וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רופאים הוציאו תולעת באורך שני מטרים מפיו של מטופל

רופאים החדירו מצלמה זעירה למעי הדק של אדם שסבל מכאבי בטן והופתעו לגלות שם תולעת סרט באורך מפלצתי. במשך שעה וחצי משך הצוות הרפואי את התולעת דרך פיו של החולה, עד שיצאה בשלמותה

תולעת סרט באורך שני מטרים הוצאה דרך פיו של מטופל/סיפור בדקה

עולם הרפואה מספק לא מעט חדשות מדהימות על מקרים יוצאי דופן, אבל לפעמים המקרים האלה הם לא קלים לעיכול – בלשון המעטה. רופאים בהודו הסירו לאחרונה תולעת טפילית באורך של שני מטרים באמצעות משיכתה החוצה ממעיו של מטופל, דרך פיו.

החולה, גבר בן 48 הגיע לבית החולים בקרלה שבדרום הודו כשהוא מתלונן על כאבי בטן שנמשכים זה חודשיים. בדיקת קולונוסקופיה העלתה בקרב הרופאים חשד שהוא סובל מתולעת טפילית. הרופאים החדירו מצלמה זעירה אל המעי הדק דרך פיו של החולה, אבל אפילו הם לא היו מוכנים למה שמצאו שם. בתוך המעי היתה מגולגלת תולעת סרט באורך של שני מטרים.

עוד בנושא:
למה הצעיר הזה בלע תולעים טפיליות, ואיך זה הגיע לכתב עת מדעי?
הרופאים בישרו לחולה: יש לך תולעת במוח וחצי שעה לחיות

תולעת סרט באורך שני מטרים שהוצאה דרך פיו של מטופל. New England Journal of Medicine, אתר רשמי
התולעת שהוצאה מפיו של החולה. אפילו הרופאים הופתעו/אתר רשמי, New England Journal of Medicine

רוב מקרי ההדבקה בתולעי סרט מתרחשים בעקבות אכילת בשר חזיר נא או לא מבושל דיו. פעמים רבות הסובלים מהן לא מרגישים בתסמינים מיוחדים, דבר שמאפשר לתולעים הללו לגדול ללא הפרעה. משיכת התולעת מפיו של המטופל ארכה לרופאים שעה וחצי, שבמהלכה המטופל היה מורדם, למזלו. המקרה יוצא הדופן דווח לאחרונה במאמר שפורסם בכתב העת הרפואי New England Journal of Medicine.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully