וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יותר מדי אנשים נרדמים ככה, וזה ממש מסוכן

26.12.2018 / 9:57

כמה פעמים הלכתם לישון מבלי שהסרתם את עדשות המגע? להרגל הזה יש מחיר יקר למדי שעלול לגרום לזיהום הקרנית ואפילו לעיוורון. למה לא כדאי לכם להתעצל בשמירה על בריאות העיניים שלכם

אישה מרכיבה עדשת מגע. ShutterStock
בני נוער וגם מבוגרים ישנים עם עדשות לעיתים קרובות מדי מבלי להבין את הסיכון. אישה שולפת עדשת מגע מעינה/ShutterStock

אחרי יום עבודה ארוך מדי, מסיבה שהסתיימה בשעות הקטנות של הלילה או סתם כי אין כוח אנחנו לא תמיד שומרים על שגרת ניקיון בריאה שכוללת צחצוח שיניים, הורדת שאריות איפור והסרת עדשות מגע. בעוד שעצלנות לגבי שני הראשונים ככל הנראה לא תגרום לכם נזק בטווח הקצר, על השלישי אתם עלולים להתחרט מהר, שכן שינה עם עדשת מגע היא הרגל מסוכן מאוד.

"זה כמו לישון עם שקית פלסטיק על הראש", אומרת ד"ר רבקה טיילור, רופאת עיניים מטנסי שבארה"ב, "זה ממש לא אידיאלי לכניסת חמצן שחיוני לבריאות העין", היא מסבירה לכל מי שנוטה לזלזל ולא מבין כמה בעייתי ההרגל הזה יכול להיות.

עוד בנושא:
מסתובבים עם עיניים אדומות? הנה 5 סיבות אפשריות
רואים לכם בעיניים: איזה מחלות משתקפות מהעיניים שלכם?
רופאי עיניים מזהירים משתמשי עדשות מגע בעקבות תגלית מדאיגה


הקרנית, השכבה החיצונית והשקופה של העין, חייבת לקבל חמצן. במהלך שעות הערות שלנו התחלופה מתבצעת ללא בעיה אך בכל פעם שאנחנו סוגרים את העיניים בזמן השינה, אספקת החמצן יורדת מפני שהעפעף משמש כמחסום. אם נרדמתם מבלי שהסרתם את עדשות המגע, הן עלולות להוות מכשול נוסף. ללא מספיק חמצן, עשויה להתפתח מעט נפיחות בקרנית וסדקים זעירים עשויים לצוץ על פניה. סדקים אלה מגבירים את הסיכון שחיידקים יחדרו דרכם פנימה ויגרמו לזיהום.

עין כחולה פקוחה. ShutterStock
לילה אחד עם עדשות עלול לגרום לסדקים וזיהום בקרנית העין/ShutterStock

לילה אחד של שינה עם עדשות מגע, אפילו מדי פעם, מעלה את הסיכון פי 6.5 לסבול יותר מדלקות של הקרנית או ממחלות קרנית נדירות כמו Acanthamoeba Keratitis, שגורמת לכך שאמבות, יצורים חד תאיים החיים לרוב במאגרי מים ובמערכות הביוב, פולשות לקרנית העין ומזהמות אותה. התנאים להיווצרות המחלה הזו קשורים לשימוש לקוי בעדשות כמו הרכבה למשך זמן ממושך הרבה יותר ממה שהן נועדו לו, שימוש בעת הרחצה במקלחת או בבריכת השחייה וניקיון העדשות במי ברז. זיהום קשה יכול לצלק את העין, ולגרום לנזק קבוע ובלתי הפיך לראייה, ולעיתים אף להוביל לצורך בהשתלת קרנית ובמקרים קיצוניים גם לעיוורון.

עוד באותו נושא

ביצים ותותים: המזונות הכי בריאים לעיניים שלכם

לכתבה המלאה
אישה ישנה עם איפור. ShutterStock
רצוי שלא להרדם לפני שצחצחת שיניים, הסרת את האיפור והעדשות. אישה ישנה עם איפור/ShutterStock

נרדמתם בטעות עם עדשות המגע? אין צורך להיכנס לפאניקה. חשוב לזהות סימפטומים אפשריים של זיהום הקרנית כמו למשל עיניים אדומות, יובש ושינוי באיכות הראייה, כמו למשל תחושת צריבה כשמביטים במקור אור כמו מנורת החדר או אור השמש. במקרים כאלה יש לסור לרופא לטובת טיפול מתאים.

אפילו אם אתם מקפידים על שגרה בריאה ולא ישנים עם העדשות כדאי להקפיד לאוורר את הקרנית לעיתים קרובות, אפילו אם עדשות המגע מתאימות לתקופות ממושכות יותר. מומחים ממליצים להסיר אותן באופן קבוע לפחות פעם בשבוע, כדי להפחית את הסיכוי לדלקת קרנית ולהקפיד על ניקיון הידיים בעת החזרתן אל העין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully