וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

2015: המחקרים שעשו אותנו הורים מאושרים יותר

16.12.2015 / 8:00

שנת 2015 התחילה לא טוב, עם פרסומו של מחקר שמצא שלהיות הורים זה עניין די מדכדך. אבל במהלך השנה גילינו שאם נעשה עוד כמה ילדים, נישן בחדר נפרד מהם, ניתן להם לשנו"צ אבל רק עד גיל שנתיים ונעשה סקס בתדירות לגמרי מתונה – החיוך ימצא את דרכו בחזרה לפנינו

פייסבוק

בווידיאו: קיצורי דרך - הדרך של אבות להיות מאושרים

שנת 2015 נפתחה בטון צורם עבור הורים, עם פרסומו של המחקר הזה, שמצא כי ההשפעה של תינוק חדש על חייו של ההורה היא שלילית – יותר ממשברי חיים כמו גירושים, אבטלה ואפילו מוות של בן זוג. בממוצע, הורות טרייה הביאה לירידה של 1.4 ברמת האושר. מדובר בירידה חדה למדי. התוצאה של צניחה ברמת האושר באה לידי ביטוי בקרב בני הזוג בהסתפקות בצאצא אחד בלבד. התוצאות הראו כי ככל שחלה צניחה רבה יותר ברמת האושר, כך ירדו הסיכויים כי בני הזוג יביאו לעולם ילד נוסף.

זגורי אימפריה.
משפחות גדולות שמחות יותר בחלקן

רוצים להיות מאושרים? תעשו הרבה ילדים

אל תתנו למחקר הקודם לבאס אתכם, במיוחד אם כבר הפכתם להורים. רוצים לדלג על משוכת הדיכאון ההורי? פשוט תמשיכו לעשות ילדים. לפי דו"ח שנתי שפורסם על ידי איחוד המדינות האירופאיות, הסוד לחיים מאושרים הוא בכלל משפחה גדולה, וליתר דיוק - 3 ילדים ומעלה. הדו"ח שפורסם על ידי Eurostat - סוכנות הסטטיסטיקה האירופאית, מצא כי משפחות גדולות יותר נוטות להיות הרבה יותר שמחות בחלקן ממשפחות עם ילד אחד או שניים, או מכאלה שאין להם ילדים בכלל.

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה
אמא ותינוקת שוכבות במיטה. ShutterStock
ערה?/ShutterStock

יש לי חדר משלי

מחקר שנערך בארץ ותוצאותיו התפרסמו השנה, מצא קשר בין שינה משותפת של אימהות ותינוקות (באותו החדר או באותה מיטה) לבין איכות שינה ירודה של האם. אמהות שישנו באותו החדר עם ילדיהן, בין אם באותה מיטה או במיטה נפרדת, חוו שינה שאיכותה טובה פחות בהשוואה לאימהות שישנו בחדר נפרד מתינוקן. אימהות אלה קמו משנתן לעתים קרובות יותר, בהשוואה לקבוצת האימהות שישנו בנפרד מהתינוק.

מחקר אחר, שנערך באוניברסיטת ג'ונס הופקינס, ארה"ב, מצא כי שינה מקוטעת פוגעת הרבה יותר במצב הרוח, בהשוואה לשינה מקוצרת (אך רציפה). החוקרים גילו כי נסיינים שחוו הפרעות בשינה והתעוררו מספר פעמים בלילה, דיווחו על רמות נמוכות של מצב רוח חיובי ורמות גבוהות של מצב רוח שלילי.

המסקנה המתבקשת היא שאם אתם רוצים להיות מאושרים יותר, אולי כל מה שאתם צריכים לעשות זה להעביר את התינוק למיטה משלו ולחדר משלו.

ילד ישן. ShutterStock
אין מראה מלבב מזה, להורה. ילד ישן/ShutterStock

עד איזה גיל ילדים צריכים לישון צהריים

עוד עניין שמהווה מקור לעונג ואושר להורים – הוא השנ"צ. שנת הצהריים היא נדבך חשוב עבור תינוקות, פעוטות וילדים בגיל הרך – ששנת לילה אינה מספיקה להם על מנת להשאר ערניים ונינוחים במשך כל היום. במקביל, שנת הצהריים של הילד היא גם הפוגה מבורכת ונחוצה להורים, שכמהים להזדמנות לנוח קצת ואולי אפילו לגנוב איזו תנומה שתפצה על המחסור בשעות שינה בלילה. אבל לפי מחקר שפורסם השנה ב-Archives of Disease in Childhood, שנת צהריים עלולה להיות יותר מזיקה ממועילה. המחקר מצא שאיכות שנת הלילה של ילדים שנהגו לישון בצהריים לאחר גיל שנתיים, היתה פחותה בהשוואה לילדים באותו גיל שוויתרו עליה. סקירת המחקרים העלתה ראיות שמצביעות על כך ששנת יום מעבר לגיל שנתיים מאריכה את הזמן שלוקח לילדים להירדם בלילה ואף מקצרת את משך שנת הלילה.

הורים במיטה עם ילדם. ShutterStock
יעד מתון וריאלי עבור רוב הזוגות עם ילדים/ShutterStock

סקס פעם בשבוע

נהוג לחשוב שסקס=אושר, וככל שעושים יותר מהראשון, מתעצם גם ערכו של השני. עבור הורים, ובמיוחד הורים לילדים קטנים, זה מציב רף בעייתי. שכן, גידול ילדים בשנותיהם הראשונות בד"כ מוביל להורים עייפים ועמוסים, שלא מוצאים יותר מדי לזמן לזוגיות ולאינטימיות. אבל מחקר חדש שפורסם לקראת סוף 2015 דווקא מסמן תקווה גדולה להורים, ומציב להם יעד מאוד ריאלי לעמוד בו. מחקר שנערך באוניברסיטת טורונטו שבקנדה, מצא שאנשים שעושים סקס בסך הכל פעם אחת בשבוע מאושרים יותר ממי שעושים סקס בתדירות גבוהה או נמוכה יותר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully