וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבטן כאבה לה במשך 10 שנים. זה מה שהרופאים גילו

אישה סינית התלוננה במשך שנים על כאב בטן, ולאחר שעברה בדיקות מרובות והרופאים לא ידעו מה יש לה, הם החליטו לנתח. מה שהם גילו בתוך הבטן שלה השאיר גם אותם המומים

מערכת וואלה!

בווידיאו: למה האיש הזה בלע תולעת טפילית?

אחרי שאישה סינית בת 41 התלוננה על כאבי בטן במשך עשר שנים, ואחרי שעברה אינספור בדיקות, הרופאים ביצעו ניתוח אנדוסקופי ומצאו את הסיבה לכאבים שלה - תולעת טפילית באורך של 30 סנטימטר שחיה במעיים שלה.

רשת Fox News שדיווחה על המקרה ציטטה את המנתחת הראשית, ד"ר לי חוואן מבית החולים העממי של יינינג, במחוז ג'ג'יאנג: "לא יכולתי להאמין למראה עיני. המעיים אומנם מהוות סביבת גידול מושלמת לטפילים כאלה לגדול, אבל זה עדיין היה מפתיע לראות כזה מקרה בבן אדם".

עוד בנושא:
רופאים הוציאו תולעת באורך שני מטרים מפיו של מטופל
מפת הכאבים: כל המחלות שכאבי הבטן שלכם חושפים
שטיפת ידיים באמת יכולה להציל חיים

אחרי שערכה בדיקות נוספות גילתה ד"ר חואן כי לאישה יש אסקריאזיס (ascariasis), זיהום טפילי המתרחש כאשר אדם בולע מזון או מים הנגועים בביצים טפיליות ועלול לגרום לכאב בטן, הקאה, עצירות, שלשול, דלקת תוספתן ודלקת צפק. לדברי המרכז לבקרת מחלות ומניעתן (CDC), כמיליארד בני אדם ברחבי העולם סובלים מאסקריזיס.

תולעת טפילית בילהרציה. ShutterStock
המעיים הם כר גידול לתולעים טפיליות/ShutterStock

אף על פי שחואן לא הייתה מסוגלת לזהות בדיוק כיצד האישה נדבקה, סביר להניח שהיא אכלה מאכל שלא טופל כהלכה או שתתה מים שהכילו את ביצי הטפיל. מדובר על ביצים קטנות מאוד כך שלא ניתן לראות אותן בכלל. ואכן, האישה אמרה שהיא צרכה מים שעלולים להיות לא נקיים.

זה נדיר שאדם עם אסקריאזיס יסבול מסימפטומים כלשהם, אבל במידה והם יופיעו, כאב בטן יהיה אחד מהם. בנוסף, שיעול יכול גם הוא להיות סימפטום שמאותת שהטפיל עובר בגוף האדם, על פי ה-CDC. לפעמים, זה אפשרי שאדם נגוע ישתעל את הטפיל מחוץ לגוף.

ברוב המקרים, זיהומים טפיליים אינם מובילים לבעיות בריאות, אבל אם אדם סובל מטפילים מרובים בגוף, הוא יכול לפתח חסימת מעיים, כאב בטן חמור והקאות. שטיפת ידיים יכולה להגן מפני אסקריזיס וזיהומים טפיליים באופן כללי, כמו גם ניקוי טוב של מזונות כמו פירות וירקות לפני אכילתם.

  • עוד באותו נושא:
  • כאבי בטן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully