וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כנראה שעד עכשיו השתמשתם באסלה בדרך הלא נכונה

אף אחד לא מודה בזה אבל כולם סובלים מדי פעם מעצירות. מחקר חדש נדרש לבדוק פתרונות לנושא החשוב ומצא טריק יעיל. כמה יעיל? הוא כנראה ישנה לתמיד את האופן שבו אתם יושבים על האסלה

אמוג'י קקי מחייך על רקע ורוד. ShutterStock
תוסיפו לשירותים שרפרף אחד קטן ותראו ישועות. אימוג'י קקי מחייך/ShutterStock

אם אתם סובלים מקשיים ביציאות, תוצאות המחקר הבא יעניינו אתכם במיוחד. אין כבר צורך במשלשלים או בפתרונות יקרים וכואבים כי מסתבר שהתרופה הטובה ביותר לבעיה מצריכה שינוי קטן באופן שבו אתם יושבים על האסלה. ויש סיכוי לא רע שאולי תאמצו אותו באופן קבוע גם בימים שבשגרה.

חוקרים מאוניברסיטת אוהיו סטייט בארה"ב מציעים להניח את הרגליים על הדום כשמתיישבים על בית הכיסא, כך שהוא יצור עיקול בחלחולת, החלק הסופי במעי הגס שמחובר לפי הטבעת, וזה המקשה על תנועת המעיים בזמן שסובלים מעצירות לא נעימה. השרפרף עשוי למקם את הגוף בתנוחת כריעה טבעית יותר, שמיישרת את פי הטבעת ומקלה על הצואה לעבור.

עוד בנושא:
10 מאכלים שיגרמו לכם לרוץ לשירותים
לא רק שזיפים: בדקנו מה אתם עושים כשהקקי לא יוצא
הטעויות הקריטיות שאתם עושים בשירותים בלי לשים לב בכלל

אישה יושבת בשירותים. ShutterStock
כמעט חמישים אחוזים טענו שהם סובלים מדי פעם מקשיים ביציאות. אישה בשירותים/ShutterStock

לצורך המחקר, הצוות גייס 52 משתתפים בריאים ואסף נתונים על תנועות המעיים במשך ארבעה שבועות. 44 אחוזים מהם אמרו שלעתים קרובות הם חשים לחץ כשהם סובלים מעיכוב בתנועת המעיים וכמעט שליש טענו שהם נאבקים כדי לרוקן את המעיים שלהם.

החוקרים רשמו בדקדקנות יותר מ-1,000 תנועות מעיים במשך שבועיים בהם המשתתפים פעלו כרגיל ולא השתמשו בשרפרף ובמשך שבועיים נוספים בהם השתמשו בו. בתום תקופת המחקר, יותר מ-70 אחוזים מהנשאלים אמרו שתנועת המעיים שלהם הייתה מהירה יותר ו-90 אחוזים טענו שהם לחוצים פחות.

"חשוב לציין, שבסופו של המחקר, שני שלישים מהמשתתפים אמרו שהם ימשיכו להשתמש בשרפרף בשירותים", אמר ד"ר פיטר סטניץ', מומחה לגסטרואנטרולוגיה, במרכז הרפואי "וקסנר" באוהיו, "שרפרפי שירותים אלה הפכו לפופולריים בגלל סרטונים ויראליים ומדיה חברתית, אבל לא עד כה היו שום ראיות רפואיות שיוכיחו אם הם יעילים או לא".

עוד באותו נושא

מחריד: הרקטום של האיש הזה צנח כי הוא יושב יותר מדי זמן בשירותים

לכתבה המלאה
הדרך הנכונה לשבת על האסלה. ShutterStock
גם אנחנו מכים על חטא ומבטיחים שנאמץ את השיטה מעתה ועד עולם. הדרך הנכונה לשבת על האסלה/ShutterStock

לדברי החוקרים, השרפרף יעיל כל כך משום שהוא משנה את האופן שבו הגוף ממוקם בזמן השימוש בשירותים. כשהרגליים ניצבות בזווית של 90 מעלות לגוף, שריר הפובורקטליס (puborectalis), שעובר דרך רצפת האגן, אינו במנוחה, פי הטבעת כפוף וזה מקשה על עשיית צרכים. הצבת הרגליים על הדום מציבה את הגוף במנח טבעי יותר שמשחרר את השריר ומיישר את פי הטבעת.

הפתרון הפשוט של שינוי המיקום על ידי הוספת שרפרף עשוי לחסוך למי שסובל מהבעיה באופן קבוע סיבוכים בריאותיים קשים יותר כמו סדקים אנאליים וטחורים ולכן המומחים ממליצים לשקול לאמץ אותו באופן קבוע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully