וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

9 מזונות שטובים לחיזוק העצמות שלכם

22.3.2017 / 9:14

זה עתיד לקרות לכולנו. עם הגיל העצמות שלנו נחלשות ואנחנו חשופים יותר לפציעות. אז חוץ מצריכת סידן, אילו עוד רכיבים תזונתיים יכולים לעזור לנו? הנה הרשימה

קציצות ברוקולי. נמרוד סונדרס
ישר לעצמות. ברוקולי/נמרוד סונדרס

כשחושבים על עצמות, חושבים על סידן. ככה זה שמגיל צעיר אתה שומע שאם לא תאכל מספיק גבינה או לא תשתה מספיק חלב, העצמות שלך ישברו. אבל תאמינו או לא, חלב הוא ממש לא הכל. נכון שלסידן יש תפקיד מאוד חשוב בבניית העצם, אבל יש כמה ויטמינים ומינרלים אחרים שהם מהותיים לא פחות לשמירה על העצמות, ביניהם מגנזיום, אשלגן והוויטמינים D ו-K.

בריאות העצם לא רק נשענת על תזונה והיא כוללת בתוכה גם מחלות וגנטיקה. מלבד תזונה בריאה, בין הגורמים שיכולים לעצור את היחלשות והידלדלות העצם (אוסטיאופורוזיס) עם השנים נמצאים גם פעילות גופנית מתונה, המנעות מעישון וצריכת אלכוהול מתונה.

אז איזה מזונות אתם יכולים להוסיף לתפריט היומי ובכך לשמור גם על העצמות שלכם חזקות? הנה כמה מהם:

עוד בנושא:
האבולוציה של איבר המין הגברי: למה אין עצם בפין?
לעצם העניין: 5 הרגלים שיבטיחו לכם עצמות חזקות
"קנאביס רפואי עוזר לרפא עצמות שבורות"
מחקר חדש: ויטמין D שומר גם על המוח

1. גרעיני דלעת

גרעיני דלעת. ShutterStock
גרעיני דלעת/ShutterStock

גרעיני דלעת ידועים בכך שהם עשירים במינרלים רבים כמו אבץ - שמשמש מעין "שוטר תנועה" של הרבה תהליכים בגוף. אבל הם גם מכילים ויטמין K וחומצות שומן חד בלתי רווי שעוזרים לחיזוק העצמות.

עוד באותו נושא

איך יודעים שחסר סידן בגוף?

לכתבה המלאה

2. בננות

בננות. ShutterStock
בננות/ShutterStock

בננה מכילה כמויות גדולות של אשלגן ומגנזיום, שני מינרלים חשובים מאוד לגוף, ואחד חשוב במיוחד לעצמות. מגנזיום, ולא סידן, הוא המינרל החשוב ביותר לבניית עצמות ולכן יש להקפיד על צריכתו כבר בילדות.

3. סרדינים

ברוסקטות עם סרדינים. ShutterStock
ברוסקטות עם סרדינים/ShutterStock

למרות גודלם הקטן, הסרדינים מכילים ויטמינים ומינרלים רבים ביניהם אשלגן, ויטמין D וזרחן. בנוסף, הסרדינים הקטנים, הנאכלים על עצמותיהם, מכילים גם כמות גדולה של סידן, - 100 גרם סדרינים מכילים כשליש מהצריכה המומלצת למבוגרים

4. מיץ תפוזים

מיץ תפוזים. ShutterStock
מיץ תפוזים/ShutterStock

מיץ התפוזים שאתם שותים עם ארוחת הבוקר שלכם מלא באשלגן. אותו מינרל שמונע בריחת סידן. שמירה על רמה טובה של אשלגן תשמור לכם על העצמות חזקות.

5. צימוקים

צימוקים. ShutterStock
צימוקים/ShutterStock

אל תטעו עם הקטנים האלה, מדובר בפצצה של בריאות. הצימוקים מספקים לגוף כמויות יפות של מגנזיום, זרחן, אשלגן ופלואוריד.

6. שקדים

שקדים. ShutterStock
שקדים/ShutterStock

שקדים הם מקור מעולה לחלבון מהצומח והם מכילים גם זרחן ומגנזיום. ב-30 גרם של שקדים (משהו כמו חופן) יש 75 מ"ג סידן - זו אומנם כמות לא גדולה במיוחד, אבל היא יכולה להיות תוספת מעולה ליום שלכם.

7. ברוקולי

ברוקולי בקערה. ShutterStock
ברוקולי בקערה/ShutterStock

100 גרם של ברוקולי משלימים את כל הצריכה היומית של ויטמין K שאתם צריכים. ויטמין זה ידוע כאחד הגורמים שמסייעים בשמירה על העצמות.

8 סובין חיטה

חיטת סובין. New Africa, ShutterStock
חיטת סובין/ShutterStock, New Africa

הסובין עשיר לא רק בסיבים תזונתיים, אלא גם במינרלים כגון זרחן, אשלגן ומגנזיום. שתי כפיות של סובין ביוגורט של הבוקר (שיופיע מיד) היא תוספת מעולה של בריאות ליום שלכם.

9. יוגורט

יוגורט. shutterstock, ShutterStock
יוגורט/ShutterStock, shutterstock

נכון שביוגורט יש הרבה סידן, כך שאוטומטית אנחנו משייכים אותו לקבוצת המאכלים שמחזקים את העצמות, אבל יש בו גם כמויות גדולות של חלבון, רכיב חשוב מאוד בבניית השרירים והעצמות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully