וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

5 מאכלים שיגרמו לגוף שלכם להתנהג מוזר

22.2.2015 / 8:15

הם בריאים וטעימים, אבל עלולים לגרום לנו לתופעות לוואי מוזרות, מצחיקות ולפעמים מפדחות. קבלו את רשימת המזונות שיגרמו לגוף שלכם להתנהג מוזר. אבל ממש

וואלה בריאות. ShutterStock
נפלאות המטבח/ShutterStock

אנחנו חותכים ירקות לסלט, אופים אותם בתנור, מתבלים בתבלינים ומוסיפים להם רטבים ואגוזים, אבל בחיים לא הייתם חושדים בהשפעה שיש להם על הגוף שלכם. לפניכם רשימה של 5 מאכלים שנמצאים בתפריט היומיומי של רובנו, ועשויים לגרום לכם לתופעות פיזיולוגיות מוזרות:

גזר: הופך את צבע העור לכתום

מיץ גזר. ShutterStock
שוב, הסבתות צדקו/ShutterStock

הסבתות נהגו לספר לנו שאם נאכל הרבה גזר, צבע העור שלנו ייהפך לכתום. מחקרים מוכיחים שכמו תמיד, גם כאן סבתא תמיד צודקת. הגזר, כמו עוד מאכלים כתומים דוגמת בטטה ודלעת, מכילים ויטמין A, שאכילה מרובה שלו עלולה להשפיע על גוון העור ולהפוך אותו לצהבהב-כתמתם. אם הידיים שלכם התחילו להצהיב - תפסיקו עם הגזר לפני שזה מתפשט לשאר הגוף. אם זה כבר קרה וכתום לא לגמרי הולך עם הגרדרובה הבסיסית שלכם, החדשות הטובות הן שהמצב הפיך. תצרכו קצת פחות ויטמין A ותוך זמן קצר שוב תרגישו כמו עצמכם.

בשורה התחתונה, אם נראה לכם שהכתמתם לאחרונה, נסו להוריד קצת במינון הגזר.

כתום זה הבריא החדש

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו

סלק: הופך את השתן לאדום

קרפצ'יו סלק עם מוצרלה ונבטים. נמרוד סונדרס
זה לא אתם, זה הסלק/נמרוד סונדרס

אם אתם מחובבי הסלק, ייתכן ששמתם לב לתופעת שירותים מוזרה. השתן (ואולי גם מספר 2) נהיה אדום-סגול. אם זה קרה - אין מה להילחץ, זה לא אתם, זה הוא. הסלק מלא בפיגמנט אדום שנקרא בטאלאינים, וכשיש יותר מדי ממנו הוא פשוט יוצא בשירותים. זה לא מסוכן, זה רק מצחיק.

לא תאמינו מה מיץ סלק יעשה לבריאות שלכם
6 סיבות בריאות לאכול סלק

צנוברים סיניים: גורמים לטעם מר בפה

צנוברים. ShutterStock
פעם הבאה, תבדקו מאיפה הצנוברים שלכם הגיעו/ShutterStock

בשנים האחרונות התרבו התלונות של אירופאיים אניני טעם על תחושת מרירות לאחר אכילת צנוברים. רשויות הבריאות באירופה, לא נותרו אדישות ולאחר שבדקו את התופעה הם מצאו כי רוב התלונות התקבלו לאחר אכילת צנוברים מסוגים שונים המיובאים מסין. ב-2011 פורסם מחקר בכתב העת journal of toxicology שקבע כי זנים מסוימים של צנוברים עלולים לגרום להתפתחות תופעת הדיסגוזיה, שגורמת לטעם המר. החדשות הטובות, או הרעות (תלוי איך תסתכלו על זה), הן שהטעם המר חולף כעבור חמישה עד עשרה ימים.

צנוברים: דרך יעילה לקבל ברזל

כוסברה: גורמת לטעם של סבון בפה

כוסברה. נמרוד סונדרס
שונאים כוסברה מסיבה גנטית/נמרוד סונדרס

מחקר שניסה לגלות מדוע כל כך הרבה אנשים שונאים את התבלין הירוק גילה שזה פשוט עניין גנטי. המחקר, שפורסם בכתב העת Nature, גילה שהגן OR6A2 מועד לפורענות בכל מה שקשור לכוסברה, ושלנושאים אותו יש סיכוי גבוה לחוש בטעם של סבון כשהם טועמים ממנו. אם אתם משתייכים לזן הגנטי המשונה הזה, עדיין תוכלו ליהנות מהיתרונות הבריאותיים ואפילו מהטעם של הכוסברה, על ידי גריסה שלה (למשל בפסטו). מסתבר שזה משנה את הטעם והופך אותו לנסבל עד טעים. כן, טעים.

למה אנשים כל כך שונאים כוסברה?

אספרגוס: עושה ריח חריף בשתן

מתכוני אספרגוס בבויה. אפיק גבאי
מריח מוזר?/אפיק גבאי

אם 15 עד 30 דקות לאחר אכילת אספרגוס השתן שלכם יהיה בעל ריח חריף ולא נעים במיוחד - תדעו את מי להאשים. במהלך עיכול האספרגוס, הגוף משחרר חומצות אמינו ריחניות דרך השתן, והן שגורמות לריח המוזר. אם אתם מוכנים להישבע שהשתן שלכם אף פעם לא הסריח לאחר אכילת אספרגוס, כנראה שפשוט אין לכם את הגנים המתאימים לזהות את הריח. רק ל-20 עד 40 אחוז מהאנשים יש את היכולת להריח את ריח האספרגוס בזמן הטלת שתן.

היתרונות של אכילת אספרגוס בזמן ההיריון

  • עוד באותו נושא:
  • ירקות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully