וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תוסף התזונה הזה יגרום לילדים שלכם להתנהג יפה ולשמוע בקולכם

30.7.2018 / 0:05

אנחנו יודעים שזה נשמע כמו חלום, אבל מחקר גילה שילדים שנטלו אומגה 3 מדי יום שמעו יותר בקול ההורים שלהם, השתוללו פחות וגרמו פחות נזק. אומגה 3 משפרת גם את יכולות הקשב, הריכוז והזיכרון של ילדים

ילד בוכה. ShutterStock
פחות ויכוחים עם ההורים, פחות בעיות משמעת. ילד בוכה/ShutterStock

אם תשאלו הורים האם הם היו רוצים שתהיה תרופת פלא טבעית שתגרום לילדים שלהם להתנהג יפה יותר - לשמוע יותר בקולם, להשתולל פחות ולהפסיק להסב נזק לרכוש ברמה שמתחרה בהוריקן דרגה 5, רוב הסיכויים שהם היו עונים בחיוב. מחקר חדש טוען שמשהו כזה כבר קיים - אומגה 3.

המחקר גילה שילדים קטנים שנוטלים תוסף של אומגה 3 מדי יום נוטים פחות להמרות את פי הוריהם, לגנוב או להזיק לרכוש. תופעת לוואי נוספת של אומגה 3 היא דווקא על ההורים (למרות שהם לא אלה שנוטלים את התוסף). הורים לילדים שנוטלים אומגה 3 מתעמתים ומתווכחים פחות עם ילדיהם, ציין המחקר.

עוד בנושא:
האם נטילת אומגה 3 בהריון יכולה למנוע אסתמה אצל ילדים?
לידיעת ההורים: ילדים שאוכלים דגים חכמים יותר מאחרים
חוסך שבטו: איך אתם מענישים את הילדים שלכם?

אילוסטרציה. ShutterStock
קיים בדגים ובאגוזים, אבל ניתן לקחת גם כתוסף. אומגה 3/ShutterStock

החוקרת הראשית, פרופ' ג'יל פורטנוי מאוניברסיטת לואל במסצ'וסטס אמרה כי "חומצות שומן אומגה 3 משפרות את בריאות המוח בילדים ובמבוגרים. יש עוד הרבה מה ללמוד על ההשפעות של אומגה 3, אבל אם הן כוולות שיפור בבריאות המוח וגם בהתנהגות זה בהחלט יתרון משמעותי".

במחקר השתתפו 200 ילדים, למחציתם ניתן מדי יום משקה פירות שהכיל 1 מ"ג אומגה 3, המחצית השנייה היוותה את קבוצת הביקורת וקיבלה מדי יום את אותו משקה פירותי, אך ללא התוסף. הורי הילדים מסרו דיווח מפורט אודות התנהגותם בתחילת המחקר, בסופו (כעבור חצי שנה) ופעם שלישית 24 שבועות לאחר תום הניסוי. הממצאים פורסמו בכתב העת Aggressive Behavior.

עוד באותו נושא

שים לי עוד אומגה 3 בצלחת: הרכיב שתורם לתפקוד הילדים

לכתבה המלאה

סביבה או תורשה?

ממצאי המחקר מהווים נדבך נוסף בעניין המחקרי המתמשך של פרופ' פורטנוי בשאלה האם אנשים מתנהגים בצורה מסוימת עקב היבטים גנטיים הטבועים בהם או בשל גורמים חברתיים. או בקיצור, השאלה האלמותית: סביבה או תורשה? "מובן שלשני הגורמים יש חלק פה. יש אינטראקציה בין ביולוגיה ובין סביבה חברתית והיא מורכבת מאוד. אנחנו רק מתחילים להבין את התחום הזה", לדבריה.

ילד מחזיק עיפרון. ShutterStock
אומגה 3 נמצא כמשפר גם את הקשב, הריכוז והזיכרון בילדים/ShutterStock

בעתיד מתכננת פורטנוי לבחון האם קצב לב נמוך מוביל להתנהגויות אנטי-סוציאליות. היא הסבירה כי "ילדים שחשופים לסטרס כרוני או תדיר מאוד בילדותם מגיבים לכך בהאטת קצב הלב. קצב לב נמוך מגן עליהם בכך שהוא מקהה מעט את התגובה שלהם לאירועי דחק, אך הוא יכול גם לגרום להם לחפש גירויים. במילים אחרות: סביבה רווית סטרס עלולה לגרום לשינויים פיזיולוגיים שמובילים להתנהגות אגרסיבית ואימפולסיבית".

מחקרים קודמים שבחנו את השפעות התזונה על התפתחות המוח מצאו שילדים שמקבלים כמויות מספיקות של חומצות השומן אומגה 3 ואומגה 6 הראו שיפור בתהליכי הקשב, הריכוז, החשיבה והזיכרון. מאכלים שמכילים אומגה 3 הם מאכלים המכילים שמנים כמו אגוזים ודגי ים, אך כאמור ניתן לקחת אומגה 3 גם בצורה של תוסף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully