וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

5 דברים שאסור להורים לעשות בחורף

6.12.2019 / 6:24

מה הטמפרטורה שצריכה להיות בחדר הילדים, למה אתם חייבים להוריד להם את המעיל לפני שאתם חוגרים אותם בכסא הבטיחות, ולמה אתם חייבים להתרחק מתרופות סבתא - אספנו עבורכם את הדברים שהורים צריכים להמנע מהם בתקופה הקרה

זו הסיבה שאסור להושיב ילד עם מעיל בכיסא בטיחות/Youtube

בסרטון: זו הסיבה שאסור להושיב ילד עם מעיל בכסא בטיחות

חורף זה זמן מאתגר במיוחד עבור הורים. אמנם יש יותר שגרה ופחות חופשים, אבל קחו כל מטלה הורית (ויש הרבה כאלה) ותוסיפו לה גשם, קור, בוץ ויותר מדי שכבות של בגדים - והיא תהפוך מיד לקשה מדי. מעבר להתמודדות השוטפת - שכוללת בין היתר גם נהרות של נזלת, ימי מחלה ארוכים ואחרי צהריים שלמים בהם אי אפשר ללכת לשום מקום - בחורף יש גם כמה כללים שחשוב מאוד להקפיד עליהם, כדי לשמור על הילדים שלכם בטוחים ובריאים. הכללים האלה לעיתים הופכים את הלוגיסטיקה למאתגרת יותר, אבל אסור לוותר עליהם.

1. אף פעם אל תושיבו ילד עם מעיל בכיסא בטיחות

זה אמנם לא פשוט להלביש לילד קטן מעיל, ובטח שלא קל לפשוט לו אותו באוטו, ואז אחרי נסיעה קצרה להביש אותו שוב, אבל האיסור להושיב ילד עם מעיל בכסא בטיחות או סלקל חשוב במיוחד. הסיבה לאיסור הזה, שהורים רבים נוטים להתעלם ממנו, היא שכאשר ילד לבוש במעיל, רצועות מושב הבטיחות אינן מהודקות כראוי לגופו, והופכות לרופפות בגלל המרחק שיוצר המעיל מגופו של הילד. במקרה של תאונה, הילד משתחרר בקלות מאחיזת רצועות הבטיחות, ועף בחוזקה ובמהירות קדימה.

כך תבדקו אם המעיל של הילד גדול מדי להושבה בטוחה במושב הבטיחות

2. אל תחממו מדי את התינוק שלכם

כהורים אנחנו רוצים להיות בטוחים שלילדים שלנו חם ונעים, אבל האמת היא שחימום יתר של חדר התינוק עלול לסכן את חייו. למרבה הצער, מספר מקרי המוות בעריסה עולה משמעותית בחורף. למעשה, הסיכון למוות בעריסה גבוה פי כ־2.5 בחודשי החורף לעומת חודשי הקיץ, ו-50 אחוזים מהמקרים של התסמונת מתרחשים בין החודשים ינואר למרץ.

עיטוף תינוקות. ShutterStock
אל תגזימו עם השכבות. תינוק עטוף בשמיכה/ShutterStock

יש מספר גורמי סיכון למוות בעריסה, וחימום יתר של החדר הוא אחד הגורמים המרכזיים לתמותת תינוקות בשינה בעונת החורף. טמפרטורת החדר של התינוק צריכה להיות נעימה עבורו, רצוי בין 22 ל-23 מעלות צלזיוס, לא יותר. בהקשר זה חשוב לציין כי חימום החדר אינו הדרך היחידה לגרום לחימום יתר - חשוב להימנע גם מהלבשת התינוק ביותר מדי שכבות בגדים, וגם מלמלא את המיטה בשמיכות (זה חשוב גם למניעת חימום יתר, וגם כי סביבת התינוק צריכה להיות ריקה כל האפשר מחפצים שעלולים לגרום לחנק).

עוד בוואלה!

למעלה ממחצית מההורים לא משכיבים את הילד שלהם בצורה נכונה

לכתבה המלאה

3. אל תייבשו את חדר הילדים שלכם

כאן אמנם אין סכנה למוות בעריסה, אך חימום יתר של חדר הילדים עלול לגרום ליובש, שעלול לגרום לפה יבש וגרון כואב, וגם לפגוע בריריות של דרכי הנשימה העליונות, ואפילו להגדיל את הרגישות שלהן לזיהומים. עוד תופעות שמיוחסות לאוויר המזגנים הן יובש בעור, שבדרך כלל גורם לאדמומיות, גירוד וחוסר נוחות.

תינוק עם לחיים אדומות. ShutterStock
לחיים אדומות הן סימן מובהק/ShutterStock

כמובן שבלילות מאוד קרים רצוי לחמם קצת, כל עוד שומרים על אוורור של החדר. אפשר וכדאי להשתמש ברדיאטור שפחות מייבש ממזגן. אם בכל זאת בוחרים במזגן, רצוי לכוון אותו לטמפרטורה של עד 22 מעלות, כדי שפחות ייבש את האוויר. אם האוויר מרגיש לכם יבש מדי, אפשר להניח בחדר קערה עם מים להוספת הלחות.

בהקשר זה חשוב לציין שאמצעי חימום שעלולים לפלוט חומרים רעילים - כמו קמינים ותנורי נפט - פחות מומלצים.

4. אל תסמכו על כל תרופת סבתא

בחורף רוב הילדים חולים רוב הזמן, לפעמים מדובר בשאריות שיעול של נעלמות ונזלת שנשארת שבועות ארוכים, ולפעמים מדובר בווירוס חורף עקשן שממרר לכם את החיים. להורים יש נטייה טבעית לנסות להקל על הסבל של הילדים שלהם, ולשם כך הם מוכנים לנסות הכל - גם תרופות סבתא. בעוד שיש כמה תרופות סבתא לא מזיקות (בצל מתחת למיטה כדי לייבש נזלת), וגם כמה יעילות ממש (דבש נגד שיעול או מרק עוף), יש תרופות סבתא שעלולות לסכן את בריאות הילדים שלכם.

ילד חולה. ShutterStock
לפעמים אתם פשוט צריכים זמן. ילד חולה/ShutterStock

כך למשל, המנהג להוריד לילדים חום על ידי מריחת אלכוהול על גופם עלול לסכן תינוקות. לפני מספר שנים התברר כי התינוקות עלולים לשאוף אדי אלכוהול, וזה מסוכן עד מוות. מנהל המזון והתרופות האמריקאי (FDA) אפילו אסר את זה לשימוש. מלבד הסכנה בשאיפה, אלכוהול גם עלול לגרום גירוי מקומי של העור ולפריחות, ואם הוא בא במגע עם פצעים (אפילו שריטות קטנות) הוא עלול להכאיב מאוד. גם הורדת חום על ידי מריחת חומץ לא מומלצת, שכן חומץ עלול לגרום לתגובה קשה בעורם העדין של ילדים.

בהקשר זה נציין כי גם שפריץ חלב אם לאף כדי לייבש נזלת, שמן זית באוזניים כדי להקל על כאבים, ושן שום בטוסיק כדי להעלים תולעים - לא מומלצים ואף עלולים להזיק.

בואו לגלות: אילו תרופות סבתא עובדות ואילו לא

5. אל תקפצו לאנטיביוטיקה בכל פעם שהילד מצונן

הרצון של הורים לילד חולים לראות שיפור מהיר מובן לחלוטין, אבל אנטיביוטיקה היא לא תמיד התשובה הנכונה לכל מצב רפואי. במצבים שבהם הגורם לחולי הוא חיידקי, אנטיביוטיקה היא פיתרון מתאים, אך העובדה היא שרוב מחלות החורף הן תוצאה של זיהומים ויראליים - וכאן, אנטיביוטיקה לא תועיל. שפעת, הצטננות ושיעול לא דורשים אנטיביוטיקה, אבל הם כן דורשים זמן כדי לחלוף. ולכן, אף שנגמרו לכם ימי המחלה והסבלנות, פשוט הישארו איתם עוד כמה ימים בבית. בסוף זה עובר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully