וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא רק שזיפים: בדקנו מה אתם עושים כשהקקי לא יוצא

30.10.2017 / 11:16

מרגישים שכלום לא הולך לכם ואתם שונאים את כולם? יכול להיות שאתם פשוט צריכים לעשות קקי. עצירות היא עניין לא סימפטי שכל אחד ואחת מאיתנו חוו ויחוו - איך אתם מתמודדים איתה?

קאפקייקס שוקולד בצורת אמוג'י קקי מחייך. ShutterStock
יכול להיות שפשוט לא עשיתם קקי כמה ימים?/ShutterStock

עצבניים ולחוצים? מסתובבים עם בטן נפוחה וכואבת? מרגישים שכלום לא הולך לכם ואתם חסרי סבלנות לעולם באופן כללי? יכול להיות שפשוט לא עשיתם קקי כמה ימים. כמעט כל אחד מאיתנו חווה עצירות מתישהו, והקונצנזוס בעניין הזה הוא שזה לא כיף בכלל.

למרבה הצער, יש מי שסובלים מהעניין הזה באופן יחסית תדיר. אם כי, גם למי שנתקל במחסום היצירה הזה לעתים רחוקות מדובר בחוויה מפוקפקת. זה לא מפתיע שעצירות היא תלונה שכיחה מאוד. אף שהיא יכולה להופיע בכל גיל, שכיחותה עולה עם הגיל. במחקר אמריקאי שבו נבדקו כ?2,000 בני ובנות 65 ומעלה, יותר מ?40 אחוזים מהנבדקים התלוננו על עצירות. אף שגורמים רבים נקשרו בבעיית העצירות, בחלק גדול מהמקרים קשה לאתר את הגורם לעצירות.

בניסיון להתמודד עם עצירות בוודאי תיתקלו בשלל המלצות לתרופות סבתא שנעות על הסקאלה שבין השזיפים המיובשים והמתונים ויכולות להגיע גם לקיצוניות הזויה למדי. במידה שהמצב לא נפתר באמצעים המוכרים בתוך כמה ימים, יתכן שתיאלצו לפנות לרופא ולטפל בעצירות באמצעים תרופתיים או אפילו התערבותיים (מי אמר חוקן ולא קיבל?). יצאנו לתחקיר עומק כדי לבדוק איך הרוב הדומם מתמודד עם עצירות.

עוד בנושא:
אני רק שאלה: למה יש בלאגן במערכת העיכול בזמן מחזור?
הבטן שלכם נפוחה? זאת יכולה להיות הסיבה
מביך אבל הכרחי: למה חשוב לדבר על דם בצואה?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully