וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשבתם שזה אובייס? כך תתקלחו נכון

חפפתם את השיער אבל הקרקפת עדיין מגרדת? אתם כנראה לא מתקלחים נכון. כמו שיש דרכים יעילות יותר לישון, לצחצח שיניים ואפילו להשתמש באסלה, גם באמבטיה חשוב להקפיד על כמה כללים חשובים

ילדה קטנה באמבטיית קצף. ShutterStock
בואו נתרגל את החומר על רטוב. ילדה מתקלחת/ShutterStock

לאופן שבו אנחנו מבצעים פעילויות בסיסיות יש חשיבות מכרעת, לא רק על תחושת הנוחות אלא גם על הבריאות שלנו. סביר להניח שקראתם כאן לא אחת המלצות לדרכים הנכונות יותר לישון או אפילו להשתמש בשירותים. אז גם לדקות המרגיעות שאתם נמצאים לבד במקלחת יש השפעה על הבריאות שלכם.

יש דרך נכונה להתקלח, ותתפלאו לגלות כמה טעויות עושים תוך כדי ועד כמה הן עלולות להשפיע על ההיגיינה והבריאות שלכם. כדי שתנצלו עד תום את ההשפעה החיובית שלה קיבצנו כמה טיפים מועילים לשימוש נכון במקלחת:

עוד בנושא:
אוהבים מקלחות ארוכות? הנה 5 דברים משונים שהן עושות לגוף
מקלחת במקום ציפרלקס: אמבטיה תרפא לכם את הדיכאון
מתי הכי מומלץ להתקלח - בבוקר או בערב?

היפטרו מהליפה

רופאי עור רבים ממליצים בחום על שימוש בליפה ואולי זאת הסיבה לכך שכל אישה או מתגייס טרי מקבלים אחת במתנה. היא יכול להיות תוספת מועילה למקלחת שלכם הודות לעובדה שהיא מזרימה את הדם, מחליקה את העור ויוצרת קצף נעים שנעים להסתבן איתו.

שמפו אמבטיה מקלחת דוש בית מלון. Shutterstock, ShutterStock
יוצאים ממנה אחרי עשרים דקות והשיער עדיין שומני? אתם עושים את זה לא נכון/ShutterStock, Shutterstock

הבעיה היא שעם הזמן, תאי עור מתים שהסרתם מעליכם מתחילים להצטבר בתוך השכבות והקפלים שבה. והלחות שנשארת מהמים החמים, גורמת לחיידקים ופטריות להרקיב בתוכה בתוך מספר שימושים. הדרך לזיהומים בעור, אם תשתמשו בה אחרי גילוח או סמוך לפצעים ושריטות, קצרה מאוד.

כדאי מאוד להתרגל להתקלח בלעדיה אבל אם קשה עליכם הפרידה ממנה, הקפידו לנקות אותה באופן קבוע ואפשרו לה להתייבש כראוי בתום כל שימוש. כמו כן, רצוי שלא להשתמש בה על הפנים ואזור איברי המין שלכם, והחליפו אותה בכל פעם כשהסיבים שלה נשחקים או כשעולה ממנה ריח מעופש.

פחות, הרבה פחות

תמיד מפתה לבלות יותר זמן במקלחת, אבל במקרה הזה מעט הוא יותר. חמש עד עשר דקות הוא זמן סביר בהחלט למקלחת בריאה שתקטין את הסיכוי לפתח עור יבש ומגרד ועדיין תסייע לכם להתנקות כראוי. כדי לחסוך זמן יקר כדאי לסרק את שיערכם לפני שתפתחו את הדוש, לא להפריז בזמן השימוש במרכך ולהבין שלא צריך תועפות של שמפו כדי לנקות את השיער.

מברשת שיניים ותמרוקים בחדר אמבטיה. ShutterStock
לפעמים פחות זה אפילו יותר, אין צורך בכמה סוגי שמפו או בליפה שקיבלתם במתנה בטירונות כדי להיות נקיים. אביזרי אבמט/ShutterStock

משך הזמן שתשקיעו בעצמכם מתחת למים אינו הפרמטר היחיד שעליכם לקחת בחשבון, גם לטמפרטורת המים יש חשיבות. מים חמימים מצוינים לשמירה על הלחות הטבעית של העור והשיער הרגישים שלכם. מים חמים מדי מייבשים אתכם ומגרים את העור.

לא לשכוח את הקרקפת

כולם רוצים לדעת את התשובה לשאלת מיליון הדולר: כמה פעמים בשבוע צריך לחפוף את השיער. התשובות חלוקות. יש מי שלא יכולים לסיים את היום מבלי שישטפו את שיערם מתחת לזרם המים השוצפים ויש מי שמקפידים על שתיים או שלוש חפיפות לכל היותר. התשובה לא חד משמעית והיא משתנה על בסיס כמות השומן שהקרקפת שלכם מייצרת.

למעשה, אין סיבה להזניח את ניקיון הקרקפת כדי לשמור על בריאות השיער מפני שהזנחה שלה עלולה לגרום להצטברות של שומן בקרקפת שיגרום לגרד בעור, אדמומיות וקשקשים. חשוב לנקות היטב הקרקפת ואת העורף ולא רק את השיער. גברים ונשים שצובעים את שיערם צריכים להקפיד יותר על ניקיון האזור בשל מיעוט החפיפות.

לכל מקלחת יש מוצאי מקלחת

בסיום הטקס היומי חשוב לייבש בעדינות את העור במגבת נקייה ולא לשפשף אותו או את השיער בחוזקה. כדאי גם לשים לב לשינוי מזג האוויר שעלולים לגרום ליובש מוגבר במפרקים, בכפות הידיים והרגליים והשפתיים, ולסיים כל מקלחת בהזנתם בעזרת קרמים ושפתונים רווי שמנים, אך נטולי בושם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully