וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

5 הטרנדים התזונתיים שיכבשו את 2020

השנה הקרובה תהיה ככל הנראה המשך ישיר של השנה הנוכחית' ובמרכזה יעמדו מגמות כמו הפחתה של אכילת מזונות מן החי לצד צמצום אכילה של מוצרים עתירי גלוטן. ככה זה ככל הנראה יראה

כל מה שאתם צריכים לדעת על סיבים תזונתיים/מערכת וואלה!

בווידאו: זה אולי לא טרנד אבל כדאי שתוסיפו גם אותו לתפריט השנה

בני האדם הם סקרנים ואוהבים לנסות דברים חדשים, ולכן כל שנה נפתחת עם ציפיות ותצפיות לטרנדים שיכבשו אותנו בשנה הקרובה. בנוסף, נדמה שנושא הבריאות/כושר/דיאטות ממשיך וימשיך להעסיק את המוח האנושי עד כלות, ככה שתמיד יש מה לחדש בנושא. 2020 הקרובה לא תהיה שונה מקודמותיה.
הנה כמה מגמות אוכל שמצפות לנו בשנה הקרובה:

1. תזונה שמבוססת בעיקרה על מזון מהצומח

מומחי מגמות המזון חוזים כי בשנה הקרובה אופציות טבעוניות רבות ימשיכו להגיע למדפי הסופר, אבל איתן יגיעו גם מוצרים המבוססים על מזון מן הצומח, אבל שמתאימים לכולם - הן לאוכלי הבשר, לחצימחונים וגם לצמחונים ולטבעונים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תשכחו מסופרפוד: טרנדים בתזונה שחשבתם שהם בריאים

וואלה! NEWS בשיתוף מי עדן

בהמשך למגמה של תזונה המבוססת על הצומח, 2020 תביא ככל הנראה יותר אפשרויות צמחיות מבעבר, זאת בשל סיבות שונות ומגוונות הכוללות מודעות גבוהה יותר להרס של תעשיות מן החי, שמירה על איכות הסביבה וסיבות בריאותיות. אין ספק שהשנה, לצד הביונד בורגר ודומיו, הביצה הטבעונית ועוד מוצרים שנכנסו לשוק, אנחנו צפויים לראות עוד כמה הפתעות. מישהו אמר קרמבו טבעוני?

תחליפי חלב מהצומח

ועוד באותו נושא. אחרי הסויה והשקדים שכבשו כל חלקה ומדף בסופר, שנת 2019 הייתה שנת חלב השיבולת שועל. מומחים צופים שיותר חלופות חלביות שאינן מבוססות על חלב פרה יגיעו למדפים בשנת 2020.

השוק האלטרנטיבי לתחליפי החלב מהצומח העולמי הוערך לפי שווי של 11.9 מיליארד דולר, נכון לשנת 2017, והצמיחה המהירה שלו זכתה לתשומת לבן של חברות בתעשיית המזון. בינתיים צריכת החלב נמצאת בירידה מזה עשרות שנים, כשכל דור שותה פחות חלב מקודמו. ולא מדובר רק בטבעונים, אלא גם באוכלוסיה לא קטנה של אנשים שרגישים ללקטוז ובוחרים בתחליפי החלב השונים.


בלי הורמונים: הכל על תחליפי חלב צמחיים

קמח OUT, ירקות IN

אולי את הישראלים זה לא יפתיע, אבל השנה הכרובית הייתה אחד מהמאכלים הכי נמכרים ברחבי העולם, ולא רק במזנון של איל שני. למעשה, אחד המתכונים הכי פופולריים היה של פיצה כרובית, כשהפעם היא משמשת לא כתוספת אלא כבצק.

פיצה כרובית. נמרוד סונדרס
פיצה מ"בצק" כרובית/נמרוד סונדרס

מומחים צופים כי הטרנד הזה יתחזק השנה, ויותר ויותר חברות מזון יוציאו מוצרים שאינם מבוססים על קמח, אלא על תחליפים שלו שעשויים מירקות וקטניות, בניסיון להתאים לשוק הדיאטות שמעודד הפחתת מוצרים המכילים גלוטן ועתירים בקמח לבן.

קפה בכבישה קרה

לא מדובר על הקפה הקר שאתם מכינים בבית בכמה דקות עם קפה נמס, מעט מים חמים, מים קרים וקרח, אלא בתהליך הכנה שאינו כולל חליטה במים רותחים. את קפה ה-cold brew מכינים מפולי קפה טחונים שאותם יש להשרות במים קרים למשך 12-24 שעות ואז לסנן דרך בד גבינה (או חיתול בד) ולשמור בקירור.

לצורת ההכנה הזו יש כמה יתרונות בריאותיים ביניהם הפחתה בסיכון לאלצהיימר ופרקינסון, שיפור בקצב חילוף החומרים, הקטנת הסיכוי למחלות לב ועוד. כבר היום יש מספר מקומות שמכינים את הקפה שלהם בצורה הזו בישראל ואנחנו צופים שעוד רשתות יצטרפו בהמשך.

זה מה שיקרה לגוף שלכם כשתעשו הפסקה מקפה

ה-CBD נכנס לאוכל שלכם

הימור שלנו - יקח לא מעט זמן עד שהטרנד הזה יגיע לארץ, אבל בינתיים הוא מתחיל לכבוש את המקום שלו בארה"ב.

CBD, או קנאבידיול, הוא רכיב פעיל בצמח הקנאביס שאחראי על יתרונות רפואיים רבים אבל מגיע ללא ההשפעה "הממסטלת" של מרכיב ה-THC. מדובר במרכיב שמכיל מספר יתרונות בריאותיים, כשבראשם הפחתת כאבים והרגעה. העובדות האלה הפכו אותו למרכיב מבוקש במוצרי מזון שונים, במיוחד במשקאות.

גם זרעי ההמפ (קנבוס) מגיעים ממשפחת הקנאביס, אך גם הם מכילים רמות זניחות של THC. זרעים אלה הם מקור משמעותי של חלבון ורק 1.5 כפות מהם מציעות כ-5 גרם של המרכיב התזונתי החשוב הזה. נתון מרשים אפילו יותר הוא שזרעי הקנבוס נחשבים לחלבון מלא ומכילים 20 חומצות אמינו, כולל תשע חומצות אמינו חיוניות לגוף, אותן ניתן לקבל רק באמצעות המזון שאנו אוכלים, מפני שהגוף שלנו לא יכול לייצר אותן.

ניתן לטחון את זרעי ההמפ קלות עם מלח ים ולהשתמש בו כתיבול לסלט, מרק, תבשיל או אפילו בשייק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully