וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם נטילת אומגה 3 בהריון יכולה למנוע אסתמה אצל ילדים?

2.1.2017 / 6:45

מחקר שעקב במשך חמש שנים אחרי אימהות וילדיהן שנולדו, ביקש לבדוק האם קיים קשר בין חומצות השומן ובין התפתחות מחלת האסתמה. התוצאות, לדבריהם, הן וודאיות

אסתמה. ShutterStock
מחלה שהולכת ומתגברת אצל ילדים/ShutterStock

נטילה של חלק מחומצות השומן אומגה 3 עשויה להפחית את הסיכון של העובר לחלות באסתמה בשלבים מאוחרים, כך על פי מחקר שנערך אוניברסיטת ווטרלו ובשיתוף המרכז ללימוד פרוספקטיבי על אסטמה בילדות בקופנהגן (COPSAC).

המחקר שפורסם בכתב העת היוקרתי New England Journal of Medicine מצא כי נשים שנטלו אומגה 3 חומצות שומן ארוכות שרשרת בשליש האחרון של ההיריון שלהן, הורידו את הסיכון של ילדיהן לחלות באסתמה ב-31 אחוזים. חומצות שומן אלה מצויות בדגים שגדלים במים קרים.


עוד בנושא:
רופאים מזהירים: מקרי האסתמה צפויים להתגבר עם החזרה ללימודים
אל תפסיקו לנשום: איך מטפלים באסתמה בהריון?
הפיתרון המאוד מפתיע למחלת האסתמה

"קשורים בוודאות"

"אנחנו כבר מזמן חושדים שיש קשר בין תכונות אנטי דלקתיות של חומצות שומן ארוכות שרשרת, צריכה נמוכה של אומגה 3 בתזונה המערבית והשיעור העולה של אסתמה בילדים", אמר פרופסור הנס ביסגארד מבית החולים של אוניברסיטת קופנהגן. "מחקר זה מוכיח כי הם בוודאות קשורים".

אילוסטרציה. ShutterStock
אילוסטרציה/ShutterStock

המחקר השתמש בטכניקות אנליטיות כדי למדוד רמות של חומצות השומן EPA ו- DHA בדמן של נשים בהריון. "מדידת רמות של חומצות שומן אומגה 3 בדם מספקת הערכה מדויקת של מצב תזונתי" אמר פרופסור קן סטארק, פרופסור בפקולטה למדעי הבריאות בווטרלו, שהוביל את הבדיקות. "זיהוי של נשים עם חסרים של חומצות שומן צריך להיות קו הגנה ראשון בהגנה מפני מחלת האסתמה".

החוקרים ניתחו דגימות דם של 695 נשים דניות בשבוע ה-24 להריון ושבוע לאחר הלידה. לאחר מכן הם פיקחו על מצבו הבריאותי של כל ילד במשך חמש שנים, שהוא הגיל בו תסמיני אסתמה הופכים קליניים. כל אישה קיבלה מינון של 2.4 גרם חומצות שומן ארוכות שרשרת מהשליש השלישי להריונה - עם התפתחות הריאות אצל התינוק. החוקרים כאמור מצאו כי צריכת חומצות השומן הורידה את הסיכון של הילד לחלות באסתמה ב-31 אחוזים, אך לאימהות שנצפו עם רמות נמוכות של חומצות שומן אלה וקיבלו תוספת - השיפור אף היה גדול יותר.

"אסטמה והפרעות צפצופים הוכפלו ואף יותר מכך במדינות המערב בעשורים האחרונים", אמר פרופסור ביסגרד. "כעת יש לנו כלי מניעתי שיכול לעזור לנו להוריד את המספרים האלה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully