וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי הטרגדיה בגבעתיים: מתי חייבים לרוץ עם הילד לחדר מיון?

28.11.2016 / 13:26

הרבה מאוד הורים הגיבו אתמול בבהלה אחרי ששמעו על מותו של ילד בן שלוש, ככל הנראה מחיידק אלים. הזמנו לאולפן וואלה! NEWS מומחה ברפואה דחופה שיסביר מתי חייבים לפנות למיון

ShutterStock

המקרה העצוב של הילד בן ה-3 מגבעתיים שמת אתמול כתוצאה מחיידק אלים עורר בהלה אצל הרבה מאוד הורים. ביקשנו מד"ר מיכאל בן אוקון, סגן מנהל המחלקה לרפואה דחופה בבית החולים ספרא לילדים בתל השומר, להסביר לנו מהן נורות האזהרה שמחייבות הורים לרוץ למיון, ומתי התסמינים דורשים השגחה וטיפול בבית.

"קודם כל כדי שאנשים לא יבהלו חשוב להסביר שמעל ל-90 אחוזים ממחלות הילדים הן מחלות ויראליות, שרובן הגדול בכלל לא דורש טיפול", אמר ד"ר בן אוקון, והסביר כי הדבר החשוב ביותר הוא לשים לב לשינויים חדים או מהירים בהתנהגות של הילד. לשאלה אילו תסמינים צריכים להדליק נורות אזהרה, השיב ד"ר בן אוקון, "קודם כל מצב הילד. אם קודם היה מדובר בילד חייכן ונחמד, והוא הופך לשקוע ולא מתפקד, ואם גם אחרי הורדת החום הוא מתלונן על כאבי ראש עם תגובתיות נמוכה".

גן לילך בגבעתיים בו למד פעוט בן 3 במת כתוצאה מחיידק טורף, 27 בנובמבר 2016. ראובן קסטרו
הגן בגבעתיים/ראובן קסטרו

אף שהורים רבים נבהלים מחום גבוה, לא מדובר בנורת אזהרה. לדברי ד"ר בן אוקון יש המון מחלות ויראליות כמו שפעת או מחלת הנשיקה שמעלות חום עד 41 מעלות, שהן לא מסוכנות בהכרח. "לעומת זאת יש מחלות אחרות, כמו דלקת קרום המוח שהחום לא עובר את ה-39 מעלות. החום הוא לא תמיד אינדיקציה". הוא מוסיף כי גם אם החום לא יורד גם אחרי מתן התרופה זו לא בהכרח אינדקיציה לרוץ למיון ואפשר לעשות אמבטיה של מים פושרים למשך חצי שעה ולראות איך הילד מגיב".

איזה עוד סימנים מחשידים צריכים להדליק להורים נורות אדומות ומאיפה זיהומים מסכני חיים יכולים להגיע? צפו בדיון המלא באולפן וואלה! NEWS

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully