיליות/ShutterStock

נדודי שינה:

כן, מדובר בסימפטום די מפתיע, אם הסבר פשוט מאוד - קושי להירדם בלילה עלול לנבוע מהשפעתן של תרופות מסייעות לעיכול שאתם נוטלים. ולמה אתם נוטלים אותן? בגלל אותם כאבים ומיחושים שנגרמים לכם כתוצאה מכך שיש תולעת בגוף שלכם.

חולשה בשרירים:

התולעת הטפילית (יותר נכון הזחלים או הביצים שלה) יכולה לנוע בזרם הדם בגוף ולהתחבר לשרירי השלד או לרקמות, במקום שבו היא מסוגלת לייצר ציסטות. וזה גורם למיחושים בשרירים ובשלד ולתחושת חולשה.

עייפות:

סימפטום עקיף נוסף להימצאות תולעת טפילית בגוף שלכם היא תחושת עייפות גדולה, שככל הנראה נובעת מבעיות העיכול שנגרמות מהתולעת או ממחסור בחומרים מזינים, במיוחד ויטמין B12.

שינויים בהרגלי התזונה

נוכחות של תולעת טפילית בגוף שלכם יכולה להיגרם כתוצאה ממה שאתם אוכלים, ולהתבטא בשינויים בתיאבון, ירידה חדה ולא מוסברת במשקל או סימנים לחסרים תזונתיים. פתרון אחד הוא הגדלת צריכת הירקות והמוצרים האורגניים שלכם. שום ובצל מועילים במיוחד, בזכות תכונות אנטי-פרזיטיות שיכולות לחזק את המערכת החיסונית שלכם. פתרון נוסף הוא צמצום צריכת הפירות שלכם, או לפחות היצמדות לפרי אחד ספציפי שייטיב אתכם כמו פפאיה שמכיל תכונות אנטי טפיליות טבעיות (וכך גם המיץ שלו). בנוסף, נסו לבחור בשר אורגני כמו בקר במרעה שניזון מעשב או דגים שנתפסו בר, והימנעו ממוצרי בשר מעובדים או מחווה ובריכות דגים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully