וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נותנים לילדים מיץ תפוזים בבוקר? כדאי שתפסיקו עם זה

29.5.2018 / 7:45

לא מעט הורים נותנים לילדים שלהם בבוקר יחד עם הכריך או הקורנפלקס, גם מיץ תפוזים. למרות מראית העין הבריאה שלו מדובר בפצצת סוכר שעלולה לגרום להשמנה בעתיד הלא רחוק

ילד שותה מיץ תפוזים בקשית. ShutterStock
זה רק נראה בריא. ילד שותה מיץ תפוזים/ShutterStock

אנחנו מניחים שרוב ההורים כבר יודעים שמיצים, טבעיים או לא, מכילים כמויות של סוכר ובגדול לא מועילים לבריאות, אבל יש תחושה לפעמים שמיץ תפוזים מצליח לעבור מתחת לרדאר של רבים שמגישים אותו בארוחת הבוקר דווקא כפריט בריא. מחקר חדש שבחן את הרגלי ארוחת הבוקר של 650 ילדים מצא כי ההרגל הזה גובה מחיר גבוה מהבריאות של הילד.

החוקרים מהאוניברסיטה הרפואית בווינה בחנו את נתוני המשקל והגובה של מאות ילדים כאמור וערכו השוואה בין המזונות שהם אכלו בבוקר. הממצאים שלהם הראו כי ילדים ששתו כוס מיץ תפוזים בבוקר היו בסבירות גבוהה יותר פי 1.5 לסבול מהשמנת יתר בהשוואה לילדים ששתו מים. ילדים ששתו מים בארוחת הבוקר היו בעלי סיכויים נמוכים יותר בכ-40 אחוזים לסבול מהשמנת יתר בעתיד.

עוד בנושא:
זו הסיבה שממש אסור לכם להעיר לילדים על המשקל שלהם
זה אפשרי: 6 טריקים שיגרמו לילדים שלכם לאכול בריא
5 דרכים להפוך את ארוחת הבוקר לבריאה יותר

לא לפסוח על ארוחת בוקר

החוקרים גם בחנו מה קורה לילדים שפוסחים על ארוחת הבוקר. הם מצאו כי בממוצע רק 4 ילדים מתוך עשרה אכלו ארוחת בוקר מדי יום. הילדים שפסחו על ארוחת הבוקר היו בעלי נטייה גבוהה יותר לאכול בצורה לא מסודרת במהלך היום. אלה שאכלו ארוחת בוקר שקלו בממוצע כקילוגרם וחצי יותר בהשוואה לאלה שלא אכלו ארוחה מסודרת בבוקר.

ילד שמן. ShutterStock
מגפה שלא פוסחת על ילדים. השמנת ילדים/ShutterStock

"זה מאוד חשוב להגדיל את צריכת הסיבים של הילדים, לכן עדיף לאכול תפוח או תפוז במקום לשתות מיץ פירות", אמרה החוקרת הראשית ד"ר מריה לגור שהפצירה בהורים להוריד את צריכת הסוכר של ילדיהם כדי לצמצם את מגפת ההשמנה העולמית שלא פוסחת על ילדים. "העדיפו מים על פני מיצי פירות, ואם אתם כבר שותים אותם מומלץ לדלל אותם עם מים".

ומה קורה בישראל? מהנתונים העדכניים ביותר שפרסם משרד הבריאות, ניתן לראות כי בשנת 2016 נמצא כי חצי מיליון ילדים בישראל בגילאי שנתיים עד 18 מוגדרים כסובלים מעודף משקל ומהשמנה כשלפי נתוני ה-OECD, ישראל ממוקמת במקום הראשון באירופה בדירוג השמנה בקרב ילדים. הנתונים גם הראו כי כ-2,728 חולי סוכרת דווחו בין הגילאים שנתיים עד 17. אל נתוני משרד הבריאות מצטרפים נתוני המועצה הלאומית לסוכרת שמצאו כי אחד מכל שלושה ילדים בכיתה א' בישראל צפוי לחלות במהלך חייו במחלה אם לא יחול שינוי מהותי באורח חייו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully