וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זמן משחק בחוץ גורם לילדים להרגיש בטוחים יותר בעצמם

אם חיפשתם יתרון נוסף לזיכרונות הילדות שלכם משעות אחר הצהריים עם החבר'ה מהשכונה, הרחק מהבית ובלי מסכים, מחקר חדש מצא אותו: ארבעה מכל חמישה ילדים שהשתתפו במחקר העידו שהמשחק בחוץ הועיל להם מבחינה חברתית

מערכת וואלה! News

בווידאו: פארק שעשועים לילדים שעשוי מטרקטורים

איך אנחנו אוהבים להתרפק על זיכרונות הילדות שלנו, כשהיינו מבלים את שעות אחה"צ ברחבי השכונה עם שאר הילדים במשחקים או בהרפתקאות מסעירות בחורשה הסמוכה, וחוזרים הביתה רק אחרי שההורים קראו לנו לארוחת ערב (בצעקות מהחלון, כמובן, כי למי היה טלפון נייד?). ולא פחות מזה אנחנו נהנים לצקצק נוכח הילדים שלנו שרק רוצים להיות מול מסכים ולהסביר להם שוב ושוב כמה שמשחק בחוץ יפתח את הכושר, הבריאות, הדמיון והכישורים החברתיים שלהם.

ואנחנו ממש לא טועים. הילדים שלנו מבלים הרבה פחות שעות בחוץ, זו עובדה. סקר שנערך בבריטניה לפני מספר שנים קבע שהילדים במדינה מבלים פחות זמן בחוץ מאשר אסירים בבתי הכלא. מחקרים מראים שכאשר ילדים לא משחקים בחוץ זה פוגע משמעותית ברמת הפעילות הגופנית שלהם וכתוצאה מכך בבריאות שלהם - מעלייה במשקל ועד למיופיה (קוצר רואי) ולבעיות קשב וריכוז והפרעות בוויסות החושי. מחקר שנערך על ידי "ארגון נאמני החיות בטבע" The Wildlife Trusts ופורסם לאחרונה מראה תועלת נוספת למשחק בחוץ - הגברת תחושת הביטחון של הילדים.

עוד בוואלה!

זה הגיל שבו ילדים נהיים עצלנים

לכתבה המלאה

במסגרת המחקר של הארגון הבריטי, שכלל 451 ילדים אנגלים, החוקרים ערכו סקר לילדים לפני שהם יצאו לפעילויות בחוץ ושוב לאחר הפעילויות, וחיפשו שינויים בביטחון העצמי שלהם. התוצאות הראו שרוב הילדים מוצאים שזמן בחוץ מועיל בחזיתות מרובות. למשל, 90 אחוזים מהילדים אמרו שהם למדו משהו חדש על הטבע ו-79 אחוזים הרגישו שהם למדו משהו שיכול לעזור להם הלאה בבית הספר. כ-80 אחוזים מהילדים דיווחו על קשרים טובים יותר עם מוריהם ועם חבריהם לכיתה לאחר שהם היו בחוץ.

ארבעה ילדים משחקים בחוץ - שוכבים בדשא על הגב ומרימים רגליים. ShutterStock
רוב הילדים הרגישו שהם מסוגלים לעשות דברים חדשים. ילדים נהנים בחוץ/ShutterStock

ממצא משמח במיוחד מהסקרים היה ש-84 אחוזים מהילדים הרגישו שהם מסוגלים לעשות דברים חדשים לאחר שהשתתפו בפעילויות בחוץ. "המחקר מראה שילדים חווים יתרונות עמוקים ומגוונים דרך מגע קבוע עם הטבע. קשר עם הטבע משפר את רווחתם, המוטיבציה והביטחון שלהם", סיכם נייג'ל דואר, מנהל האסטרטגיה של הארגון.

איך נגרום לילדים לשחק יותר בחוץ?

החוקרים לקחו בחשבון את העובדה שלא לכל הילדים יש גישה זהה לטבע, והקפידו לציין כמה חשוב תפקידם של בתי הספר במתן ההזדמנות לכך. "עבור חלק מהילדים, ביקור בטבע דרך בית הספר עשוי לספק הזדמנויות שהם לא היו מסוגלים להשיג בדרך אחרת", אמר דואר והוסיף שהוא מקווה כי ממצאי המחקר יעודדו את בתי הספר להקצות זמן נוסף לבילויים בסביבה טבעית יותר.

וכמו ברוב המקרים, החינוך של הילדים שלנו יושפע מאוד מהדוגמה האישית שניתן להם. אם אתם רוצים להגביר את הביטחון העצמי שלהם, או סתם לבלות איתם זמן איכות, מצאו דרכים לחשוף אותם יותר לטבע - זה לא חייב להיות טרק בהרים, גם גן משחקים גדול, פארק, יער או חוף הים יספיקו. תנו להם לרוץ, לטפס, להתנסות ולחקור, להתלכלך, להשתולל, להקים חבורות סודיות או לדמיין שהם גיבורי על במשימה. ואם אין מרחב סמוך, אפשר אפילו להגביל את שעות המסך שלהם ולהציע להם לנצל את הזמן הזה למשחקי כדור במגרש השכונתי עם חברים. אולי בעתיד גם הם ייזכרו ברגעים האלה ויאחלו אותם הלאה, לילדים שלהם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully