וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

5 הרגלים בריאים שכדאי לאמץ לכם כבר בשנות ה-20

16.4.2018 / 7:24

אל תגידו זה עוד מוקדם, כי רוב הסיכויים שזה ממש לא. שמירה על כמה הרגלים במהלך השנים הכי סוערות שלכם יוכלו לשמור על הבריאות שלכם בגיל מאוחר יותר. תודו לנו אחר כך

מערכת וואלה!

בווידיאו: כך המזון שאתם אוכלים משפיע על עור הפנים

יעיד כמעט כל מי שעבר את שנות העשרים שלו שמדובר בשנים שיכולות להיות מאוד מבלבלות מבחינה נפשית, אבל עושה רושם שכולנו מתגעגעים לאיך שנראינו אז. התחושה הזו של הגוף והפנים הצעירות נותנת לכולנו תחושה של חסינות מפני פגעי הגיל והחיים. זו אולי הסיבה שרבים לא מורחים קרם הגנה, לא מקפידים במיוחד על תזונה בריאה וישנים הרבה פחות ממה שהגוף שלהם צריך. וחבל, מה שאנחנו עושים עם הגוף שלנו בשנות העשרים משפיע בצורה ישירה על הבריאות שלנו בעשורים שאחרי, ועשוי לקבוע את מצב עור הפנים שלכם או האם הדיאטה החדשה שאתם מנסים תעבוד בצורה יעילה יותר או פחות.

עוד בנושא:
האם נצליח לגלות את הגיל שלכם בעזרת שבע שאלות בלבד?
בדק בית: בדיקות רפואיות שאתם יכולים לעשות בעצמכם
יש גיל לאושר: מתי אנחנו צפויים לחוות את האושר הגדול בחיינו?

הנה 5 הרגלים בריאותיים שכדאי שתאמצו כבר בשנות העשרים. הגוף שלכם יודה לכם אחר כך:

1. צמצמו את צריכת הסוכר

כולנו מכורים לסוכר ואנחנו מגלים את זה לרוב בגיל מאוחר מדי כשאנחנו מגלים שבלי המתוק של הצהריים קשה לנו להמשיך לתפקד רגיל. שנות העשרים הן הזדמנות מצוינת להתחיל להרגיל את הגוף לצרוך כמה שפחות סוכר. צריכה מוגברת של סוכר לא רק עלולה לגרום למחלות כרוניות כמו סוכרת או השמנה, אלא היא בעלת השפעה מכרעת על עור הפנים שלכם.

עוד באותו נושא

הטוב עוד לפניכם: 8 שיאים שאנחנו מגיעים אליהם בגילאים שונים

לכתבה המלאה
וופל ביצים באגזיט. רעות סהר, מערכת וואלה! NEWS
זה מצטלם יופי לאינסטגרם, אבל פחות על עור הפנים שלכם/מערכת וואלה! NEWS, רעות סהר

מזון ממותק ורמות גלוקוז גבוהות בדם עשויים להשפיע ישירות על הזדקנות העור מפני שהם גורמים לסיכרור - תהליך שיוצר תוצרים סופיים (AGEs) , מה שפוגע ביצירת הקולגן ורכיבים אחרים בגוף. בנוסף, מומחים מזהירים כי כמו סוכר מגביר את השומניות של העור, מה שגורם לפצעונים ואקנה. סוכר מצוי היום ב-80 אחוזים מהמזון שאנחנו צורכים, כשבממוצע צורך אדם כל יום 40 כפיות סוכר, יותר מפי עשרה מהכמות המומלצת. מומלץ להפחית בצריכתו ולהתחיל לשתות יותר מים ולאכול יותר פירות וירקות.

לתוך הפרצוף: כך הסוכר פוגע לכם בעור הפנים

2. תקפידו על לוח זמנים לשינה שלכם

ככל שאנחנו מתבגרים לרוב גם יורדת איכות השינה שלנו, לכן זה לא רע שבשנות העשרים שלכם תיהנו ממנה ותקפידו להיות במנוחה מספקת. עייפות וחוסר שינה עלולים לגרום לא רק לחוסר ריכוז ותשומת לב אלא גם למחלות כרוניות ודלקתיות, הזדקנות מוקדמת וגם זיכרון לקוי.

אישה ישנה במיטה עם נעליים. ShutterStock
לכו לישון בשעות מסודרות. אישה ישנה עם נעליים/ShutterStock

אחת הדרכים להבטיח את שעות השינה שלכם היא להיכנס למיטה בשעות לא מאוחרות מדי והשאיר את הטלפון והמחשב שלכם מחוץ לחדר השינה. כך תוכלו ליהנות משינה רגועה ורציפה יותר.

מה קורה לגוף אחרי יממה ללא שינה?

3. תגנו על העור שלכם

זה אולי צריך להיות הסעיף הראשון ברשימה, והסיבה לכך היא שהטעויות שאתם עושים בגיל צעיר, כמו שיזוף יתר, יהיו נוכחות אחר כך על העור שלכם לכל החיים, ממש כך. הבעיה עם החשיפה המוגזמת לשמש היא לא רק קמטים וכתמים, אלא היא מגבירה את הסיכון שלכם לחלות בסוגים שונים של סרטן העור, ואת זה אתם ממש לא רוצים.

בחורה בבגד ים מורחת קרם הגנה. ShutterStock
תחישבו היום על העור שלכם בגיל ארבעים. אישה מורחת קרם הגנה/ShutterStock

בנוסף לכך, זה הזמן לטפח שגרת ניקיון לעור - לשטוף את הפנים, למרוח קרם לילה, לנקות את הפנים מאיפור לפני השינה ולקחת ויטמינים. כך תבטיחו שגם בגיל שלושים וארבעים העור שלכם יראה טוב בהרבה.

שאלנו רופאי עור מה הסוד שלהם לעור פנים צעיר

4. הפחיתו צריכת אלכוהול והפסיקו לעשן

שנות העשרים הן שנות הבילוי הכי מאסיביות של רובנו, והן יכולות לכלול הרבה מאוד לילות בלי שינה, אלכוהול ועישון של סיגריות אל תוך הלילה. אין דבר רע בשתיית אלכוהול מתונה ואחראית אבל אם זה כבר מתחיל להיות הרגל שמתרחש כל לילה ונגמר בכמה כוסות - זה יכול להיות בעל השפעה בריאותית ארוכת טווח על הגוף שלכם.

צ'ייסר של וודקה. ShutterStock
תעשו צ'ייסר אחד פחות. צעיר שותה אלכוהול/ShutterStock

באשר לסיגריות, אין לנו הרבה מה להגיד על זה, רק שאם לא התחלתם לעשן לפני גיל עשרים, עדיף שלא תתחילו, ואם כן התחלתם - כדאי שתפסיקו. מדובר באחד ההרגלים הכי מסוכנים לבריאות שלכם. למרות שמספר המעשנים בקרב בני 21 ומעלה נמצא במגמת ירידה מתונה בשנים האחרונות הוא עומד על מעט פחות מ-20 אחוזים, עדיין מדובר על מספר לא מבוטל של אנשים. אחוז המעשנים בקרב חיילי צה"ל לדוגמה, גבוה מהרבה מהממוצע הכללי ומהממוצע של צעירים במדינות מערביות.

זה מה שקורה לגוף כשמפסיקים לעשן

5. תחזקו את העצמות שלכם

הגוף מגיע לשיא מסת העצם שלו בין הגילאים 25 ו-30. לאחר תקופה זו, זה יכול להיות מאוד קשה לבנות כוח עצם וחבל, תזדקקו לו בגילאים מבוגרים יותר.

עמידה על רגל אחת. ShutterStock
אל תדחו את הספורט לשנים מאוחרות יותר. אישה מתאמנת/ShutterStock

מניעת אוסטאופורוזיס תלויה בעיקר בשני דברים: הפיכת העצמות לחזקות וצפופות יותר במהלך 30 שנות החיים הראשונות והגבלת כמות איבוד העצם בבגרות. להבטיח עצמות בריאות מעבר לגיל 30, לא רק מחלות וגנטיקה נחשבות אלא גם תזונה בריאה, פעילות גופנית מתונה, הימנעות מעישון וצריכת אלכוהול מתונה.

9 מזונות שטובים לחיזוק העצמות שלכם

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully