וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסתובבים עם עיניים אדומות? הנה 5 סיבות אפשריות

5.12.2018 / 9:14

הלוק של עיניים אדומות לא מחמיא לאף אחד, ולמרות זאת רבים מאיתנו מתהדרים בו. למה זה קורה? הנה 5 סיבות נפוצות, וגם המסכים הידועים לשמצה כמובן בפנים. אל תמצמצו

בווידאו: ג'סטין ביבר ברגע מוזר (אינסטגרם)

בסרטון: אף אחד לא חסין מפני דלקת עיניים. אפילו לא ג'סטין ביבר

עיניים אדומות זה לוק שלא מחמיא לאף אחד. זה מעלה אסוציאציות של לילות לבנים, של חגיגות עם חומרים אסורים, או דלקת עיניים מדבקת רחמנא ליצלן. זה גם גורם לכם להראות תשושים, מרוטים, חסרי אנרגיה ורעננות.

עוד בנושא:
ביצים ותותים: המזונות הכי בריאים לעיניים שלכם
רואים לכם בעיניים: איזה מחלות משתקפות מהעיניים שלכם?
האם שעורה בעין זה מדבק?

ישנן כמה סיבות שיכולות לגרום לעיניים שלכם להאדים, הנה כמה מהנפוצות ביותר:

דלקת בלחמית

עיניים אדומות. ShutterStock
לא נעים, אבל לפחות לא משפיע על הראייה. דלקת הלחמית/ShutterStock

הלחמית היא החלק הלבן של העין, כאשר הרקמה החיצונית שלה מודלקת, זה גורם לה להראות אדומה או ורדרדה. במקרים נדירים יחסית ולרוב בתינוקות, עשוי להיות לכך קשר עם חסימה של תעלת הדמע. דלקת בלחמית העין היא מדבקת ולרוב מלווה גם בסימפטומים נוספים לאדמומיות כמו: גירוד, הפרשות וייצור מוגבר של דמעות. עם זאת, למרות שמדובר במצב לא נעים, ברוב המקרים הוא אינו משפיע כלל על הראייה.

עוד באותו נושא

רופאת עיניים הזדעזעה למצוא בעין של אישה 27 עדשות מגע ישנות

לכתבה המלאה

התמכרות לטיפות עיניים

טיפות עיניים. ShutterStock
שימו לב לתדירות השימוש. אישה משתמשת בטיפות עיניים/ShutterStock

אם אתם משתמשים בטיפות עיניים על בסיס קבוע לטיפול בכל מיני מצבים רפואיים הקשורים לעיניים שלכם, ודאו שאתם משתמשים בהן כראוי. וזה מתייחס לא רק לטכניקת הטפטוף או תנאי האחסון של הטיפות, אלא גם לתדירות השימוש בהן. רוב סוגי טיפות העיניים שזמינים לרכישה ללא מרשם מכילים חומר בשם אימידזולין, שגורם להיצרות של כלי הדם בעין. אולם, אם עושים בחומר הזה שימוש מופרז, עלול להגרם נזק לכלי הדם הללו, מה שיגרום לעיניים להראות אדומות.

העדשות שלכם מקולקלות

עדשות מגע. ShutterStock
אולי הן לוחצות לכם. עדשות מגע/ShutterStock

אם אתם נוהגים להרכיב עדשות מגע וסובלים מאדמומיות בעיניים, ייתכן שהעדשות שלכם פגומות או שהן "לוחצות" לכם - כך על פי האקדמיה האמריקאית לרפואת עיניים. אנשים שמרכיבים עדשות מגע נמצאים גם בסיכון מוגבר לפתח כיבים בקרנית. ודאו שאתם מטפלים בעדשות שלכם על פי ההנחיות המומלצות והימנעו מטעויות נפוצות, כמו ערבוב תמיסת עדשות מבקבוק ישן ובקבוק חדש, דבר שמגדיל את החשיפה שלהן לחיידקים, למרוץ שלכאורה ניקיתם אותן.

זיהום סביבתי

אישה מגרדת בעין. ShutterStock
אולי פשוט נכנס לכם משהו לעין. אישה מגרדת בעין/ShutterStock

נסו לחשוב האם לאחרונה נחשפתם יותר מהרגיל לעשן סיגריות, אוויר יבש, חלקיקי אבק או חול ומזהמים חיצוניים אחרים שהיו יכולים לחדור לעיניכם ולגרום להן להאדים ולהתגרות. חלק מהאנשים עלולים לחוות עיניים אדומות אפילו כתוצאה מחשיפה ממושכת לאור השמש ללא הגנה נאותה מפני קרינה על העיניים. אם אתם נוהגים לשחות באופן קבוע, כדאי לזכור שגם כלור, שמשמש כחומר חיטוי ברוב בריכות השחייה, עלול לגרום לאדמומיות בעיניים. ילדים בעיקר, עלולים לפתח תגובה של גירוי ואדמומיות בעיניים עקב חשיפה לתרכובות אורגניות לא יציבות שמצויות בחומרים כימיים כמו מוצרי ניקיון, צבעים וחומרי דילול למיניהם.

יותר מדי זמן מול מסכים

ילד משחק בסמארטפון. ShutterStock
קחו הפסקות יזומות מהמסך ונסו למקד את המבט בפרט מרוחק. צעיר בוהה בסמאטרפון/ShutterStock

אם אתם מבלים הרבה מזמנכם בבהייה במסכים (מחשב, טלוויזיה, טלפון חכם), ייתכן שאתם סובלים מעומס דיגיטלי. התסמינים של התופעה כוללים כאבי ראש, עיניים אדומות, ראייה מטושטשת וקושי להתמקד בפרט אחד. פעולת המצמוץ היא זו שמסייעת לנו לפזר נוזלים ולחות על פני העין כולה. אולם, כשאנחנו בוהים במסך תדירות המצמוץ נוטה לרדת. לכן, כדאי להקפיד לקחת הפסקות יזומות מהמסך ולהביט לצדדים מדי פעם או לנסות למקד את הראייה על פרט מרוחק כלשהו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully