פיקוד העורף הגל השקט

הגדרת ישובים להתרעה
      הגדרת צליל התרעה

      נושאים חמים

      היתרון המפתיע של הליכה על חוף הים

      היתרונות הבריאותיים של הליכה הם לא רק חיטוב הגוף, שריפת קלוריות וניקוי הראש, אלא אף עשויים לסייע בשינה. מחקר אנגלי מצא כי מי שעושה את ההליכות שלו על שפת הים, מרוויח כמעט עוד שעת שינה נוספת. ויש עוד

      חוף הים, תל אביב, היום. פברואר 201 (ראובן קסטרו)
      טוב לגוף ולראש (צילום: ראובן קסטרו)

      לא מעט מחקרים כבר מצאו כי הליכה היא הפעילות הגופנית הכי טובה לגוף שלנו' ולאחרונה אף נמצא כי היא מאריכה את החיים. כעת, מחקר נוסף מצא כי הליכה, אם נעשית על שפת הים, עשויה להוסיף גם שעת שינה. המחקר שנערך על ידי הארגון הבריטי National Trust מצא כי אנשים ישנו בממוצע 47 דקות יותר בלילה שאחרי טיול על חוף הים לעומת אלה שהלכו במסלול או בפארק, שהוסיפו לשנת הלילה שלהם רק 12 דקות נוספות.

      על פי המחקר, הליכה על החוף גם מעוררת יותר את המחשבות על בני משפחה, מעלה זיכרונות מהילדות ומספקת הזדמנות גדולה יותר להתבוננות פנימית ומחשבה לעומת הליכה רגילה. במחקר כ-100 הולכי רגל בגילאים 21-82 נתבקו לעשות הליכה ממוצעת של שבעה קילומטרים. מחצית מהם הלכו על חוף הים ואילו אחרים הלכו בפארקים ובשבילים אחרים.

      מרגיע ומרדים

      האנשים שהוצבו בשתי הקבוצות דיווחו שהם חשים מאושרים יותר, רגועים יותר, ערניים יותר ומהצד השני גם ישנים טוב יותר, ולאורך זמן רב יותר כאמור. הפסיכולוגית הסביבתית אלינור ראדקליף, שביצעה את המחקר, אמרה לגרדיאן הבריטי כי "זה ברור שיש משהו באמת מיוחד בהליכה על החוף שיכול לאפשר לאנשים לשפר את מצב הרוח שלהם, להירגע ולישון". ההנחה שלה היא שאנשים מקשרים את ההליכה בחוף לחופשה והתרחקות מחיי היומיום – מה שמשפיע על מצב רוחם וגם על השינה שלהם.

      המחשבות של קבוצת האנשים שעשו הליכות בחוף הים היו שונות גם הן. לדברי החוקרים הליכה על חוף הים הפעילה זיכרונות הקשורים באנשים קרובים, כמו הורים, ילדים או בני משפחה אחרים וגם בילדות שלהם. ד"ר רדקליף טענה כי כיוון שכל מה שנגלה לעיניהם הוא המים, ישנה סבירות להשתקפות פנימית גבוהה יותר. לפי המחקר, אלה שהלכו על כביש או בפארק, התמקדו פחות במחשבות פנימיות ונטו יותר לשים לב להיבטים החברתיים. כמו שיחות למשל.