וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוצים להאריך חיים? הנה פעולה פשוטה שאתם צריכים לעשות

4.6.2018 / 1:40

כולנו הולכים בשלב זה או אחר של היום. חלקנו ילכו מעט מאוד ואחרים יגמאו מרחקים. כך או כך, לקצב ההליכה יכולה להיות השפעה מאוד חיובית על הבריאות שלכם, אז שווה להגביר אותו

צילום מסך

בווידיאו: יש כאלה שעושים הליכה מהירה. על המים

אם אתם רוצים להוסיף עוד כמה שנים לחיים, כדאי שתתחילו להגביר את הקצב. ולא, אנחנו לא מדברים על עבודה או על הישגים, אלא רק על קצבה ההליכה שלכם. חוקרים אוסטרלים גילו כי קצב ההליכה שלנו עשוי להעיד לא רק על מצב כלי הדם והלב שלנו אלא על מגוון רחב של מצבים בריאותיים שונים.

פעילות גופנית ידועה ככזאת שמשפרת את הבריאות שלנו, אבל השאלה כמה בדיוק אנחנו אמורים לעשות ממנה היא עדיין בגדר תעלומה, למרות שמומחים ממליצים על שעה ביום. עוד שאלה שעולה היא האם ההליכה לעבודה בבוקר למשל נחשבת לפעילות גופנית? חוקרים מבית הספר לבריאות הציבור באוניברסיטת סידני מספקים כעת הסבר לחלק מהשאלות ומבהירים כי לקצב ההליכה יש חשיבות רבה והליכה למכולת הקרובה ככל הנראה פחות נחשבת.

עוד בנושא:
קילומטר וחצי ביום יכול להציל חיים
האם פעילות גופנית מסוכנת ללב?
מחקר: 25 דקות הליכה ביום מאריכות את החיים ב-7 שנים

יתרון במניעת מחלות לב

כדי להבין איפה פעילות גופנית מתחילה ואיפה היא נגמרת החוקרים בחנו נתונים של למעלה מ-50 אלף אנשים מ-11 סקרי בריאות שונים שנערכו באנגליה ובסקוטלנד בין השנים 1994 ל-2008. הם גילו כי קצב הליכה ממוצע מוריד את הסיכון למוות מוקדם בכ-20 אחוזים לעומת הליכה איטית, וקצב הליכה מהיר מפחית את הסיכון למוות מוקדם ב-24 אחוזים, זאת לאחר חישוב גורמים כמו גיל, מין, מצב בריאותי וכלכלי ועוד. כשבחנו את הסיכון למות מוות מוקדם ממחלות לב, היתרון של הליכה בקצב ממוצע היה הורדת הסיכון ב-25 אחוזים בהשוואה להליכה איטית.

עוד באותו נושא

היתרון המפתיע של הליכה על חוף הים

לכתבה המלאה
אנשים הולכים. ShutterStock
תגבירו קצב. אנשים הולכים במעבר חציה/ShutterStock

אבל איך יודעים מה נחשב להליכה איטית ומה נחשב להליכה מהירה? על פי החוקרים שמחקרם התפרסם בכתב העת הבריטי לרפואת ספורט, הליכה מהירה היא קצב כללי של בין 5 ל-7 קילומטרים בשעה, "או כל קצב הליכה שמחסיר לכם נשימה או גורם להזעה קלה".

יתרון בגיל המעבר

היתרונות שהחוקרים מצאו להליכה מהירה יותר בהשוואה להליכה איטית התגברו בגיל מבוגר והחוקרים מצאו שמעל גיל 60 , הליכה מהירה מורידה את הסיכון לחלות ממחלות לב ב-53 אחוזים. כאשר בחנו את הקשר למחלת הסרטן החוקרים לא מצאו עדויות שלהליכה יש איזושהי השפעה על הורדת הסיכון לחלות במחלה. עוד שאלה שנותרה באוויר הייתה האם קצב ההליכה המהיר שיפר את הבריאות או שהבריאות הטובה שיפרה והעלתה את קצב ההליכה.

כך או כך, חשוב לזכור שמדובר במחקר שבחן סיכון יחסי ואין זה אומר שכל הליכה שלכם עכשיו לקנות קפה או ארוחת צהריים צריכה להיות הליכה מהירה. מנגד, מדובר בדרך פשוטה מאוד שיכולה לשפר את הבריאות הכללית ובריאות הלב בפרט וניתן לשלב אותה יחסית בפשטות בחיי היומיום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully