וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי יום שלם מול מסכים, העיניים שלכם זקוקות לחמש דקות של יוגה

אתם משקיעים זמן וכסף באימונים שימתחו לכם את הגפיים, ישפרו את היציבה ויתנו קצת מרגוע לנפש; לא מגיע יחס דומה גם לעיניים המותשות שלכם? כמה תרגילי יוגה פשוטים וממש קצרים יכולים לאושש משמעותית את המצב שלהן. ואל תשכחו למצמץ

טאו פורצ'ון לינץ' המורה המבוגרת ביותר בעולם ליוגה בת 98/סיפור בדקה

בווידאו: בת 98 היא המורה ליוגה המבוגרת בעולם

אם תרימו רגע את העיניים מהמסך הזה, שבו אתם קוראים עכשיו את הכתבה, סביר להניח שמה שתראו סביבכם זה בעיקר עוד אנשים מול מסכים (מחקר אחד הראה כי עובד המשרד הממוצע מבלה 1,700 שעות בשנה מול מסך מחשב!). המסכים מקיפים אותנו בשלל גדלים וצורות: מהטלפון שנמצא עלינו כמעט 24/7 ועד לשלטי החוצות שמהבהבים אלינו בדרכים. וכל המסכים האלה מרצדים לנו מול העיניים יותר מדי שעות ופוגעים בהן.

העין שלנו לא תוכננה לצפייה ממושכת וממוקדת למרחקים קצרים. השהייה הממושכת מול המחשב, או מסך אחר, יוצרת מאמץ גדול על שרירי העין ומשם הדרך קצרה לכאבי ראש, גירוד מתמשך, יובש, ראיה מטושטשת ועוד. בנוסף, המסכים מפיצים קרינה של אור כחול וחשיפה ממושכת לאור הזה גורמת להיווצרות מולקולות רעילות בתאים רגישים בעיניים, מה שעלול לגרום לניוון מקולרי (מחלה שפוגעת בתאי ראייה מרכזיים ברשתית וגורמת לירידה חדה בראייה) ולפגיעה בייצור הורמון השינה, המלטונין. ואם זה לא מספיק מטריד, על פי ארגון הבריאות העולמי, עד שנת 2050 חצי מתושבי כדור הארץ ירכיבו משקפיים, בין היתר בגלל ישיבה ממושכת מול מסכים.

עוד בוואלה!

לא רק טעים: כך אבוקדו ישפר את בריאות העיניים שלכם

לכתבה המלאה

היוגה, אותה שיטת תרגול נפשי וגופני על פי פילוסופיה הודית, ידועה כמשפרת משמעותית את היציבה, את הגמישות, החוזק והמשקל ולאחרונה עולה המודעות גם להשפעות המיטיבות שלה על העיניים כמענה לאורח החיים המודרני - שיפור הגמישות והמיקוד. הנה כמה תרגילי יוגה פשוטים לעיניים שאפשר לשלב בקלות בשגרת היומיום שלנו (נניח, במקביל לצחצוח השיניים או מריחת קרם פנים).

גיפ של אישה בשוק, הלם טוטאלי, עיניים חודרות, מלחיץ. Giphy
מצאו אובייקט רחוק מכם ובהו בו במשך 20 שניות מבלי למצמץ. גיף אשה פוערת עיניים/Giphy

20 שניות של פוקוס
מצאו אובייקט רחוק מכם ובהו בו במשך 20 שניות מבלי למצמץ. מקמו את האגודל שלכם ממש מתחת לאובייקט והעבירו את המיקוד של המבט שלכם בין האובייקט לקצה האגודל שלכם.

הוספת לחות לעיניים
למשך מספר שניות, הסתכלו לכיוונים שונים ומתחלפים במעין דפוס זיגזג. זה יעזור להגביר את הלחות על גלגלי העיניים שלכם.

הבהוב מהיר
מצמצו כמה פעמים ואז עצמו את העיניים למשך 20 שניות. כשהעיניים עצומות נסה להביט למטה, שמאלה, למעלה, ימינה, ואז הכל שוב לכיוון ההפוך. החזיקו כל תנוחה במשך חמש שניות.

הרפיית הלחץ מהעיניים
קחו נשימה עמוקה, שבו בנוח והניחו את המרפקים שלכם על השולחן. שפשפו את כפות הידיים יחד כדי לייצר חום. כשהן חמות, הניחו אותן על העיניים העצומות שלכם ופשוט תנו להן לספוג את החום הזה עד שהוא מתפוגג.

אישה מותחת את העור מסביב לעיניים עם האצבעות. ShutterStock
למשך מספר שניות, הסתכלו לכיוונים שונים ומתחלפים. אישה מותחת את העיניים באצבעות/ShutterStock

חיזוק העפעפיים
סגרו את העיניים באופן חלקי והישארו כך במשך כ-10 שניות (אם יש רעד, אפשר להתמקד בחפץ מרוחק). לאחר מכן עצמו את העיניים באיטיות.

חיזוק שרירי העיניים
התמקדו בנקודה השמאלית ביותר שאתם יכולים מבלי להזיז את הראש, והישארו כך עד כ-5 שניות. לאחר מכן מצמצו מספר פעמים על מנת לחזור למצב טבעי, ועשו זאת שוב, הפעם לכיוון הנגדי.

עיסוי לשחרור לחץ
עצמו את העיניים ולחצו קלות על העפעפיים. עסו אותם בעדינות בתנועות מעגליות למשך עשרה סיבובים להגברת זרימת הדם לאזור. יש לחזור על הפעולה גם באזור הגבות ואז באזור הרקות

יוגה לעיניים יכולה להועיל משמעותית להפחתת המתח והמאמץ, אבל היא לא תעזור מול מחלות עיניים כמו קטרקט וגלאוקומה. אם אתם מרגישים שיש לכם בעיה חמורה בעיניים, פנו לרופא כמה שיותר מהר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully