וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זה נס? ההשפעה המפתיעה של ויאגרה

20.8.2018 / 7:13

הכדורים הכחולים הקטנים ששינו לבלי היכר את חייהם של רבים, עשויים לחולל נס נוסף ולהפוך לתרופה הראשונה שיכולה לעצור לחלוטין מחלה שפוגעת ברבים ומאיימת לגזול מהם את מאור עיניהם

כדורי ויאגרה. ShutterStock
האם הכדורים הכחולים הקטנים האלה טובים גם לעיניים? ויאגרה/ShutterStock

מהרגע שנכנסה לחיינו בסערה, היוותה הוויאגרה עבור רבים נס קטן, תרופה ששיקמה את תפקודם המיני ונתנה זריקת מרץ לחיי המין שלהם ולביטחון העצמי ותחושת הערך העצמי. אבל האם ייתכן שבכוחם של הכדורים הכחולים הקטנים האלה לחולל נס נוסף ולהציל אנשים מעיוורון? מחקר חדש טוען שבהחלט ייתכן שכן.

ניסויים קליניים ראשוניים מצביעים על כך שהתרופה, שבמקור מיועדת לטיפול בבעיות אין-אונות, יכולה לעצור את ההתקדמות של אובדן ראייה בחולים שהולכים ומתעוורים וייתכן שיכולה אף לתקן נזק שכבר נגרם לראייתם. מדובר במחקר שנערך במשך שנתיים באוניברסיטת קולומביה בניו יורק, שממצאיו מראים שוויאגרה יכולה לעצור את התקדמותה של מחלה שנקראת ניוון מקולרי גילי (שנגרם בשל הזדקנות).

עוד בנושא:
תפוז ביום מפחית את הסיכון לחלות בניוון מקולרי
משרד הבריאות קבע: ניתן יהיה לרכוש ויאגרה ללא מרשם רופא
עיוורון הוא המצב הרפואי הגרוע ביותר שאנשים חוששים מפניו

ניתוח עיניים. ShutterStock
לעתים התקדמות המחלה מואצת ומובילה לעיוורון בתוך כמה חודשים. בדיקת עיניים/ShutterStock

ניוון מקולרי היא הסיבה המובילה לליקויי ראייה ואובדן ראייה בעולם המערבי. בתשעים אחוזים מהמקרים הפגיעה בראייה היא הדרגתית ומתרחשת לאורך שנים, בחלק קטן מהמקרים המחלה מתקדמת באופן מואץ ומובילה לעיוורון בתוך כמה חודשים. הסוג הראשון נפוץ במבוגרים מעל גיל 50 והוא נוצר עקב צמיחה של כלי דם חדשים על המקולה, רכיב אובלי קטן באחורי העין שמאפשר לנו לקלוט פרטים קטנים בבירור.

נוזלים שדולפים מכלי הדם החדשים יוצרים רקמת צלקת ופוגעים בראייה במרכז העין, מה שמקשה בסופו של דבר על זיהוי פרצופים, קריאה וצפייה בטלוויזיה. מחקרים עדכניים גילו שהמחלה נגרמת בחלקה בשל זרימת דם מופחתת לרקמת הדמית, שכבה חיונית של רקמה שיושבת לפני הרשתית - ומסר מחקרים קטנים שנערכו בשנים קודמות הראו שנטילת ויאגרה עשויה לשפר את זרימת הדם לרקמה זו.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio

פוטנציאל משמעותי לשיקום הראייה

במסגרת הניסוי הקליני באוניברסיטת קולומביה, 5 מטופלים קשישים עם ניוון מקולרי התבקשו ליטול 2 כדורי ויאגרה מדי יום במשך שנתיים. התוצאות, שפורסמו בכתב העת Ophthalmologica, הראו שהתרופה שיפרה את ראייתו של מטופל אחד, ועצרה לחלוטין את ההתדרדרות בראייתם של ארבעת המטופלים האחרים.

גבר מתקשה לקרוא עיתון. ShutterStock
ניוון מקולרי הוא אחד הגורמים המובילים לליקוי ואובדן ראייה. גבר מתקשה לקרוא עיתון/ShutterStock

כבר כיום ישנן מספר תרופות שיכולות להאט את ההתקדמות של ניוון מקולרי בחלק מהמקרים, אך מדובר בתרופות שיש להזריק לתוך העין מדי חודש. לדברי החוקרים, "ויאגרה מגלמת בתוכה פוטנציאל משמעותי לשמירה על הראייה ואף שיקומה. ראוי לציין שראייתם של המטופלים לא הוסיפה להתדרדר ואף ניכר שיפור משמעותי בראייתו של אחד מהם".

על אף שהיקפו של הניסוי הזה היה קטן מאוד (5 נסיינים בלבד), תוצאותיו נחשבות מעודדות על ידי מומחים בתחום, שקוראים כעת לביצוע מחקרים וניסויים קליניים נוספים בהיקפים גדולים משמעותית. בתקווה שהממצאים ישוחזרו ויוכלו לתת בסיס איתן להוספת התוויה רפואית נוספת לתרופת הוויאגרה. מחקרי עבר הצביעו בעבר על כך שלוויאגרה יש תועלות רלוונטיות למספר מצבים רפואיים ומחלות, בהם התקפי לב, מחלות ריאה ודמנציה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully