וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

במקום גלולות וקונדום? האם יש דבר כזה ימים בטוחים

ד?ר בני שכטר

25.11.2015 / 15:00

הרבה מאוד נשים חושבות שמשגל נסוג וימים בטוחים ימנעו מהן להיכנס להיריון, אבל האם זה באמת ככה? ד"ר בני שכטר, מומחה למיילדות וגניקולוגיה, מסביר

ShutterStock

צפו באישה שילדה שעה אחרי שגילתה שהיא בהיריון

ישנם אמצעים שונים ומגוונים למניעת היריון, חלקם מוכרים יותר וחלקם פחות, חלקם מערבים הורמונים, אחרים עשויים מגומי ויש כאלה שהם בכלל טבעיים. האם ניתן לסמוך על כולם?

ניתן לחלק את אמצעי המניעה לכמה קבוצות: אמצעי מניעה חוצצים כמו קונדומים, דיאפרגמה וקונדום נשי, אמצעי מניעה מכאניים כמו התקנים תוך רחמיים, אמצעי מניעה הורמונליים כמו גלולות משולבות של אסטרוגן ופרוגסטרון, גלולות עם פרוגסטרון בלבד, זריקות, התקן עם פרוגסטרון (מירנה) ואמצעי מניעה ניתוחיים בלתי הפיכים כמו קשירת חצוצרות וקשירת צינורות זרע.

משגל נסוג הוא לא אמצעי מניעה

אבל האם באמת קיימים אמצעי מניעה טבעיים? ישנם מספר מושגים הקשורים לאפשרויות הטבעיות, כאשר המוכר בהם הוא משגל נסוג. למרות מה שרובכם חושבים, לגמור בחוץ (או משגל נסוג בשמו המקצועי), זה לא אמצעי מניעה. גם אם הגבר מאוד מאוד מיומן ויוצא בזמן זה לא עוזר. כל גבר בעת הגירוי המיני מפריש עוד קודם לשפיכה עצמה נוזל שקוף (PRECOME) המכיל זרע. לכן עוד הרבה לפני שהוא גמר כבר יש זרע שנכנס לגוף האישה והיריון הוא אפשרי גם אם השפיכה הסופית היתה מחוץ לנרתיק.

פעמונים. מערכת וואלה!
סופרים ימים? זה לא תמיד מדוייק/מערכת וואלה!

מושג אחר נקרא הימים הבטוחים. האמת היא שאכן יש ימים בטוחים, והם מתקיימים לרוב לאחר שמתרחש כבר ביוץ ועד לרגע שמגיע המחזור - בהם כבר לא ניתן להיכנס להיריון. הביוץ הוא אירוע של יום אחד ומרגע שהביוץ חלף אין סיכוי להיריון. כמו כן חשוב לדעת שהביוץ מקדים את הווסת ב-14 יום. ולכן ניתן לחשב מתי בערך יהיה ביוץ ואפילו באופן מדוייק, זאת בהנחה שהמחזורים מאוד סדירים.

אז אם זה כל כך מדויק, למה לא משתמשים בזה במקום גלולות וקונדומים? יש לכך שני גורמים: קודם כל, אצל הרבה נשים המחזור אינו סדיר ולא פחות חשוב, גם הדבר הקבוע ביותר תמיד יכול להשתבש. חשוב לדעת, שהזרע הגברי יכול להחזיק מעמד בגוף האישה במשך 3-5 ימים, ואצל כל אישה, הביוץ עשוי להקדים או לאחר, ואז כל החישובים יורדים לטמיון ויכול להיווצר היריון לא מתוכנן.

להכיר את הגוף שלך ממש טוב

ישנה שיטה נוספת שנקראת שיטת המודעות לפיריון שבה לומדים לזהות את ההפרשות הנרתיקיות ועוד סימנים גופניים (חום הגוף בבוקר לדוגמה) וכך יודעים לזהות מתי הביוץ מתקרב ומתרחש. השיטה מצוינת וטובה למי שבאמת לומדת להכיר את הגוף שלה ומנסה להיכנס להיריון. בתור מניעת היריון היא עשויה להיכשל מסיבות שונות - בעיקר בשל פענוח לא נכון של סימנים והתנהגות לא צפויה של הגוף.

לכל אחת מהשיטות יתרונות וחסרונות, והתאמתה של כל אחת מהן משתנה מאישה לאישה. חשוב לומר שאין אמצעי מניעה בטוח ב-100% למניעת היריון, חוץ מהליכים ניתוחים שצוינו לעיל, וגם כמובן האפשרות הלא מומלצת בעליל של "הימנעות מיחסי מין", שהיא כמובן הבטוחה מכולן.

ד"ר בני שכטר הוא מומחה במיילדות, גניקולוגיה וסקסולוגיה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully