וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היום הבינלאומי ללא עישון: כך תעזרו לאדם קרוב להיגמל מסיגריות

לומר למעשנים שזה "לא בריא" רק יגרום להם להדליק עוד סיגריה, כך גם לגבי "הכל בראש", או "זה עניין של החלטה", אבל יש דרכים אחרות שבהן תוכלו לעזור להם להציל את חייהם. לרגל היום הבינלאומי ללא עישון, אספנו את הדרכים הכי נכונות

גיף מד מן עישון סיגריות. Giphy
היום זה יום מצוין להתחיל. בטי וסאלי דרייפר פולטות עשן/Giphy

אם מישהו שאתם אוהבים מעשן ואתם ממש רוצים שיפסיק, אתם בוודאי שוטחים בפניו את כל הסכנות והמחלות שעלולות להיגרם לו אם ימשיך לעשן. זו הנטייה הטבעית של קרובים למעשנים - לדבר על הנזקים שהעישון גורם, על הריח המסריח, על הבזבוז הכספי. בהרבה מקרים האינסטינקט הראשוני הוא אפילו לכעוס על המעשן. אבל כמובן שזו ממש לא הדרך. לכבוד היום הבינלאומי ללא עישון שמתקיים מחר (שישי), החלטנו לבדוק איך עושים את זה נכון.

עוד בנושא:
7 תירוצים נפוצים של מעשנים והדרך להפריך אותם
סיגריה אחת ביום בזמן ההריון עלולה לגרום למוות בעריסה
5 השלכות מבאסות ולא מוכרות של עישון
סיגריה אחת ביום מזיקה הרבה יותר מה שאתם חושבים

הדבר הראשון שאתם חייבים לזכור הוא ששינויים לרוב לא מתבצעים מפחד. אפילו פרסומות לעידוד בטיחות בדרכים הפסיקו להציג תאונות דרכים, מפני שזה לא מסייע לשינוי. השיח על הנזקים והסכנות בעישון עושה את ההיפך, הוא גורם למעשן להילחץ, ואז הוא מרגיש שהוא צריך עוד יותר את הסיגריה. הלחץ הזה גורם למעשן לפחד לאבד את הסיגריה. למען האמת, ישנם מעשנים רבים שפשוט מפחדים לחיות את החיים בלי סיגריה, מי שלא עישן לא יבין זאת לעולם.

בדלי סיגריות. ShutterStock
רק לא מעשנים מאמינים ש"הכל בראש". סיגריות/ShutterStock

בסקר שערכה רשת אלן קאר בקרב נגמלי השיטה, עלתה השאלה "מה הכי עצבן אותך שאנשים אמרו לך כשניסית להפסיק ולא הצלחת?". התשובות השכיחות ביותר התחלקו לשלוש - ההתייחסות לנושא הבריאות - "זה לא בריא לעשן", התייחסות לעניין האופי - "אתה חסר חוט שדרה", "לוזר", "חלש אופי", והערות שמבטאות את החשיבה של הלא מעשנים, שלעשן זו החלטה רציונלית: "אין לך מספיק כוח רצון בכדי להפסיק", "הכל בראש", וכדומה. ההערות הקשות ביותר היו של מי שהכריז כי מעשן שנכשל בגמילה לא יצליח להיגמל לעולם, והיו לא מעט כאלה.

עוד באותו נושא

כולם משתמשים בסיגריות אלקטרוניות. האם הן באמת בטוחות?

לכתבה המלאה

השיטות שכן עובדות

מירב נירן, מנהלת מערך סדנאות ברשת הגמילה מעישון "אלן קאר", מציעה מספר דרכים שיכולות לעזור לאנשים שקרובים אליכם להפסיק לעשן, לתמיד:

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully