וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחקר: "גלולות למניעת הריון עשויות למנוע מספר סוגי סרטן"

22.3.2017 / 11:33

אחרי שטינפו עליהן והוציאו להן שם רע, מחקר שארך 44 שנים מצא כי לגלולות יש יתרון חשוב. החוקרים מצאו כי הגלולות הנפוצות יכולות לעזור במניעת שלושה סוגי סרטן, ביניהם גם סרטן השחלות

אישה מחזיקה גלולות. ShutterStock
ממשיכות להגן מפני סרטן גם 30 שנים אחרי/ShutterStock

גלולות למניעת היריון ממשיכות לספק כותרות בעולם הרפואה: אחרי שהכריזו כי הן משנות את מבנה המוח ואף עלולות לייצר קרישי דם, מחקר שנערך במשך 44 שנים ומומן בחלקו על ידי הקרן הבריטית לחקר הסרטן, קרן הלב והמועצה הלאומית למחקר רפואי בממלכה, מצאה כי גלולות למניעת הריון עשויות למנוע סרטן.

המחקר שפורסם בכתב העת האמריקאי Obestetrics and Gynecology ועקב אחרי 46 אלף נשים מצא כי אלו שנטלו בעברן גלולות למניעת הריון, נמצאו מוגנות יותר מפני שלושה סוגי סרטן: סרטן המעי, סרטן רירית הרחם וסרטן השחלות, בהשוואה לנשים שלא נטלו גלולות. החוקרים מצאו כי נטילת הגלולה למשך זמן מסוים הורידה את מקרי סרטן המעי ב-19 אחוזים, סרטן רירית הרחם ב-34 אחוזים וסרטן השחלות ב-33 אחוזים. ואם לא די בכך, ההשפעה המגינה של אמצעי המניעה ארכה כ-30 שנה לאחר השימוש בגלולות. המחקר הוא המחקר הארוך ביותר שנעשה בעולם על שימוש בגלולות למניעת הריון.

עוד בנושא:
במקום גלולות וקונדום? האם יש דבר כזה ימים בטוחים
למה יותר ויותר נשים מוותרות על קונדומים וגלולות?
אמצעי מניעה מבטיח לגברים נמצא יעיל בניסוי על קופים

גלולות. ShutterStock
נחשבת עדיין לאמצעי המניעה הפופולרי ביותר/ShutterStock

"בגלל שהמחקר ארך תקופה מאוד ארוכה, יכולנו לבחון השפעות ארוכות טווח ואם ישנן כאלה בכלל", אמרו עורכי המחקר. כאמור, על פי ממצאי המחקר, נשים שהשתמשו בעברן בגלולות למניעת הריון, היו מוגנות יותר מפני שלושה סוגי סרטן שונים לאורך שלושה עשורים לאחר שהפסיקו ליטול אותן.

"מדובר בתוצאות מרגיעות", אמרו. ממצא מרגיע פחות הראה כי נטילת הגלולות הביאה עמה עליה בסיכון לסרטן השד וסרטן צוואר הרחם, אך החוקרים מצאו כי היה מדובר בעלייה זמנית בלבד, והסכנה נעלמה כמה שנים אחרי הפסקת נטילת הגלולות.

בשנות ה-60 של המאה העשרים הגיעה לעולם הגלולה למניעת הריון, שפותחה לאחר שחוקרים ראו כי מתן הורמונים לחיות עוצר את תהליך הביוץ. כאמור, במהלך העשורים שחלפו, נערכו מחקרים רבים שמצאו קשר חזק בין שימוש בגלולות למניעת הריון ובין דיכאון, כאבי ראש, בעיות בקרישת דם ואפילו ירידה בחשק המיני. על פי הסטטיסטיקות, בישראל כ-30 אחוזים מהנשים נוטלות גלולות למניעת הריון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully