וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התינוק לא הפסיק לבכות בנסיעות, אמו נחרדה לגלות את הסיבה האמיתית

17.8.2017 / 7:46

תינוקות רבים נוהגים לבכות ולצרוח בנסיעות ברכב, ולכן הוריהם סבורים שמדובר במין שלב שכל התינוקות עוברים. זה גם מה שהאמא הזאת חשבה שקורה לבן שלה ולא התרגשה, עד שהיא גילתה את הסיבה האמיתית

ילד בוכה בכיסא בטיחות באוטו. ShutterStock
כולם עוברים את השלב הזה?/ShutterStock

כל הורה טרי מגלה די מהר שתינוקות, לפחות בתחילת חייהם, לא אוהבים נסיעות ברכב. הורים רבים יספרו לכם שבין גיל חודש לגיל חצי שנה התינוקות שלהם פשוט שנאו לנסוע באוטו וישתפו אתכם בסיפורי הזוועה על צרחות בלתי פוסקות ועל נסיעות קצרות שהתארכו בגלל הצורך לעצור ולהרגיע את התינוק הבוכה – ללא כל סיבה נראית לעין.

ואמנם, ברוב המקרים באמת מדובר בבכי ללא סיבה ברורה. וזה גם מה שניקולה גריפית'ס חשבה שקורה עם הבן שלה, מקס בן השנתיים. בתחילה היא חשבה שהבכי שמאפיין כל נסיעה שלו באוטו קשור לשלב הזה, אולם משהתופעה נמשכה ומקס גדל, היא ייחסה זאת להתקפי הזעם המזוהים עם גיל שנתיים הנוראי.

עוד בנושא:
בואו לבדוק: אולי גם אתם חוגרים את הילדים שלכם לא נכון
לא תאמינו כמה כסא הבטיחות של הילד מלוכלך
הסיטואציה המביכה שכל הורה מכיר והיה מעדיף לשכוח

בכל פעם שאמו היתה מכניסה אותו למכונית וחוגרת אותו בכיסא הבטיחות שלו – מסוג Britax Black Prince – היה מקס מתחיל לצרוח ולבכות וממשיך כך למשך כל הנסיעה. לעתים התקפי הבכי והזעם היו כה חמורים, עד שהוא היה מקיא כתוצאה מהם. הוריו של מקס, שלהם עוד חמישה ילדים, סברו שבנם סובל אולי מבחילה בנסיעות. אולם, כאשר חגרו אותו בכיסא הבטיחות שלו ללא חולצה באחד הימים, הם נחרדו לגלות על גבו סימן אדום וכואב לאחר מכן.

"כשהוצאנו אותו מהאוטו ראינו סימן אדום בולט על עמוד השדרה שלו. הסיבה היחידה שבגללה הבחנו בכך היתה משום שהוא לא לבש חולצה. אם הוא היה לבוש לא היינו רואים כלום", סיפר אביו של מקס. "בתחילה חשבתי שזו עקיצת דבורה, אך לא הצלחתי למצוא את הדבורה במכונית". הוריו של מקס החליטו לבדוק היטב את כיסא הבטיחות שלו ונחרדו לגלות שבמשך שנה וחצי בנם נשען על פיסת פלסטיק דוקרנית.

"זה כאילו ששמנו אותו במתקן עינויים בכל פעם שהכנסנו אותו לרכב בשנתיים האחרונות. רק המחשבה על זה גורמת לי להרגיש נורא ואיום. החלק הכי גרוע הוא לחשוב שסיכנו אותו, נסענו לכל מיני חופשות בכל רחבי בריטניה בזמן שהוא ישב בכיסא הזה", אמרה האם הנסערת. "אני לא רוצה לחשוב מה היה קורה לו אם היינו מעורבים בתאונה והדוקרן הזה היה נתחב לתוך עמוד השדרה שלו".

עוד באותו נושא

10 טעויות נפוצות בהסעת ילדים ברכב

לכתבה המלאה
מושבי בטיחות של ילדים ברכב. ShutterStock
הסיוט של כל הורה/ShutterStock

בני הזוג גריפית'ס יצרו מיד קשר עם החנות שבה רכשו את כיסא הבטיחות ומשחלפו שבועיים ולא קיבלו תשובה, הם החליטו לפנות ישירות ליצרנית – חברת ברייטקס. נציגי החברה השיבו מיד לפניית המשפחה, וביקשו מהם להעביר אליהם את הכיסא הפגום לבדיקה. ברייטקס גם סיפקה למשפחה כיסא בטיחות חלופי. "מאז שהחלפנו לו את הכיסא, בעיית הצרחות בנסיעה נעלמה כלא היתה. מקס מאוד נהנה מנסיעות במכונית עכשיו", סיפרה אמו.

בתום הבדיקה הודיעה חברת ברייטקס למשפחת גריפית'ס שעל אף שהם מצאו שהיתה בעיה עם הכיסא הספציפי שלהם, מדובר במקרה חד פעמי ולא בפגם גורף בייצור. החברה הסירה את הדוקרן מהכיסא הפגום ושלחה אותו בחזרה למשפחה. אולם, ניקולה אמרה כי היא אינה סומכת על החברה ולא מעוניינת להשתמש עוד במוצריה. "מדובר בחברה ידועה מאוד. לא חסכנו או עיגלנו פינות כשבחרנו עבור מקס את כיסא הבטיחות. רכשנו את הדגם הטוב ביותר שיכולנו להרשות לעצמנו. הכיסא הזה היה אמור להגן עליו ולשמור על בריאותו, אך הוא עשה את ההיפך הגמור".

תגובת החברה: תקרית מצערת, אך מבודדת

דובר מטעם חברת ברייטקס מסר: "בטיחות נמצאת בראש סדר העדיפויות שלנו ואיכות המוצרים שלנו חשובה לנו מאוד. אנחנו יכולים לאשר שאכן ביצענו חקירה לגבי תלונה אודות כיסא בטיחות מדגם פרינס שהגיעה אלינו מאחד מלקוחותינו. מצאנו שהיתה במוצר תקלת איכות ושלחנו ללקוח מוצר חליפי. כמו כן, ביצענו בחינה דקדקנית של המלאי שלנו בדגמים הרלוונטיים ולא מצאנו עוד מקרה זהה או דומה לתקלה שדווחה. על בסיס זה הסקנו שמדובר בתקרית מצערת אך מבודדת. אנחנו ממשיכים לשמור על קשר עם הלקוחות שהתלוננו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully