וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חושבים שאתם חכמים יותר מילדים בני 7? תחשבו על זה שוב

לא בטוח שאחרי שתשמעו על המחקר הזה תמשיכו לשאול את הילדים ללא הרף אם הם כבר הכינו שיעורים. מסתבר ששני שליש מההורים הודו שהם מתקשים להכין מטלות של תלמידי בית ספר יסודי. שונאים לתרגל איתם חילוק? אתם לא לבד

ילד מכין שיעורי בית. ShutterStock
חושבים שאתם טובים ממנו בפתרון בעיות מילוליות? תלמיד חולמני/ShutterStock

אחרי שהם חוזרים מבית הספר, אוכלים את ארוחת הצהריים ומשתפים באירועים משמעותיים שקרו להם באותו היום, מגיע השלב שהורים רבים חוששים ממנו אבל מפחדים להודות בכך. עזרה לילדים בשיעורי הבית היא חלק מהאחריות של הורים ולפעמים יש מי שלא שש לעשות אותם יחד איתם, לפעמים לא פחות מהם.

מחקר בריטי חדש מצא שרוב ההורים מתקשים לעזור לילדים בני שבע בשיעורי הבית היומיים שלהם. אם גם אתם מתחמקים מלענות להם על שאלות כשהם פותרים תרגילי חילוק או כשהם צריכים להגיש למורה מטלה על חולם חסר, אתם לא לבד. רק שליש מההורים סיפרו שהם מרגישים בטוחים לספק הדרכה לילדיהם.

עוד בנושא:
זו כנראה הדרך הבריאה ביותר ללמד מתמטיקה
זה יותר מורכב משחשבתם: איך מגדלים ילדים שאכפת להם?
האם באמת יש צורך בקורסי הכנה לכיתה א'?

אמא וילדה מול מחשב במשרד. ShutterStock
רק שליש מההורים הודו שהם מרגישים בטוחים מספיק כדי לסייע לילדים בהכנת השיעורים. אמא ובת כותבות יחד/ShutterStock

לצורך המחקר שערכה חברה שמתמחה בחינוך ביתי מאוקספורד, כאלף הורים התבקשו לענות על שלוש שאלות מתכנית הלימודים של כיתה ג' בתחומים אנגלית, מתמטיקה ומדעים. רק אחד מכל 16 מהמשתתפים היה מסוגל לענות על כל שלוש השאלות בצורה נכונה.

כמעט רבע מהמשתתפים טענו כי הם חשים "בלחץ" כשהילדים מבקשים מהם עזרה בשיעורים. בנוסף, יותר מ-75 אחוזים הודו שהם משתמשים באינטרנט לעיתים קרובות כדי לפתור שאלות שלא הצליחו לסייע בפתירתן וגברים היו אלה שהרגישו בטוחים יותר לעזור לילדיהם עם שיעורי הבית, בשיעור של כ-39 אחוזים, לעומת 28 אחוזים מהאימהות.

עוד באותו נושא

תקשיבו לגננת: בנים לא חברותיים בגן ירוויחו פחות בבגרותם

לכתבה המלאה
אבא עוזר לילד בשיעורי בית. ShutterStock
יותר אבות הרגישו בנוח לסייע לילדים במשימות לעומת אמהות. אב ובן מכינים שיעורים/ShutterStock

אם גם אתם חוששים בסתר מהשעות הקשות האלה אולי תתנחמו בעובדה שבתי ספר רבים מבטלים את הנוהג של שיעורי בית בעקבות המלצות של מומחים שקוראים להתמקד בלמידה איכותית בכיתה וגם במספר כלים יעילים שיעודדו את הילדים להכין את השיעורים בעצמם ולא יפילו אותם עליכם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully