וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאיש הזה היו כאבי ראש במשך שנים. זה מה שהרופאים הוציאו מהמוח שלו

האיש ששמו המלא לא פורסם הגיע לבית החולים לאחר שהתעלף באמצע משחק פוטבול. בדיקת MRI שנערכה לו חשפה את מה שהסתתר במוח שלו במשך עשור

תולעת סרט באורך שני מטרים הוצאה דרך פיו של מטופל/סיפור בדקה

גבר מאוסטין שבטקסס סבל במשך כמעט עשור מכאבי ראש קשים שכללו בחילות והקאות. כשהוא התעלף באמצע מגרש פוטבול הוא כבר הבין שהוא לא יכול להתחמק מהם יותר וניגש לבדיקות. בדיקת MRI שנערכה לו חשפה את הגורם לכאבים הנוראיים - תולעת טפילית באורך 4 ס"מ שהתמקמה במוחו.

זיהומים טפיליים אינם נדירים במיוחד, אך אם אחד כזה מגיע למוח מדובר על מקרה נדיר בערך כפי שהוא מגעיל. ד"ר ג'ורדן אמדיו, מנתח נוירולוג במרכז הרפואי דל סטון שבאוניברסיטת טקסס, שטיפל באיש - ששמו ג'ררדו - אמר כי המקרה הנוכחי הוא "נדיר בצורה יוצאת דופן".

לאחר ניתוח מורכב, הגבר כבר לא סובל מכאבי ראש. הוא חזר לעבודתו והוא מרגיש טוב. הוא אמנם לא יודע היכן נדבק בתולעת, אך הוא העריך יחד עם רופאיו שהזיהום המוחי הנדיר הקרוי נוירוציסטיקראוזיס הגיע בעקבות אכילת בשר חזיר במקסיקו. מעניין לדעת כי גם במוחה של אחותו נמצאו לפני כמה שנים תולעים טפילות.

MRI מוח. צילום מסך
סריקת המוח של הגבר/צילום מסך

על פי המרכז לבקרת מחלות ומניעתן בארה"ב, ה-CDC, "בני אדם יכולים להידבק בתולעים אלה על ידי אכילת בשר בקר או חזיר מבושל. אנשים הלוקים בזיהום עשויים לא לדעת שיש להם זיהום שנגרם מתולעת מכיוון שרוב התסמינים הם קלים או שאינם קיימים".

נוירוציסטיקראוזיס פוגע כ-4,000 איש בשנה בארצות הברית, מה שהופך אותו לדרך הנפוצה בה טפילים מדביקים את מערכת העצבים המרכזית. התולעת הטפילית Taenia Solium מדביקה לעתים קרובות חזירים, ומטילה בהם זחלים. אם הבשר אינו מבושל כראוי, בני אדם יכולים לאכול את הזחלים הללו, והם בוקעים במעיים. זחלים אלה מתפתחים במעין ציסטות, שיכולות לנדוד בגוף ובמקרים נדירים עלולות להגיע למוח, כמו במקרה של ג'ררדו. "הן יכולות לצמוח בתוך הגוף בלי לגרום לתסמינים עד שהן יהיו גדולות מספיק".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully