נושאים חמים

9 מזונות שטובים לחיזוק העצמות שלכם

זה עתיד לקרות לכולנו. עם הגיל העצמות שלנו נחלשות ואנחנו חשופים יותר לפציעות. אז חוץ מצריכת סידן, אילו עוד רכיבים תזונתיים יכולים לעזור לנו? הנה הרשימה

קציצות ברוקולי (נמרוד סונדרס)
ישר לעצמות. ברוקולי (צילום: נמרוד סונדרס)

כשחושבים על עצמות, חושבים על סידן. ככה זה שמגיל צעיר אתה שומע שאם לא תאכל מספיק גבינה או לא תשתה מספיק חלב, העצמות שלך ישברו. אבל תאמינו או לא, חלב הוא ממש לא הכל. נכון שלסידן יש תפקיד מאוד חשוב בבניית העצם, אבל יש כמה ויטמינים ומינרלים אחרים שהם מהותיים לא פחות לשמירה על העצמות, ביניהם מגנזיום, אשלגן והוויטמינים D ו-K.

בריאות העצם לא רק נשענת על תזונה והיא כוללת בתוכה גם מחלות וגנטיקה. מלבד תזונה בריאה, בין הגורמים שיכולים לעצור את היחלשות והידלדלות העצם (אוסטיאופורוזיס) עם השנים נמצאים גם פעילות גופנית מתונה, המנעות מעישון וצריכת אלכוהול מתונה.

אז איזה מזונות אתם יכולים להוסיף לתפריט היומי ובכך לשמור גם על העצמות שלכם חזקות? הנה כמה מהם:

עוד בנושא:
האבולוציה של איבר המין הגברי: למה אין עצם בפין?
לעצם העניין: 5 הרגלים שיבטיחו לכם עצמות חזקות
"קנאביס רפואי עוזר לרפא עצמות שבורות"
מחקר חדש: ויטמין D שומר גם על המוח