וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תקשיבו לגננת: בנים לא חברותיים בגן ירוויחו פחות בבגרותם

אם הגננת של הבן טוענת שהוא לא משתף פעולה עם הנעשה סביבו ונוטה להיות פחות חברותי, כדאי שתקראו את המחקר הבא. מעקב שנמשך שלושה עשורים הוכיח קשר מדאיג בין התנהגות לא חברותית בילדות והצלחה כלכלית בבגרות

ילד בגן ילדים. ShutterStock
ניתוק מהסביבה בגן הילדים ובית הספר עלול להוביל לחוסר הצלחה כלכלית בשנות ה-30 לחיים. ילד מסתתר/ShutterStock

אחד הפחדים הכי גדולים של הורים הוא שהמורה או הגננת יחשבו שמהבן שלהם "לא יצא כלום". לרוב, החשש הזה מתפוגג כי למעשה כל החיים לפניו ואין באמת צורך להתרגש מהתחזיות של הגיל הרך. אבל מחקר חדש מצא שלעיתים כדאי לקחת את התובנות של הגננת ברצינות רבה יותר. החוקרים גילו שבנים שסומנו על ידי צוות הגן כלא חברותיים ומנותקים יותר מסביבתם עלולים להרוויח פחות כמבוגרים לעומת חבריהם ללימודים.

חוקרים מאוניברסיטת קרנגי מלון במונטריאול שבקנדה בחנו 920 בנים בני 6 שהתגוררו בשכונות בהן ההכנסה הממוצעת הייתה נמוכה החל משנת 1984 ועד לשנת 2015. אנשי הצוות בגנים בהם התחנכו הבנים התבקשו לדרג את התנהגותם לפי מידת חוסר תשומת הלב שהפגינו, היפראקטיביות, תוקפנות פיזית, התנגדות והתנהגות סוציאלית שמביאה תועלת לאחרים, כמו עזרה, עבודת צוות ושיתוף.

עוד בנושא:
חדשות טובות להורים ששלחו את הילדים לגן ומרגישים אשמים
אלה הכישורים החברתיים שהילד שלכם צריך. יש לו אותם?
בדידותי הנהדרת: מה עושים כשלילד אין חברים?

גננת וילדים בגן ילדים. ShutterStock
האם הגננת באמת תוכל לנבא עד כמה הילד יצליח בחיים? שעת סיפור בגן/ShutterStock

הם רצו לבחון אם ההתנהלות בבית הספר וגן הילדים קשורה להישגים לימודיים והכנסה. "רובנו סבורים שגני הילדים הם מנבאים טובים של בעיות שמצטברות לאורך זמן - בעיות התנהגות עם בני גילם ומבוגרים, כישלון בית הספר, התנהגות עבריינית, שימוש בסמים - שעשויים להוביל לקשיי שילוב בשוק העבודה", הסבירה ד"ר סילבנה קוט, חוקרת בריאות באוניברסיטת מונטריאול.

הממצאים הראו ששני מדדים הצליחו לנבא את הצלחתם הכלכלית של המשתתפים. דירוג המורים של מידת חוסר תשומת הלב של הבנים - שאופיינו בריכוז נמוך, הפרעות קשב, חולמנות וחוסר התמדה - היו קשורים להכנסות נמוכות יותר כשמלאו לתלמידים 35. מנגד, התנהגות חברתית חיובית הייתה קשורה לרווחים גבוהים יותר שהשיגו בנים שזכו לציונים גבוהים בתחום הזה בעקבות ניסיונות לעצור מריבות, הזמנת עוברי אורח להצטרף למשחק ועזרה למישהו שנפגע. מדדים כמו היפראקטיביות, תוקפנות, התנגדות לא היו קשורים באופן משמעותי עם גובה ההכנסה בשלב מאוחר יותר בחיים.

עוד באותו נושא

מה אתם עושים כשמישהו מציק לילדים שלכם?

לכתבה המלאה
ילד מסיים לימודים. ShutterStock
מהם הכישורים שעשויים להועיל לחשבון הבנק שלו? תלמיד מצטיין/ShutterStock

שלושה עשורים מאוחר יותר מצאו החוקרים שהבנים שהשתתפו במחקר הרוויחו באמצע שנות ה-30 לחייהם הכנסה שנתית שנעה בין אפס ל-150 אלף דולר. רמות גבוהות של חוסר תשומת לב או חוסר באינטראקציה חברתית בגן הילדים הביאו להפסד של כ-1,300 דולרים פחות בהכנסה השנתית של הבנים שזכו לציונים נמוכים בשני המדדים על ידי צוות המורים והגננות.

אם נדמה לכם שמדובר בסכום זניח הרי שבמהלך 40 שנות קריירה, חוסר הצלחה בשני תחומים אלה עלול להסתכם בהפסד של יותר מ-70 אלף דולרים. לעומת זאת, התנהגות פרו-חברתית הביאה לגידול ממוצע של כ-500 דולרים בממוצע ברווחים השנתיים של הנבדקים.

ד"ר קוט ושאר החוקרים סבורים שהתוצאות מוכיחות שיש צורך בתכניות חינוכיות שמיועדות לשפר את התנהגותם של ילדים שסובלים מקשיים חברתיים או התנהגותיים כבר בגיל צעיר כדי לסייע להם להשיג יתרונות כלכליים בהמשך חייהם, אך הדגישו שיש צורך במחקר נוסף שיכלול גם תלמידים שגדלו בשכונות אמידות יותר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully