וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מפת הכאבים: כל המחלות שכאבי הבטן שלכם חושפים

17.1.2017 / 10:20

אין מי שלא סובל מדי פעם מכאבי בטן. אצל חלקנו מדובר בתופעה שחוזרת על עצמה ועלולה לסמן בעיות בעיכול או דלקות חוזרות, ואצל אחרים כאבי הבטן באים והולכים אחרי מאכלים מסויימים. הכנו לכם מפה שתעשה לכם סדר בכאבי הבטן

סיפור בדקה גבר שבלי 40 סכינים/סיפור בדקה וואלה

בסרטון: האיש הזה התלונן על כאבי בטן - והרופאים גילו 40 סכינים בגופו

קיימים לא מעט סוגים של כאבי בטן שונים, כשכל אחד נבדל מהשני במיקום ובעוצמה. אבל לא רק בזה - כל אחד מכאבי הבטן עלול להעיד על מחלות ומצבים בריאותיים שונים, ביניהם עצירות, בעיות בעיכול ואפילו דלקות בתוספתן ובמעי הגס. הכאב כאמור הוא רק סימפטום למגוון של בעיות.

עוד בנושא:
8 דרכים טבעיות להתמודד עם בטן כואבת
למה מתנפחת לנו הבטן?
5 דברים שאסור לעשות על בטן ריקה

הבטן נחלקת לשלושה אזורים – בטן עליונה, בטן אמצעית ובטן תחתונה - וכל אחד מהאזורים נחלק אף הוא לאזור מרכזי ולאזורים צדדיים. אף שפעמים רבות מתברר שהכאב מעיד על בעיה פשוטה ולא מסוכנת, יש לשלול תמיד מצבים מסוכנים שדורשים התערבות רפואית מיידית.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

לא רק למיקום, אלא גם לעוצמה ולתדירות הכאב יש משמעות. חשוב להבין אם עוצמת הכאב קבועה או משתנה ובאילו הקשרים. למשל: כאב בבטן המרכזית העליונה המתחיל בעוצמה נמוכה ומחמיר לאחר נטילת תרופה לעוצמה גבוהה יותר יכול לרמוז על כיב קיבה.

כאב שמקורו, למשל, בכיס המרה יכול להתחיל בחלקה הימני של הבטן העליונה ולהקרין לשכמה או לכתף הימנית. כאב במרכז הבטן, סביב הטבור, שמקרין לגב, יכול להעיד על דלקת בלבלב. אבנים בדרכי השתן גורמות לכאבים חזקים במותן, ואלו עלולים להקרין לכיוון המפשעה באותו הצד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully