פיקוד העורף הגל השקט

הגדרת ישובים להתרעה
      הגדרת צליל התרעה

      נושאים חמים

      לא רק טעים: כך אבוקדו ישפר את בריאות העיניים שלכם

      ולא רק אבוקדו. בעידן שבו כולנו מבלים שעות ארוכות מול מסכים חשוב מאוד לשמור על העיניים, אז ביקשנו מהאופטומטריסטית ליאורה רז לגבש עבורנו רשימה של מאכלים שיכולים לפתור הרבה מבעיות העיניים (כן, גם גזר בפנים)

      מטבל אבוקדו - גוואקמולי (ShutterStock)
      גזר זה האובייס, אבל הוא לא היחיד ששומר על העיניים שלכם. ממרח אבוקדו (צילום: shutterstock)

      אתם כבר יודעים שחשוב להקפיד על תזונה בריאה ומאוזנת כדי לשמור על הלב, על השיניים ועל חגורת המותניים, אבל האם ידעתם שהאוכל שאתם בוחרים משפיע גם על הראייה שלכם? תזונה נכונה יכולה לסייע בשמירה על העיניים ולהפחית את הסיכון למחלות שונות כגון ניוון רשתית, קטרקט וגלאוקומה.

      עוד בנושא:
      מחלת המין הזאת התחילה לתקוף גם עיניים ועלולה לגרום לעיוורון
      מה אומרות עיניך? הקשר בין צבע העיניים שלכם ומצב הרוח בחורף
      הסיבה שגורמת לנשים עם עיניים חומות לסבול יותר
      יותר מדי אנשים נרדמים ככה, וזה ממש מסוכן

      כדי להגן על העיניים מומלץ לצרוך ויטמינים שונים וחומרים נוגדי חמצון. הוויטמינים העיקריים המומלצים לשמירה על בריאות העין הם ויטמין A ולוטאין, כאשר פירות וירקות הם מקור מצוין לצריכת ויטמינים אלה. אז אילו מאכלים ישמרו לנו על העיניים ומאילו סוגי מאכלים רצוי להימנע? הנה כל התשובות:

      מאילו מזונות כדאי להימנע?

      מזונות שומניים עלולים לגרום לסתימת כלי דם, ובעין יש המון נימים וכלי דם קטנים שחשוב לשמור על ניקיונם. מזונות עשירים במלח יעלו את הלחץ בעיניים ויפריעו לזרימת דם תקינה ויפגעו ברשתית, גם מזונות בעלי מדד גליקמי גבוה (סוכרים) עלולים לגרום לניוון רשתית.

      ליאורה רז היא אופטומטריסטית ברשת אופטיקנה