וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"לאכול כרגיל, ולרזות": פיתוח חדש מבטיח לרפא השמנה

חוקרת ברזילאית פיתחה חלבון ייחודי שמניע את התהליך המטבולי של תאי השומן בגוף, בלי לגרום לתופעות הלוואי המטרידות שהיו לתרופות קודמות. "זה לא רק שינוי אסתטי, אלא פיתוח בעל השלכות מרחיקות לכת על בריאותנו"

דיאטה ג'ינס השמנה בטנית בטן כרס שמנה שומן שמן כפתור מכנסיים מותן מותניים. ShutterStock
"להמשיך ולאכול כפי שאנו רגילים מבלי להשמין". אישה מנסה לסגור ג'ינס/ShutterStock

השמנת יתר הפכה להיות מגיפה אמיתית, והיא גורמת לבעיות רפואיות קשות בהן תסמונת מטבולית וסוכרת. בשנים האחרונות חוקרים בכל העולם מנסים למצוא פתרון לבעיה הזו, אך בינתיים העולם הולך ומשמין, ושיעורי החולים בסוכרת מבוגרים הולכים וגדלים, אפילו אצל ילדים. כעת נראה כי טכנולוגיה חדשה עשויה לשנות את המצב.

טכנולוגיה ברזילאית חדשנית, המפותחת בשיתוף האקסלרטור הישראלי Cann10XL, מבטיחה שיש בכוחה לפתור את מגפת ההשמנה העולמית, ואף לסייע בטיפול במחלת הסוכרת מסוג 2. את הטכנולוגיה פיתחה ד"ר אנדראה היימן, מנכ"ל PeptiCanna and Proteimax, שמבטיחה לטפל בבעיות ההשמנה הגדולות ביותר בעולם, מבלי לגרום לתופעות לוואי. "אנו יודעים כיום שלשלוט במגפות האלו באמצעות שינוי הרגלי אכילה ופעילות גופנית בלבד, זו משימה קשה מאוד עד בלתי אפשרית. השינוי שהטכנולוגיה החדשה צפוי להביא אל העולם אינו רק אסתטי, אלא בעל השלכות מרחיקות לכת על בריאותנו", אומרת ד"ר היימן.

עוד בנושא:
מה זה שומן סמוי ולמה הוא מסוכן לבריאות שלכם?
זה מה שהשמנה עושה לכל חלק בגוף שלכם
השמנת יתר משפיעה על מבנה המוח ותפקודו
כך תדעו האם יש לכם עודף משקל - בלי להישקל

במסגרת הפיתוח, ד"ר היימן פיתחה חלבון (פפטיד) ייחודי, שמניע את התהליך המטבולי של תאי השומן בגוף. במהלך התנעת תאי השומן נמנעת מהתאים היכולת להמשיך ולצבור שומן, מה שמאפשר את התהליך ההפוך - הרזיה. החלבון משפיע לטובה על מערכות נוספות בגוף - הפחתת שיעור הסוכר בדם, לחץ דם, והפחתת שיעור הכולסטרול. למעשה, הגילוי החדש צפוי לאפשר לכולנו להמשיך ולאכול כפי שאנו רגילים מבלי להשמין, ואף לרזות. עם זאת, חשוב להבהיר כי המחקר על הפיתוח החדש נערך בינתיים רק על עכברים.

ליגה לשחקנים בעלי משקל עודף במקסיקו. רויטרס
"אנו נמצאים בעיצומו של תהליך מחקרי" גבר עם השמנה בטנית/רויטרס

החלבון המדובר נקשר למערכת האנדו-קנבינואידית, מערכת רגולציה שיושבת מעל מערכות אחרות בגוף ואחראית על ויסות התחושות שלנו. ייחודיות החלבון בניגוד לפיתוחים קודמים, הוא ביכולתו לחדור למערכת הדם מבלי להשפיע על תאי המוח. בעבר היו טיפולים זהים שנקשרו למערכת האנדו-קנבינואידית במטרה להשפיע על תאי השומן בגוף, אך כולם הובילו לתופעות לוואי נוירולוגיות קשות, כמו דיכאון, ובמקרים קיצוניים יותר גם להתאבדויות.

המחקר בוצע על עכברים שניזונו מדיאטה עתירת סוכר ועל עכברים עם תזונה עתירת שומן. עכברים שניזונו מתזונה עתירת שומן, נהנו בעקבות הטיפול מהפחתה משמעותית בסוכרת מסוג 2. כעת המחקר הפרה קליני צפוי להמשיך במתכונת רחבה יותר בחממת החדשנות הטכנולוגית בישראל Cann10XL בידי צוות ישראלי-ברזילאי.

"ייחודיות מנגנון הפעולה של המערכת האנדוקנאבינואידית מראה את החשיבות הגדולה של הטיפול בקנאביס שעובד גם הוא על מערכת זו", אומר יוסי בורנשטיין, יו"ר Cann10 חברת השקעות ויזמות בתחום הקנאביס הרפואי, בעלת האקסלרטור Cann10XL, "אנו נמצאים בעיצומו של תהליך מחקרי כדי להוכיח שהטכנולוגיה החדשנית הפועלת על המערכת האנדו-קנבינואידית בגוף האדם יכולה לרפא מחלות משמעותיות של העולם המודרני, ולהביא מזור לאוכלוסיות רבות בעולם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully