וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לתוך הפרצוף: כך הסוכר פוגע לכם בעור הפנים

24.5.2016 / 6:37

צריכת הסוכר נמצאת בעליה בעשורים האחרונים, למרות שיותר ויותר מחקרים מראים את הנזק הבריאותי שנגרם בעקבות כך. חשבתם שזה משפיע רק על המשקל שלכם? תחשבו שוב

מערכת וואלה!

נדמה שסוכר הפך בשנה האחרונה לאויב הציבור, ומצליח להשיג אפילו את הסיגריות והאלכוהול. אם חשבתם שהוא משפיע רק על קו המותניים שלכם, בריאות השיניים, או על רמות האנרגיה, אתם טועים. מסתבר שניתן לראות את ההשפעות שלו טוב גם על הפנים שלכם.

התופעה שקרויה "פני סוכר" מתרחשת בקרב אנשים שצורכים סוכר ברמות גבוהות והיא מתבטאת בהופעה של אקנה, שקיות מתחת לעיניים ועור חיוור. "למאכלים הממותקים יש אינדקס גליקמי גבוה וכתוצאה מכך הם גורמים לתנודות קיצוניות של אינסולין בגוף", הסבירה ל- Independent ד"ר תמרה גריפיתס מהאגודה של רופאי העור הבריטית. "לאורך זמן זה יכול לגרום לעמידות לאינסולין וסוכרת, מה שעלול להאיץ את תהליך ההזדקנות".

עוגיות ארוזות. ShutterStock
שלום ולא להתראות?/ShutterStock

סוכר משבש את הקולגן בגוף שגורם לעור שלו להראות צעיר ומתוח. לדבריה של גריפיתס, מזון ממותק ורמות גלוקוז גבוהות בדם עשויים להשפיע ישירות על הזדקנות העור מפני שהם גורמים לסיכרור – תהליך שיוצר תוצרים סופיים (AGEs) , מה שפוגע ביצירת הקולגן ורכיבים אחרים בגוף. בנוסף, מומחים מזהירים כי כמו סוכר מגביר את השומניות של העור, מה שגורם לפצעונים ואקנה.

עוד באותו נושא

8 מאכלים שגורמים לכם להיראות זקנים

לכתבה המלאה

כמה סוכר אתם אוכלים?

סוכר מצוי היום ב-80 אחוזים מהמזון שאנחנו צורכים, כשבממוצע צורך אדם כל יום 40 כפיות סוכר, יותר מפי עשרה מהכמות המומלצת.

בסוף השבוע האחרון פירסם ה?FDA הנחיות חדשות שקובעות כי על יצרני מזון בארה"ב לסמן בצורה ברורה יותר את כמות הסוכר שיש במוצרי המזון המשווקים. גם משרד הבריאות בישראל מתכנן מהלך דומה, במסגרתו הוא יטיל מיסים על מוצרי צריכה עתירים בסוכר, יאסור פרסום שלהם ואף ימנע מכירה שלהם במוסדות חינוך.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully