וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לידיעת ההורים: ילדים שאוכלים דגים חכמים יותר מאחרים

2.1.2018 / 6:22

אנחנו יודעים שהרבה מכם שואלים עכשיו "איזה ילד אוכל דגים", אבל תתפלאו לדעת שיש כאלה. עורכי המחקר שזיהו את הקשר בין המאכל ובין ה-IQ של ילדים ממליצים גם לכם להכניס אותם לתפריט

ילד אוכל דגים וצ'יפס. ShutterStock
תתחילו לגוון להם את התפריט עם דגים. ילד אוכל דגים וצ'יפס/ShutterStock

הרבה גבות הורמו במשרד כשקראנו את המחקר הנוכחי מפני שלא הרבה ילדים אוכלים דגים כחלק קבוע מהתפריט שלהם. אבל אולי כדאי שהם יתחילו. מחקר שפורסם בכתב העתScientific Reports מצא כי ילדים שאכלו יותר דגים לא רק ישנו יותר טוב, אלא השיגו תוצאות טובות יותר במבחני אינטליגנציה.

המחקר נערך על 541 ילדים בגילאי 9-11, כאשר ההורים שלהם דיווחו על ההתנהגויות שלהם בשאלון שניתן להם. הם דיווחו על אורך שנת הלילה של הילדים, כמה פעמים הם מתעוררים במהלך הלילה, האם הם עייפים במהלך היום ועוד דפוסי חיים אחרים – ביניהם תזונה וצריכת דגים. בגיל 12 הילדים ערכו מבחני IQ.

עוד בנושא:
הילד שלכם אוכל רק מלפפון? זה מה שאתם צריכים לעשות
איך התזונה משפיעה על מנת המשכל של התינוק שלכם?
מבחן החביתה: באיזה שעה ילדים צריכים לאכול ארוחת ערב?

סנדוויץ' סלמון, גבינת שמנת וירקות. barbaradudzinska, ShutterStock
אוכל לילדים. סנדביץ' סלמון/ShutterStock, barbaradudzinska

ממצאי המחקר הראו כי בהשוואה לילדים שאכלו דגים פעמיים בחודש, ילדים שאכלו דגים פעמיים בשבוע הציגו בממוצע 4.8 נקודות יותר במבחני האינטליגנציה. הציון עבור אלה שאכלו דגים מדי פעם היה גבוה בממוצע ב-3.3 נקודות בהשוואה לאלה שלא אכלו בכלל. המחקר גם מצא כי ככל שהילדים אכלו יותר דגים – כך שנת הלילה שלהם הייתה טובה יותר והם סבלו מפחות בעיות שינה. לדברי החוקרים, מחקרים קודמים מצאו כי לאומגה 3 – חומצות שומן המצויות בדגים - יש ההשפעות חיוביות על אינטליגנציה, כמו גם השפעה על שינה טובה יותר, אך מעולם השלושה לא נקשרו יחדיו.

"דגים עוזרים לשינה וזו בתורה משפיעה על ה-IQ", הסביר עורך המחקר ג'יאנגהונג ליו מאוניברסיטת פנסילבניה. החוקרים המליצו להורים להתחיל לתת לילדים שלהם לטעום דגים מגיל שנתיים ולהכניס אותם לתזונה באופן הדרגתי, כך שיתרגלו לטעם. "אם הורים רוצים שהילדים שלהם יתפקדו מעולה בבתי הספר, כדאי שהם יתחילו לשים דגים על השולחן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully