וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

5 מחלות עיניים שנגרמות מעישון ועלולות להוביל לעיוורון

עישון גורם למחלות מסכנות חיים כמו סרטן ושבץ, אבל הוא עלול לגרום גם לבעיות ראייה ועיוורון - אולי אחד המצבים שהכי מפחידים בני אדם. הנה עוד סיבה למה אתם חייבים להספיק לעשן, ועכשיו

גבר מעשן. ShutterStock
העישון מסכן את הראייה שלכם. גבר מעשן/ShutterStock

אנחנו בטח לא נפתיע אתכם, אבל עישון וחשיפה לעשן מגדילים באופן משמעותי את הסיכויים לפתח מחלות ריאה, אבל הם גם עלולים לגרום למחלות עיניים שונות ואפילו לאובדן הראייה. למעשה, הפסקת עישון היא אחד הצעדים הטובים ביותר שאתם יכולים לעשות כדי להגן על הראייה שלכם, ומוטב מוקדם ממאוחר.

עוד בנושא:
זה הדבר הכי גרוע שאנשים חושבים שיכול לקרות להם
הסוד הכהה שבעיניים: הגידול שלא מרגישים, עד שמאוחר מדי
כל שנייה חשובה: כך תטפלו באופן מידי בפגיעות עיניים נפוצות

הנה 5 מחלות ומצבים בעין הקשורים לעישון.

1. ניוון מקולרי הקשור לגיל
ניוון מקולרי הקשור לגיל, הוא הגורם השכיח ביותר לעיוורון במדינות מערביות ובכללן גם בישראל. ההערכה היא שכ-40 אלף אנשים בישראל סובלים מבעיות ראייה כתוצאה מניוון מקולרי ועוד עשרות אלפים רבים הם בעלי סיכון לחלות במחלה. הערכה נוספת מדברת על כך שלמעשנים יש סיכון לחלות במחלה פי שלושה בהשוואה ללא מעשנים.

במרכז הרשתית יש נקודה זעירה, הקרויה מקולה. נקודה זו היא האחראית על קליטה ועיבוד של מירב המידע המגיע למוח מהעין ובה מתבצעת הראייה עצמה. במצב הקשה ביותר של ניוון המקולה, היא נהרסת וראייתו המרכזית של החולה נפגעת באופן קשה. הפסקת עישון היא הדרך הטובה ביותר להפחית את הסיכון לפתח ניוון מקולרי הקשור לגיל, שכן זה הגורם היחיד שניתן לשינוי.

עיניים אדומות. ShutterStock
אדמומיות בעיניים היא רק בעיה אחת קטננה. עין אדומה/ShutterStock

2. קטרקט
קטרקט היא עכירות של עדשת העין הטבעית, כך שמעבר קרני האור אל תוך העין משתבש, והיא נוצרת לרוב באופן הדרגתי. מי שלוקה במחלה מתאר את טשטוש הראייה כמו ערפל. קטרקט שלא מטופל, עלול להתפתח עד לכמעט עיוורון מוחלט, כאשר רואים רק אור או צללים.

עישון מכפיל את הסיכון לפתח קטרקט ומעשנים נוטים לפתח אותו בגיל מוקדם מהרגיל.

3. עין יבשה
יובש בעיניים היא תופעה שלא מעט אנשים סובלים ממנה. העיניים שורפות, יש תחושה של חול בעיניים, או של גוף זר שנמצא בתוך העין, והן נראות אדומות ומשדרות עייפות.

יובש זה נגרם מתנאי אקלים, בהייה במסכים, נטילת תרופות, מחלות שונות וגם עישון. במהלך פעולת העישון, נכנס לנו עשן לעיניים, מה שמזרז יובש בעיניים ומחמיר אותה.

4. דלקת הענבייה (Uveitis)
דלקת הענבייה הוא שם כללי למחלה המערבת את אחד מחלקי הענבייה, שהיא היא החלק הפנימי של העין, המצוי בין לובן העין לרשתית, ומורכב מצבע העין, שריר מאחורי הקשתית והשכבה הדמית. ישנם שלושה סוגים עיקריים של דלקת הענבייה: קדמית, אמצעית ואחורית.

המחלה עלולה לגרום לפגיעה קשה בראייה, גלאוקומה, קטרקרט ואף לעיוורון, ומעשנים הם בעלי סיכון כפול לפתח אותה.

5. רטינופתיה סוכרתית
אם אתם סובלים מסוכרת, עישון מגביר את הסיכון לפתח רטינופתיה, מחלה של הרשתית שנובעת מסוכרת. מחלה זו מובילה לעיתים קרובות לראייה מטושטשת (כתמים כהים) ויכולה להוביל לאובדן קבוע של ראייה. עישון סיגריות הוא אחד מגורמי הסיכון למחלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully