וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחקר: 25 דקות הליכה ביום מאריכות את החיים ב-7 שנים

31.8.2015 / 9:36

"אי אפשר לעצור את הזיקנה, אבל אפשר לעכב אותה", זה מה שראש צוות החוקרים טוען במחקר הנוכחי. פעילות גופנית כך מסתבר לא רק טובה למניעת מחלות ושיפור מצב הרוח, אלא גם עשויה להאריך לכם את החיים

אילוסטרציה. ShutterStock
25 דקות ביום. כל אחד יכול/ShutterStock

25 דקות בלבד של הליכה נמרצת ביום יכולות להוסיף עד שבע שנים לחיים שלכם, כך על פי מומחי לב שהציגו את ממצאי מחקרם בכנס של האיגוד האירופי לקרדיולוגיה (ESC). המחקר שלהם מצביע על כך שפעילות גופנית סדירה יכולה לעכב את תהליך ההזדקנות ואף לקצץ בחצי את הסיכון למות מהתקף לב בקרב אנשים בגילאי 50 עד 60.

במחקר השתתפו גברים ונשים בגילאי 30 עד 60 שלא עשו כושר באופן קבוע, לא עישנו והיו בריאים באופן כללי. התוצאות הראו כי בתוך שישה חודשים בלבד של הניסוי, נצפו שינויים בגוף המסייעים לתיקון ה-DNA. פרופסור סנג שארמה, קרדיולוג בבית החולים האוניברסיטאי סנט ג'ורג' בלונדון, הסביר כי רק 25 דקות של הליכה מהירה או ריצה איטית כל יום יכולות "לקנות" שנים נוספות של בריאות ואושר.

"פעילות גופנית מתונה יכולה להפחית את הסיכון למות מהתקף לב כשאתה בשנות ה-50 וה-60 לחייך בכ-50 אחוזים. זה באמת עניין גדול. פעילות גופנית לא רק קונה לך שלוש עד שבע שנים נוספות של חיים, אלא גם יעילה נגד דיכאון, משפרת את התפקוד הקוגניטיבי ולאחרונה יש גם ראיות לכך שהיא עשויה לעכב את התחלתה של דמנציה", אמר שארמה. הוא הוסיף כי אנחנו אומנם לא יכולים לעצור את הזקנה, אבל בהחלט ניתן לעכב אותה. לדבריו אף פעם לא מאוחר מדי להתחיל לעסוק בפעילות גופנית.

לא משנה באיזה גיל מתחילים

המחקר החדש שבוצע על ידי צוות חוקרים באוניברסיטת Saarland בגרמניה הראה כאמור כי פעילות גופנית אירובית, אימונים בעצימות גבוהה ואימוני כוח הם בעלי השפעה חיובית על ההשפעות הפיזיות של הזדקנות. המחברים ציינו כי פעילות אירובית ופעילות גופנית בעצימות גבוהות עשויות להיות יעילות יותר מאשר הרמת משקולות, מפני שהם מגדילים את פעילות הטלומראז – אנזים שאחראי על הארכתו מחדש של הטלומר, המגן על כרומוזומי התא ומתקצר במקומם, עם כל חלוקה של התא. בין היתר אחראי הטלומר על אורך חיי התא ומחקרים קשרו בינו ובין מחלות כמו סרטן, מחלות לב וסוכרת.

לדבריהם, על ידי מדידת הגידול של פעילות הטלומרז על פני תקופה של שישה חודשים, הם הצליחו לראות כי פעילות גופנית סדירה הפעילה מעין תהליך אנטי אייג'ינג. "המחקר מאפשר קצת יותר הבנה על ההשפעה של פעילות גופנית על הגוף. זה עוזר לנו להבין את תהליך הזדקנות התאים שמניע את האיברים בגוף שלנו. המחקר מראה שההשפעה של פעילות גופנית יכולה להיות ברמה התאית", הסבירה קריסטי דיטון , פרופסור בבית הספר לרפואה קלינית באוניברסיטת קיימברידג' לטלגרף הבריטי. "ככל שתהיו יותר פעילים, לא משנה מתי התחלתם, כך התועלת הבריאותית תגדל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully