וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וואלה? 5 דברים מפתיעים שלמדנו השנה על הורות

30.11.2018 / 7:42

2018 הפכה אותנו להורים קצת יותר מנוסים ורגועים יותר. גילינו במהלכה כמה עובדות מפתיעות שהפכו את חיינו לקלים. הבנו למה אפשר לשלוח אותם לגן עם מצפון שקט, סלברטאיות השפיעו על הסיפור שנספר לפני השינה והשגנו את המתכון הבטוח לילדים שמתנהגים יפה

גן ילדים. ShutterStock
החוקרים בעד. ילדים בגן/ShutterStock

מדי יום אנחנו מפרסמים פה כתבות על הורות - מדריכים להורים מבולבלים, תשובות לשאלות נפוצות, טרנדים חדשים, וגם, כמובן, מחקרים חדשים. בעוד שחלק מהחקרים הללו רק מחזקים אינטואיציות הוריות (ילדים צריכים ירקות, זה די ברור) יש כמה כאלה שהצליחו להפיל אותנו מהכיסא. הנה 5 מחקרים שהצליחו להפתיע אותנו ב-2018.

עוד בנושא:
עכברת? 5 מחלות שהלחיצו אותנו נורא ב-2018
6 השאלות שהכי עניינו אתכם בשנה החולפת
לשלוח ילדים לגן זו לא בהכרח פשרה

הורים רבים שבחרו לשלוח את הפעוטות שלהם לגן (ולא להישאר איתם בבית או לשלם למטפלת) סובלים מרגשות אשם, שלא פעם מתודלקים מתגובות של הסביבה (באמת? הוא בגן??), אבל מחקר שנערך באוניברסיטת הסורבון בצרפת מגלה שאפשר לוותר על התחושות הקשות. החוקרים גילו שילדים שנשלחו למסגרות לפני גיל 3 היו חברותיים הרבה יותר מילדים שנשארו בבית עם אחד ההורים, קרוב משפחה או מטפלת.

החוקרים גילו גם שילדים עד גיל 3 ששהו במסגרות (מעונות, גנים וכדומה) היו בעלי התנהגות כללית טובה יותר מילדים בני גילם שנשארו בבית עם בן משפחה או מטפלת צמודה.

הנה כל הפרטים

אילוסטרציה. ShutterStock
קיים בדגים ובאגוזים, אבל ניתן לקחת גם כתוסף. אומגה 3/ShutterStock

תוסף אומגה 3 גורם לילדים להתנהג יפה יותר

זה נכון שאין פתרון קסם שהופך את ההורות לקלה יותר, אבל לפי המחקר הזה יש תוסף תזונה קטן שיכול לסייע. חוקרים גילו שילדים קטנים שנוטלים תוסף של אומגה 3 מדי יום נוטים פחות להמרות את פי הוריהם, לגנוב או להזיק לרכוש. באופן מפתיע, לפי המחקר התוסף משפיע גם על ההרים - הורים לילדים שנוטלים אומגה 3 מתעמתים ומתווכחים פחות עם ילדיהם.

הנה כל הפרטים

מיץ טבעי בבוקר זה לא באמת בריא

למרות שרובנו כבר יודעים שסוכר מזיק לנו, הדימוי של ארוחת בוקר עם כוס מיץ סחוט טרי עדיין נתפס כבריא. ואולם, מחקר שבחן את הרגלי ארוחת הבוקר של 650 ילדים מצא כי ההרגל הזה גובה מחיר גבוה מהבריאות של הילד. ממצאי המחקר הראו כי ילדים ששתו כוס מיץ תפוזים בבוקר היו בסבירות גבוהה יותר פי 1.5 לסבול מהשמנת יתר בהשוואה לילדים ששתו מים.

הנה כל הפרטים

עוד באותו נושא

הורים? קשה לכם? הצטרפו לקבוצת הפייסבוק שלנו

לכתבה המלאה
ילד שותה מיץ תפוזים בקשית. ShutterStock
לא בריא ולא נעליים. ילד שותה מיץ תפוזים/ShutterStock

הילדים מורידים לנו 11 שנים מהחיים

תמיד ידענו שההורות עולה לנו בבריאות, אבל עכשיו זה רשמי. מחקר שפורסם השנה טוען שהוא יכול לומר בדיוק כמה שנים הילדים מורידים לכם מהחיים, אם אתן נשים לפחות. המחקר, שהתפרסם בכתב העת Human Reproduction, מצטרף לכמה מחקרי עבר שגם הם עסקו בעובדה שנשים שילדו ילדים מזדקנות מהר יותר מבנות גילן שלא ילדו (לפחות ברמת הזדקנות התא), אלא שהחידוש בו הוא שהוא נוקב במספר מדויק. על פי המחקר, הבאת ילדים לעולם גובה מהגוף מחיר השווה ערך ל-11 שנות הזדקנות ביולוגית. והחוקרים לא לגמרי בטוחים למה.

הנה כל הפרטים

סיפורי אגדות זה לא חינוכי

הסעיף האחרון הוא לא מחקר, אלא יותר מגמה, אבל הוא בהחלט גרם לנו לחשוב. הורים רבים, בהם מפורסמות ומשפיעות כמו קירה נייטלי וקריסטן בל, החלו למנוע במודע מילדיהם להיחשף לסיפורי האגדות שגדלו עליהן, כמו שלגיה או סינדרלה. ההורים האלה מותחים ביקורת על כמה מהעלילות המוכרות ביותר בשל העובדה שהנשים בהן תמיד זקוקות להצלה בידי גברים או שהן מתארות סיטואציות נעדרות הסכמה (כמו למשל כאשר הנסיך מנשק את הנסיכה בעודה ישנה). עמדה אחרת קוראת להורים לקרוא את הסיפורים הללו מנקודת מבט ביקורתית ולהשתמש בהם כנקודת מוצא לדיון בסוגיות של אפליה ושוביניזם.

הנה כל הפרטים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully