וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למעלה ממחצית מההורים לא משכיבים את הילד שלהם בצורה נכונה

25.8.2017 / 8:10

סקר שנערך על אימהות בארה"ב מצא כי רובן לא ממלאות את ההמלצות של רופאי הילדים להשכיב את התינוק לפני השינה על הגב. מה ההנחיות באמת אומרות?

תינוק ישן בעריסה. ShutterStock
אז איך אתם משכיבים את התינוק שלכם?/ShutterStock

למרות שכל הורה חדש שמע את זה בוודאות לפחות עשר פעמים, כמחצית מההורים בארה"ב לא משכיבים את תינוקם על הגב לפי ההנחיות, כך על פי ממצאי סקר חדש שפורסם בכתב העת הרפואי Pediatrics.

משנת 1994 מתקיים בארה"ב קמפיין הקורא להורים להשכיב תינוקות על הגב כדי להוריד את הסיכון למוות בעריסה. הסקר הנוכחי שבוצע על 3,279 נשים מצא ש-77.3 אחוזים דיווחו כי הניחו בדרך כלל את תינוקן על הגב לפני השינה, אך פחות ממחצית דיווחו שהן עשו זאת באופן בלעדי. רק 43.7 אחוזים מהאימהות דיווחו שעשו זאת כל הזמן.

החלק המעניין בסקר, לדברי אלה שערכו אותו, היה העובדה שבפעם הראשונה הוא חשף את הפער הגדול בין מה שהורים התכוונו לעשות לבין מה שעשו בפועל. "מצאנו כי הורים התכוונו להשכיב את תינוקם על הגב אבל לא תמיד באמת עשו זאת", הסבירה עורכת המחקר, ד"ר איב קולסון, רופאת ילדים מאוניברסיטת ייל, בראיון לרשת CNN. ממצא נוסף הראה כי הורה שחש שתנוחת השינה של התינוק אינה תלויה בו, אלא בתינוק עצמו או בן משפחה אחר, היו בסיכון גבוה פי שלושה להניח את התינוק על בטנו.

עוד בנושא:
למה רוב מקרי המוות בעריסה מתרחשים במשפחתונים?
לישון כמו תינוק: איך יוצרים טקס שינה לקטנטנים?

תינוק ישן. ShutterStock
עדיף להשכיב על הבטן?/ShutterStock

חלק מהאימהות שהשתתפו בסקר דיווחו כי חששו שהשינה על הגב תגרום לחנק של התינוק או שהיא פשוט לא נוחה לו בהשוואה לשינה על הבטן. לדברי חוקרים מדובר באמונה שרווחת אצל קהילות מסוימות וגם אצל אימהות מבוגרות יותר – הסבתות שלכם. המחקר הנוכחי מצא כי אלו שקיבלו ייעוץ מרופא הילדים שלהם שעלה בקנה אחד עם ההנחיות היו בעלי סבירות נמוכה יותר להניח את התינוק על הצד או הבטן לפני השינה.

עוד באותו נושא

חמש טעויות שאתם עושים עם השינה של הילדים שלכם

לכתבה המלאה

מה ההנחיות האחרונות?

ההנחיות האחרונות של ארגון רופאי הילדים הנוגעות לשינה של תינוקות פורסם באוקטובר האחרון. ההנחיה הקבועה שלהם המליצה לוודא כי התינוקות ישנים על גבם, על גבי משטחים קשיחים כגון עריסות ועל סדינים מתוחים ולא רפויים. כמו כן, מומלץ להימנע משימוש במצעים רכים כגון שמיכות, כריות, סדינים וצעצועים רכים. ההנחיה האחרונה טענה גם כי על תינוקות עד גיל שישה חודשים לפחות (ומומלץ אף עד גיל 12 חודשים) לישון בחדר השינה יחד עם ההורים, במקום בחדר נפרד עם מוניטורים למיניהם.

הסיכון הכי גדול הוא כמובן מוות בעריסה המכונה באנגלית Sudden Infant Death Syndrome, שנחשב לגורם המוביל לתמותת תינוקות מתחת לגיל שנה ברחבי העולם. לרוב התסמונת תתרחש אצל תינוקות בטרם מלאו להם שישה חודשים והרופאים מאמינים כי לתנוחת השכיבה יש השפעה ניכרת על הסיכון הזה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully