וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זו הסיבה שאסור להושיב ילד עם מעיל בכיסא בטיחות

30.11.2017 / 7:49

נכון שקר בחוץ, ונכון שמבאס להוריד לילד את המעיל בשביל נסיעה קצרה לגן, אבל במקרה הזה - אסור לעגל פינות. זה מה שמעיל עושה לכיסא הבטיחות של הילד שלכם

זו הסיבה שאסור להושיב ילד עם מעיל בכיסא בטיחות/Youtube

כל הורה יודע (אנחנו מקווים) שאסור להתחיל נסיעה לפני שהילד חגור היטב בכיסא בטיחות שמתאים לגילו, אבל רבים לא יודעים שהבגדים שהילד לובש עלולים להשפיע על היעילות של מושב הבטיחות במקרה של תאונת דרכים. רגע לפני שנהיה כאן קר באמת, ארגון בטרם לבטיחות ילדים מזהיר כי אסור להושיב ילד לבוש במעיל בכיסא בטיחות או בסלקל.

עוד בנושא:
בואו לבדוק: האם ביתכם בטוח לילדים?
בואו לבדוק: אולי גם אתם חוגרים את הילדים שלכם לא נכון
התינוק לא הפסיק לבכות בנסיעות, אמו נחרדה לגלות את הסיבה האמיתית

הסיבה לאיסור הגורף הזה, שהורים רבים נוטים להתעלם ממנו, היא שכאשר ילד לבוש במעיל, רצועות מושב הבטיחות אינן מהודקות כראוי לגופו, והופכות לרופפות בגלל המרחק שיוצר המעיל מגופו של הילד. במקרה של תאונה, הילד משתחרר בקלות מאחיזת רצועות הבטיחות, ועף בחוזקה ובמהירות קדימה.

ככה זה קורה:

לפי ארגון בטרם, יש דרך פשוטה לבדוק אם המעיל של הילד גדול מדי להושבה בטוחה במושב הבטיחות:

שלב 1: הלבישו את הילד במעיל, הושיבו אותו בכיסא הבטיחות והדקו את הרצועות עד שאי אפשר לצבוט כל אחת מהרצועות עם האגודל והאצבע.

שלב 2: מבלי להגדיל או להקטין את הרצועות בכלל, הוציאו את הילד מהכיסא והורידו לו את המעיל. החזירו את הילד למושב הבטיחות, וחגרו אותו שוב. כעת בידקו אם הרצועות מותאמות והדוקות לגוף הילד, בדיוק כפי שהיו כאשר הילד לבש את המעיל.

עוד באותו נושא

איך הכי בטוח להושיב פעוטות בתחבורה ציבורית?

לכתבה המלאה
ילדה לבושה במעיל יושבת בכיסא בטיחות. ShutterStock
כמה מתוק, ככה לא בטיחותי. ילדה לבושה במעיל יושבת במושב בטיחות/ShutterStock

אם אתם יכולים לצבוט את הרצועות בין האגודל לאצבע, אז המעיל עבה מדי ויש לפשוט אותו לפני החגירה במושב הבטיחות.

ועוד מילה על "צביטת הרצועות", או מבחן הצביטה כמו שקוראים לו בארגון בטרם. מדובר בדרך יעילה ביותר לבדוק אם רצועות הכיסא מתאימות לילד או גדולות מדי, לא רק בחורף. לאחר שאתם מושיבים את הילד בכיסא הבטיחות ומהדקים את הרצועות נסו לצבוט אותן בין האצבעות. אם הרצועה רופפת - סימן שהיא לא מהודקת כראוי. זה לוקח בדיוק שתי שניות, וזה יכול להציל חיים.

איך לדעת אם הרצועות של כיסא הבטיחות באורך הנכון. ארגון בטרם, אתר רשמי
מבחן הצביטה לכיסא בטיחות/אתר רשמי, ארגון בטרם

הרבה הורים מתקשים לוותר על המעיל באוטו בשל חשש שלילד יהיה קר, אבל גם לזה יש פתרון. "חוגרים את הרצועות על גופו של הילד ללא מעיל, מוודאים במבחן הצביטה שהן לא משוחררות, ולצורך חימום מכסים את הילד בשמיכה או לחילופין מלבישים את המעיל לאחר שחגרנו את הילד", ממליצה אורלי סילבינגר, מנכ"לית ארגון בטרם לבטיחות ילדים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully