וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רופאי עיניים מזהירים משתמשי עדשות מגע בעקבות תגלית מדאיגה

17.7.2017 / 0:01

אישה ניצלה מנזק בלתי הפיך בעין אחרי שרופאת עיניים מצאה אצלה לא פחות מ-27 עדשות מגע שנשכחו בתוך העין. הרופאה מבקשת ממרכיבי עדשות המגע לרוץ להיבדק

British Pathé

בסרטון – ככה נראו עדשות המגע ב-1930

רופאה ומנתחת עיניים מבית החולים סוליהול שקרוב לברמינגהם, אנגליה, מצאה לא פחות מ-27 עדשות מגע שנותרו בעין של אישה בת 67 - שכלל לא ידעה שהן שם. ד"ר רופאל מורג'ריה הזדעזעה לגלות כמות בלתי הגיונית של עדשות המגע שכנראה נשכחו בעינה של המטופלת, רגע לפני שזו נכנסה לניתוח קטרקט. צוות המנתחים, שכלל גם רופא עיניים עם 20 שנות ניסיון שכבר חשב שראה הכל, לא ידעו איך לעכל את הגילוי, "אף אחד מאיתנו לא ראה דבר כזה לפני", אמרה מורג'ריה ל- Optometry Toda, "זה היה בלגאן גדול. כל 27 עדשות המגע היו תקועות יחד. היינו ממש מופתעים שהחולה לא שמה לב לזה, כי הן אמורות ליצור גירוי רב שם".

עדשות מגע נמצאו בעיניה של מטופלת. Rupal Morjaria, צילום מסך
17 עדשות מגע נמצאו בבדיקה הראשונה. עוד 10 נמצאו בשלב מאוחר יותר/צילום מסך, Rupal Morjaria

עוד בנושא:

עוד באותו נושא

המדריך: כך תבחרו את עדשות המגע שמתאימות לכם בדיוק

לכתבה המלאה

בבדיקה ראשונה נמצאו 17 עדשות ובבדיקה נוספת עוד 10. ניתוח הקטרקט נדחה לאחר שהרופאים חששו שעדשות המגע האבודות יכולות להוות סיכון לאנדופתלמיטיס - דלקת חמורה בעין. מורג'ריה הוסיפה: "בגלל שהמטופלת הייתה עם עדשות מגע בעיניה מי יודע כמה זמן, אם היינו מנתחים אותה היא הייתה צוברת הרבה חיידקים סביב הלחמית שלה". המטופלת הרכיבה עדשות מגע חד פעמיות במשך 35 השנים האחרונות אך לא הגיעה לבדיקות שגרתיות עם אופטומטריסט. היא גם לא דיווחה על שום סימפטומים הקשורים לראייה שלה, מלבד חוסר נוחות. מורג'ריה הוסיפה: "היא הייתה המומה. שבועיים אחרי שהסרתי לה את העדשות, היא אמרה שנוח לה יותר בעיניים. היא חשבה שאי הנוחות היא חלק מהזקנה ומעיניים היבשות שלה".

עדשות מגע נמצאו בעיניה של מטופלת. Rupal Morjaria, צילום מסך
עדשות מגע מחוברות/צילום מסך, Rupal Morjaria

המקרה שאירע בנובמבר שנה שעברה דווח לראשונה ע"י BNJ, אולם פורסם שוב בכתב העת הרפואי British Medical Journal ורופאים התקשו להאמין שמקרה כזה בכלל אפשרי, "בגיל הזה ובתקופה הזאת, כשכל כך פשוט לרכוש עדשות מגע באינטרנט, אנשים מוותרים על בדיקות שגרתיות", אמרה מורג'ריה, "אנשים משתמשים בעדשות מגע כל הזמן, אבל אם הם לא בודקים את זה, יכולים להיווצר זיהומים חמורים בעיניים שיכולים לגרום אפילו לאיבוד הראייה. חשוב להיבדק".

  • עוד באותו נושא:
  • עדשות מגע

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully