וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זו הסיבה שממש אסור לכם להעיר לילדים על המשקל שלהם

20.6.2016 / 7:00

מחקר חדש מראה כי הורים שמעירים לילדים על המשקל שלהם - גם כשההערות חיוביות - מצלקים אותם לכל החיים, והופכים אותם למבוגרים שמוטרדים מהמשקל שלא לצורך

ילדה מחזיקה בגביע גלידה. ShutterStock
אל תעירו לילדים על המשקל. בכלל/ShutterStock

העובדה המצערת שהעולם הופך למקום שמן יותר לא פוסחת על הילדים שלנו. הורים שמתקשים לשים גבולות, יותר מדי ממתקים בגינה והרבה יותר מדי אוכל מעובד – לכל אלו יש מחיר. לאור העובדה שאנחנו מגדלים כאן דור שמנמן יותר, הרבה מאוד הורים תוהים כיצד להתייחס לסוגיה באופן שיעודד את הילדים שלהם לאכול נכון, אך לא ייפגע בדימוי הגוף שלהם. השאלה הזו הופכת להיות מורכבת יותר לאור מחקר חדש שמראה כי כל התייחסות למשקל הגוף של ילדים גוררת תוצאה שלילית.

הדילמה של הורים לילדים עם בעיית השמנה ברורה – האם לומר משהו ולקחת את הסיכון שאתם מביישים את הילד או חלילה מציתים בעיית אכילה, או להתעלם ולקחת את הסיכון שאתם מפספסים הזדמנות לעזור לילד במה שעלולה להיות בעיה לכל החיים. המחקר החדש נותן מענה להורים המצויים בדילמה הזו וקובע – אל תעירו לילדים על המשקל שלהם. בכלל.

"להערות ההורים יש השפעה מצלקת"

המחקר, שנערך באוניברסיטת קורנל ופורסם בכתב העת להפרעות אכילה ומשקל, מתווסף לשורה של מחקרים שמראים כי הערות פזיזות של הורים לגבי משקל, גם כשהן נאמרות בכוונה טובה, מנבאות לעיתים קרובות תזונה לא בריאה של הילדים בבגרותם והפרעות אכילה, ומחזקות סטריאוטיפים שליליים לגבי משקל שילדים מפנימים.

אילוסטרציה. ShutterStock
להערות משנות הילדות יש השפעה על דימוי הגוף בבגרות/ShutterStock

המחקר כלל יותר מ-500 נשים בשנות -20 וה-30 לחייהן. המשתתפות נשאלו לגבי דימוי הגוף שלהן, והתבקשו לומר באיזה תדירות ההורים שלהן העירו להן בנושאי משקל. החוקרים לא הבחינו בין הערות חיוביות לשליליות. החוקרים גילו כי נשים שדיווחו כי ההורים שלהן העירו להן על המשקל נטו להיות בעלות מדד מסת גוף (BMI) גבוה יותר. בנוסף, בין אם הנחקרות היו בעלות משקל עודף או לא, אלו שאמרו כי הוריהן העירו להן על משקל דיווחו כי הן מרגישות שהן צריכות לרדת במשקל. כאמור, גם נשים בעלות משקל תקין.

ד"ר בריאן וונסינק, מי שניהל את המחקר, הסביר כי להערות ההורים על משקל יש "השפעה מצלקת". יש לציין כי ההשפעה הייתה זהה בקרב נשים שהעירו להן כל הזמן על המשקל ובין כאלו שההורים שלהן העירו להן רק לעיתים רחוקות.

אז איך כן לדבר עם הילדים על השמנה? ככה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully