וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האימונים היעילים ביותר לטיפול בבעיות שהכי מפריעות לכם

אחרי שהתייעצתם עם המומחים הטובים ביותר ושיניתם את הרגלי התזונה שלכם, הגיע הזמן לבצע פעילות גופנית שתתאים ליעדים שלכם. איך מוצאים את הדרך הטובה ביותר לשלב כושר בתהליך ירידה במשקל, כשהגוף כבר לא מה שהיה פעם או כשאין חשק לצאת החוצה?

אימון היט HIIT. ShutterStock
חשוב לקחת בחשבון פרמטרים כמו גיל, סגנון חיים, בעיות בריאות ומצב רוח. אימון היט HIIT/ShutterStock

אין שום סיבה שבגללה תצטרכו להתחייב רק לסוג אחד של אימון במשך שבועות או חודשים. כדאי שתתאימו אותו למצב הרוח, סגנון החיים, מגבלות גופניות, התקציב והיעדים שלכם, ולא רק ללוח הזמנים של הסטודיו. אם תצליחו להבין מה הם היתרונות של תרגילים מסוימים, תוכלו להתאים אותם לפקטורים חשובים בחייכם ולהפיק מהם את המיטב.

אז איך תדעו מה האימון הנכון עבורכם? בחרנו במספר שיטות אימון שרלוונטיות למגוון יעדים ומפעילות שרירים ואזורים שונים בגופנו.

עוד בנושא:
נחשפה שיטת האימון שתשפר את חיי הסקס שלכם
10,000 צעדים לשומקום: יעד הצעדים היומי הוא המצאה שיווקית
רוצים להאריך חיים? הנה פעולה פשוטה שאתם צריכים לעשות

לירידה במשקל

אין ספק שפעילות גופנית צריכה להיות חלק בלתי נפרד ממאמצי ההרזיה. אימון שורף קלוריות ובונה מסת שריר, אבל לא בקצב שבו אתם מדמיינים שזה יקרה. לכן, אין ממש סיבה לחיות בחדר הכושר ולהתיש את עצמכם באימוני קרדיו בלתי פוסקים. אימון ממוצע שורף כ-300 קלוריות ולכן המטרה חייבת להיות ריאלית.

רצוי שלא להתחייב לשגרת אימון קיצונית ולבחור רק בפעילות ממוקדת קרדיו. בניית מסת שריר תגדיל את קצב חילוף החומרים וניתן לעשות זאת בעזרת הרמת משקולות מתונה שלוש פעמים בשבוע, בשילוב פעילות אירובית כגון הליכה מהירה, רכיבה על אופניים או ריצה לפחות פעם אחת בשבוע.

לשיפור מצב הרוח

במקרה הזה, כמעט כל פעילות גופנית תשחרר מהמוח אנדורפינים שמסייעים לשיכוך כאבים, מווסתים פחד ומתח וגורמים להנאה. האימון יעניק לכם "בוסט" של מצב רוח טוב בשעות קשות. כשחשים מדוכאים, אין תרגילים "טובים" או "רעים", פשוט צריך לצאת החוצה ולהניע את הגוף.

אימון שנמשך בין שעה לשעתיים ביום עשוי להביא להקלה ב-44 אחוזים בתסמיני הדיכאון. אם מצבכם הנפשי מאפשר לכם, כדאי להתמיד בתרגילי כוח. אימוני התנגדות כמו הרמת משקולות מגבירים את זרימת הדם למוח ואפילו עשויים לשנות את מבנה ותפקוד המוח, ליצור תאי מוח חדשים ולהפעיל את שחרורם של חומרים שמשפיעים על מצב הרוח.

עוד באותו נושא

לחוקר שהוכיח שמספיק להתאמן דקה ביום, יש חלופה חדשה - וקצרה יותר

לכתבה המלאה

למניעת נזקי ההזדקנות

אנשים שעושים יותר פעילות גופנית שומרים על בריאות מוח טובה יותר. שגרת אימונים קבועה מפחיתה את ההתדרדרות הקוגניטיבית שנגרמת בעקבות לחץ דם גבוה, סוכרת ומחלות לב.

לכן חשוב להישאר פעילים, אך גם לקבל את השינויים שהגוף עובר ולהבין שיש תרגילים שלא תוכלו לבצע כמו בעבר. אם תפנימו שהגוף איטי יותר ומאבד יותר מסת שריר וצפיפות העצם משתנה, תוכלו לסייע לו לשמר את מה שיש. בשנים האלה, גמישות וזהירות הן מילות המפתח.

קשיש מתאמן בשכיבות סמיכה. ShutterStock
יש תרגילים שלא תוכלו לבצע כמו פעם, אבל חשוב לשמור ולפתח את מה שכן. מבוגרים בחדר הכושר/ShutterStock

30 דקות ביום של הליכה מהירה יכולה למשל לסייע בהורדת לחץ דם, שיפור בשיווי המשקל, הגברת התנועתיות והגמישות והקלה על כאבי גב ושרירים דואבים. תרגילי פילאטיס או פלדנקרייז מתאימים יותר מאימוני קרדיו מאומצים או שאפשר לבצע כמה תרגילים פשוטים בבית.

אחד התרגילים היעילים והקלים שניתן לעשות בסלון שלכם הן מתיחות בעמידת שש. אחרי שתצליחו להתמקם בתנוחה זו על גבי מזרן, עליכם לעקל את עצם הזנב ועמוד השדרה כלפי מעלה כשהצוואר מופנה כלפי החזה. לאחר מתיחה מלאה מעלה, יש להוריד את הבטן כלפי מעלה ולמשוך את הצוואר כלפי מעלה בצורה שמזכירה את הדרך שבה חתול מתמתח. כדאי לבצע את המחזור הזה לפחות חמש פעמים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully